2020-03-22, 03:49
Medlem
Patriarkat, (strukturell) rasism, homofobi, hen, maktelit, superstjärna. Händer säkert i undantagsfall att jag ändå ögnar igenom texten men det var några ord på rak arm som brukar följas av, eller vara insmetade i, dynga.
Senast redigerad av Periodic 2020-03-22 kl. 03:52.
Citera
2020-03-22, 04:16
Medlem
SJW, soyboy, cuck, NPC, triggered och liknande ad-hominems som gör det omöjligt att ha en vettig diskussion.
Citera
2020-03-22, 04:21
Medlem
foool13s avatar
Cuck och incel.
Citera
2020-03-22, 04:21
Medlem
messiasibids avatar
Killgissa vilket jag på senaste tiden har sett vid ett antal tillfällen.
Citera
2020-03-22, 05:29
Bannlyst
”Dem gick till dem, där dem sa till dem att dem använder dem fel”

”Mannen, bror, jag svär, mammas död yao, walla bre”

Sådant tolererar inte jag.
Citera
2020-03-22, 06:07
Medlem
hen
Citera
2020-03-22, 06:37
Medlem
Corona har blivit ett sådant ord.
Vill inte bli = 🤯!
Citera
2020-03-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Funderade på om denna skulle ligga i Flashback, men det gäller egentligen var än ni läser någons inlägg; Flashback, Facebook, Reddit, Twitter, valfritt annat forum eller community på internet.

Men finns det några ord, svenska eller engelska, som gör att ni helt enkelt slutar att läsa inlägget, för att ni inser att den här skribenten kommer med allra största sannolikhet inte ge mig någonting av intresse.

Jag har haft flera sådana ord genom åren, kommer bara på två just nu, men de är nästan alltid någon form av förolämpning, som exploderat i popularitet på kort tid och blivit ett modeord på internet.
Ord som indikerar dålig fantasi och fåraktigt beteende.

Cuck - Är brett över hela internet. Kanske börjar dala i popularitet nu, tack och lov, och är väldigt begränsat på flashback, men ack så populärt på engelskspråkiga nätet. En stark indikator att personen har väldigt lite att ge i diskussionen.
Vänsterbliven - Superpopulärt på Flashback just nu. Modeord nummer ett. Därav också ett starkt tecken på att personen bara rapar upp icke-originella tankar som denne hört av någon annan. Ett får.

Det finns så klart undantag, inte en 100% sluta-läsa, ju senare i inlägget något av orden kommer ju större chans att jag ändå läser klart, och vice versa.

Vilka sådana ord har du, och varför?

edit: inte felskrivningar och felanvändningar av ord alltså, utan korrekta ord, även om de ibland är påhittade (som alla ord är i grunden).
förtydligande nummer 2: -> SPECIFIKA ORD <-

Arnstad och eller Greta
Citera
2020-03-22, 08:02
Medlem
RedXs avatar
”Hen” är det enda ordet jag är superallergisk mot. Tror det där kan ha varit första gången jag själv använde det faktiskt. Har full förståelse för de som inte läst så här långt ner i mitt inlägg.
Citera
2020-03-22, 08:03
Medlem
Inkommers avatar
Infantil. Löjligt ord.
Citera
2020-03-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Instämmer fullständigt. Hur kan man verka trovärdig och kunnig om man inte ens kan bemöda sig om att lära sig den korrekta användningen av några av det svenska språkets vanligaste ord? Som de flesta av oss vet så är det dock lönlöst att försöka att påpeka detta för skribenterna eftersom man då får ett gult kort av en moderator. Alltså fortsätter mörkret att sänka sig över landet.
Det enkla tricket om man ār osäker är att man ska kunna ersätta
de med han
och
dem med honom.

Men enklast i ett forum där man diskuterar är att använda "dom" som i talspråk.
Citera
2020-03-22, 08:12
Medlem
Westridges avatar
Greta
JagÄrHär
Hen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto