2020-03-21, 14:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Funderade på om denna skulle ligga i Flashback, men det gäller egentligen var än ni läser någons inlägg; Flashback, Facebook, Reddit, Twitter, valfritt annat forum eller community på internet.

Men finns det några ord, svenska eller engelska, som gör att ni helt enkelt slutar att läsa inlägget, för att ni inser att den här skribenten kommer med allra största sannolikhet inte ge mig någonting av intresse.

Jag har haft flera sådana ord genom åren, kommer bara på två just nu, men de är nästan alltid någon form av förolämpning, som exploderat i popularitet på kort tid och blivit ett modeord på internet.
Ord som indikerar dålig fantasi och fåraktigt beteende.

Cuck - Är brett över hela internet. Kanske börjar dala i popularitet nu, tack och lov, och är väldigt begränsat på flashback, men ack så populärt på engelskspråkiga nätet. En stark indikator att personen har väldigt lite att ge i diskussionen.
Vänsterbliven - Superpopulärt på Flashback just nu. Modeord nummer ett. Därav också ett starkt tecken på att personen bara rapar upp icke-originella tankar som denne hört av någon annan. Ett får.

Det finns så klart undantag, inte en 100% sluta-läsa, ju senare i inlägget något av orden kommer ju större chans att jag ändå läser klart, och vice versa.

Vilka sådana ord har du, och varför?

edit: inte felskrivningar och felanvändningar av ord alltså, utan korrekta ord, även om de ibland är påhittade (som alla ord är i grunden).
förtydligande nummer 2: -> SPECIFIKA ORD <-
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-03-21 kl. 15:39.
Citera
2020-03-21, 15:04
Bannlyst
Folk som använder "de" och "dem" istället för dom. Då går det fan inte att läsa texten längre. Cuck och Vänsterbliven är ju faktiskt bra ord.
Citera
2020-03-21, 15:04
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Funderade på om denna skulle ligga i Flashback, men det gäller egentligen var än ni läser någons inlägg; Flashback, Facebook, Reddit, Twitter, valfritt annat forum eller community på internet.

Men finns det några ord, svenska eller engelska, som gör att ni helt enkelt slutar att läsa inlägget, för att ni inser att den här skribenten kommer med allra största sannolikhet inte ge mig någonting av intresse.

Jag har haft flera sådana ord genom åren, kommer bara på två just nu, men de är nästan alltid någon form av förolämpning, som exploderat i popularitet på kort tid och blivit ett modeord på internet.

Cuck - Är brett över hela internet. Kanske börjar dala i popularitet nu, tack och lov, och är väldigt begränsat på flashback, men ack så populärt på engelskspråkiga nätet. En stark indikator att personen har väldigt lite att ge i diskussionen.
Vänsterbliven - Superpopulärt på Flashback just nu. Modeord nummer ett. Därav också ett starkt tecken på att personen bara rapar upp icke-originella tankar som denne hört av någon annan. Ett får.

Det finns så klart undantag, inte en 100% sluta-läsa, ju senare i inlägget något av orden kommer ju större chans att jag ändå läser klart, och vice versa.

Har ni några sådana ord, och i så fall vilka, och varför?

Jag har väldigt svårt att ta folk som skriver Rövhatt och Syltrygg på allvar, av typ samma anledning som din ang Vänsterbliven.
Citera
2020-03-21, 15:08
Medlem
kalkryggars avatar
Finns inga ord som får mig att läsa eller inte läsa. Det är formuleringen av orden i meningar som gör om jag intresserar mig eller slår det ifrån mig.

Din trådstart är lite av en sån som man inte orkar med och därför så skummade jag bara igenom den lite snabbt. Tyvärr så gör det att jag utgår ifrån att du är lite smått efterbliven och kränkt skräpmänniska.

Det har som sagt inte med orden att göra utan hur du formulerar dig och vill få fram. Jag inser att det finns många här som anser om mig vad jag anser om dig. Så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag har väldigt svårt att ta folk som skriver Rövhatt och Syltrygg på allvar, av typ samma anledning som din ang Vänsterbliven.

Jo det är väl klart att du inte gillar det. Antagligen eftersom du är lite av en rövhatt?
Citera
2020-03-21, 15:09
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Folk som använder "de" och "dem" istället för dom. Då går det fan inte att läsa texten längre. Cuck och Vänsterbliven är ju faktiskt bra ord.
Gjort en edit i TS för att förtydliga att tråden inte handlar om felskrivningar, eller fel grammatik, etc. Då det finns så många trådar om störiga felskrivningar redan. Utan faktiska ord.
My bad.
Citera
2020-03-21, 15:12
Medlem
hippilis avatar
När det är en mening som folk blandar in engelska ord tröttnar jag att läsa
Citera
2020-03-21, 15:15
Medlem
Citat:

edit: inte felskrivningar och felanvändningar av ord alltså, utan korrekta ord, även om de ibland är påhittade (som alla ord är i grunden).
När folk blandar svenska och engelska. Men det är nästan ännu värre när folk pratar på det sättet i verkligheten. Låter så löjligt.
Citera
2020-03-21, 15:21
Medlem
Ja det finns en hel uppsjö av hittepå-ord och andra ord som ständigt matas om och om igen på samma tröttsamma manér.

Kulturmarxism, etablissemanget, makteliten, vänsterbliven, olika benämningar på statsministern - ex. Röfven, Röven.

Det är inte orden i sig som får mig att hoppa över inlägget utan snarare att de används på exakt samma sätt i varje inlägg för att beskriva exakt samma sak. Jag vet precis vad jag kan förvänta mig om något av ovan nämnda nyckelord dyker upp vilket gör det förutsägbart och tråkigt. Bristen på fantasi försvinner i cirkel-runkeriet och papegoj-mentaliteten.
Citera
2020-03-21, 15:26
Avslutad
Citat:

förtydligande nummer 2: -> SPECIFIKA ORD <-

Hen. Gärningsperson. Rasifierad. CIS man.
Citera
2020-03-21, 15:28
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ja det finns en hel uppsjö av hittepå-ord och andra ord som ständigt matas om och om igen på samma tröttsamma manér.

Kulturmarxism, etablissemanget, makteliten, vänsterbliven, olika benämningar på statsministern - ex. Röfven, Röven.

Det är inte orden i sig som får mig att hoppa över inlägget utan snarare att de används på exakt samma sätt i varje inlägg för att beskriva exakt samma sak. Jag vet precis vad jag kan förvänta mig om något av ovan nämnda nyckelord dyker upp vilket gör det förutsägbart och tråkigt. Bristen på fantasi försvinner i cirkel-runkeriet och papegoj-mentaliteten.
Horunge
Kulturmarxist
Citera
2020-03-21, 15:29
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Kom på ett ord till, som jag störde mig på förr.

Hen -När detta var nytt. Inte av samma orsak som de första två exemplen. Inlägget blev oläsbart. Var en mix av riktigt brukbart ord och politiskt trollord. I början användes det till överdrift och ersatte bättre formuleringar som "personen" (och hundra andra alternativ), ibland till och med "han" och "hon" när man visste om könet på personen. Idag är folk lite bättre på att använda det, och det används mer sparsamt. Så nu klarar jag läsa inlägg med detta ord.
Citera
2020-03-21, 15:30
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Hen. Gärningsperson. Rasifierad. CIS man.

Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Horunge
Kulturmarxist
Förklara gärna varför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in