2020-03-22, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer:

VARFÖR TOG DU INTE MED DET SISTA -att hon INTE låg med alla männen hon räknade upp?

Är det för att manipulera nytillkomna som inte vet hur du försöker förvanska fakta?

Fortsättningen på ditt citat från konversationen:

”Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men vi VET ju att hon ljög.

Hela FUP är ju full med förhör med män som låg med henne!!!

Moschata:

T34Panzer, jag gillar dig som skribent, men denna gång måste jag få invända att LW verkligen hade sex
med en hel del män under samma tid som hon gjorde allt för att få SD att besluta sig för att han ville vara med henne - på villkoret att han lämnade HD.
Som jag skrivit förut tror jag hon försökte få till en relation med någon så att hon kunde känna sig
mindre beroende av SD.
Hon insåg ju själv att något var sjukt, det framkommer i många förhör med väninnor.
Hon kunde inte avsluta, skrev hon själv.

Men hur kan man räkna med att få en snar framtid med någon som dels inte vill,
dels med att ha en rad älskare på G?
Om sex inte är viktigt, hur kommer det sig då att hon frågar ut honom om han haft ihop de med SD
en kväll och vad hon hade på sig?
Visa svartsjuka liksom han gör.
Har varit pastor ...

DNA från 3 älskare när man fann henne 15 maj -18.
Citera
2020-03-22, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det vete fan om SD själv hade kunnat förklara de här sammanhangen. Han verkar ju vara mer än lovligt naiv och godtrogen, att döma av hur han gick i utredarnas utlagda fällor i förhören. Men möjligen hans dotter då, hon som utfrågas i det omtalade strösselförhöret. Den tjejen verkar ha koll.

Han ljög, han ljuger, han kommer att ljuga. Därav föll han i vad du kallar fällor.
Citera
2020-03-22, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer:

VARFÖR TOG DU INTE MED DET SISTA -att hon INTE låg med alla männen hon räknade upp?

Är det för att manipulera nytillkomna som inte vet hur du försöker förvanska fakta?

Fortsättningen på ditt citat från konversationen:

”Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."

Moschata:

T34Panzer, jag gillar dig som skribent, men denna gång måste jag få invända att LW verkligen hade sex
med en hel del män under samma tid som hon gjorde allt för att få SD att besluta sig för att han ville vara med henne - på villkoret att han lämnade HD.
Som jag skrivit förut tror jag hon försökte få till en relation med någon så att hon kunde känna sig
mindre beroende av SD.
Hon insåg ju själv att något var sjukt, det framkommer i många förhör med väninnor.
Hon kunde inte avsluta, skrev hon själv.

Men hur kan man räkna med att få en snar framtid med någon som dels inte vill,
dels med att ha en rad älskare på G?
Om sex inte är viktigt, hur kommer det sig då att hon frågar ut honom om han haft ihop de med SD
en kväll och vad hon hade på sig?
Visa svartsjuka liksom han gör.
Har varit pastor ...

DNA från 3 älskare när man fann henne 15 maj -18.

Äh, hon hade inte dna från tre älskare i sig eller på sig. I trosor i tvättkorgen. Är en jävla skillnad. Så formulera dig nalta bättre.

Funderar fortfarande vad nu hennes x antal partners har med mordet att göra. Vi vet att SD hade minst två och flirtade med allt med hål, ev också Jerry. LW var attraktiv och fick mera napp, SD flydde normala kvinnor ifrån. Sedan har vi de falskt kristna och snoris som fastnat på svartmåla. Sjukligt.
Citera
2020-03-22, 06:53
Medlem
Citat:

Under vilken tidsperspektiv?

Var hon gift?

Har hon mördat någon?

Är sex värre än att mörda?

Har inte SD ljugit?
Citera
2020-03-22, 07:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det spelar ingen som helst roll. Det är en person som är mördad. Det är den enda som inte kan misstänkas för mordet. Och det är MORDET vi talar om här. MORAL får diskuteras i andra trådar, denna handlar om kriminalitet.

Lenas moral är motivet till mordet. Sådana våldsbrott betecknas muntligt som mmm internt hos kriminalutredare.
Citera
2020-03-22, 08:19
Medlem
Citat:

Hur många män får du det till som LW låg med under dessa år? Och hur många var gifta under tiden?

Missunnar du en kvinna i sina bästa år att få ha sexuella kontakter?

För Er som liksom jag börjat tröttna på att läsa FUP kan jag tipsa om att läsa i tråden (nu började jag om från ca sid 1300). Du glorius, vid den tiden (runt aug 2018) önskade att LW skulle få vila i frid...
Citera
2020-03-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lenas moral är motivet till mordet. Sådana våldsbrott betecknas muntligt som mmm internt hos kriminalutredare.
Motivet? Nej du lilla gumman. Motivet är att SD behövde bli av med ett problem och löste det som den psykopat han är. Ryck upp dig nu för fan.
Citera
2020-03-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lite brister är så långt från sanningen så det blir lögn tycker du inte det då du känner till detta ? Frågan att ställa är om du tycker detta är lite brister om du har egna barn?
-----------
Här är inte dom främmande männen barnen hittade mamma med i sina säng eller dom anmälda handgemängen med barnen. Eller att det äldsta barnet gav sig ut på med sin lilla cykel på motorvägen för att Soc beslutat han måste umgås med sin mamma.

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339)

Polisens händelserapport från Lenas hem Byalagsgatan 4 A

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 1017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017

---------------------
Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17. Polisrapport om besök i Lenas hem.

Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma.

Exempelvis i hallen låg det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum. På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt.

Det fanns inga mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. Vi kunde inte se några
tecken på strid, vi kunde inte hitta något alls som vi tyckte tydde på att något hänt i hemmet.

När vi var klara i boningshuset gick vi till tvättstugan, där kunde vi inte heller hitta något. Vi
får information från RLC om en jobbarkompis vid namn Marie. Vi ringer henne för att prata
om Lena. Marie har ingen speciell information som kan ge oss något i söket. Hon berättar att
Lena träffat någon kille men att hon inte vet så mycket om det. Vi bestämmer att hon ska ringa
in till polisen igen om Lena inte dyker upp på jobbet när hon ska börja. Efter detta ringer jag
till YB Rasmus Eriksson och drar det vi fått fram.

---------------
Önskar all välgång för hennes barn men risken att det går åt helsike för dom är uppenbar. Det vet lärarna som hittade hotbrev ett av barnen skickade till sig själv som skrik på hjälp..

#TeamSanningen
Nu har du postat utdrag ur "Polisens händelserapport från LW:s hem" iaf två ggr... vad vill du få fram?

Det rör sig om 6 rapporter.

Nr 1 och 5 är identiska (2016-04-20 kl 17.06) och återtagen ingen utryckning

Nr 2 och 3 gäller LW:s anmälan mot SD vid bilbråket 2017-01-10

Nr 4 gäller skadegörelse (2014-03-07 03.28) och återtagen ingen utryckning

Nr 6 gäller kontroll fordon

Ingen av ovanstående händelser behöver ha med LW:s barn att göra som jag ser det. Har du andra uppgifter vad gäller dessa datum/händelser?
Citera
2020-03-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Äh, hon hade inte dna från tre älskare i sig eller på sig. I trosor i tvättkorgen. Är en jävla skillnad. Så formulera dig nalta bättre.

Funderar fortfarande vad nu hennes x antal partners har med mordet att göra. Vi vet att SD hade minst två och flirtade med allt med hål, ev också Jerry. LW var attraktiv och fick mera napp, SD flydde normala kvinnor ifrån. Sedan har vi de falskt kristna och snoris som fastnat på svartmåla. Sjukligt.

Det är viktigt att påpeka att förutom tvättkorgen handlade det om en lång period, antagligen åratal, och jag kan inte se att en singelkvinna ska leva i celibat. Vi lever under 2000-talet så talibanfasonerna ska vi inte komma dragande med.
Citera
2020-03-22, 09:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Andra barnet ska ha haft kolik, gluten- och laktosintolerans. - Hur kunde det komma sig att hon som sjuksköterska med egen glutenintolerans, missade vad som var fel under så lång tid? Man borde tidigt ha insett orsaken till det dåliga måendet hos flickan och åtgärdat detta genom att omgående plocka bort gluten och laktos från kosten. Varför stod de båda så handfallna, kan man undra. - Var fanns omsorgen och lyhördheten inför barnets reaktioner?

Familjesituationen var stressfylld och båda brast här i copingstrategier. Det är troligt att SD med sina psykopatiska drag inte heller klarade av att knyta an till ett barn som inte betedde sig som förväntat. Utåt sett påstår han sig värna om de svaga, sjuka och handikappade. I själva verket är det tvärtom.

Vad han inte inser är att HD vid tillfället är psykiskt sjuk, han tar henne på orden istället och börjar googla för att göra sin sambo till viljes. Tidsmässigt borde detta ha utspelat sig 2006-2007.
HD insjuknar återigen omkring 2011. SD har vid tidpunkten fått upp ögonen för LW och börjar uppvakta henne. Hustrun sjunker allt djupare ner i ett svart hål av depression och avstängdhet. Nu vaknar återigen planerna på döden som en befriare, denna gång för samtliga familjemedlemmar. Förutom den som erbjuder sig att utföra brotten; nu hade han ju LW och såg en framtid med henne istället.

Att HD försvarar och normaliserar deras gemensamma planer, är bara ett mått på hur pass dysfunktionellt hennes beteende är. Min bedömning är att hon liksom SD, brister i emotionell empati.

Uppfattar detsamma. Till viss del är hon förstås avtrubbad av olika mediciner som kan fungera dämpande på känslolivet. Hon uppvisar starka försvar och trotsighet under förhören i sept - 19, svarar fåordigt och högst motvilligt på frågorna.
Å andra sidan har hon vid den här tiden visat sig mycket kompetent på sin arbetsplats under ett helt års tid. Fritiden går åt till att jaga burkar och lösa svåra pussel.
Därför kan man ana att hon spelar något av en roll i förhörsrummet.

Ja, alla känner nog att det är något som inte stämmer med HD.
Förhörsledarna verkar även de reagerar på att HD verkar ganska likgiltig inför de hemska uppgifter de presenterar för henne.

Vad gäller glutenintolerans borde HD gått till läkare med barnet, vilket hon kanske gjorde?
Det är viktigt att inte själv laborera med att ta bort gluten ur kosten eftersom det kan försvåra och försena diagnos. Men om HD själv hade det borde det vara det första hon tänker på, och som du säger, hon är ju sjuksköterska. Mycket konstigt. Kanske hon var alltför nerkörd i skorna? Hennes dåliga mående kanske avtrubbade hennes förmåga att handskas med allt och sedan SD på det.

Det ska blir intressant att se vad hon säger på rättegången, men jag misstänker att det blir som i förhören. Hon kommer att lägga fram det som att det inte är något konstigt, eftersom det var ett stort lidande för henne själv och att hon själv önskade att allt tog slut. Som att det var den mest naturliga sak i världen.
Citera
2020-03-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Ser det som att SDs brist på moral fick honom att 1) från början ta kontakt med L, trots att han var gift
2) begå ett mord.
Citera
2020-03-22, 09:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Under vilken tidsperspektiv?

Var hon gift?

Har hon mördat någon?

Är sex värre än att mörda?

Har inte SD ljugit?

Instämmer helt! Det var INTE LW bristande moral som var motivet. Det var SD bristande moral. Han var otrogen - blev påkommen - hade möjligheten att välja antingen LW eller HD - bestämde sig för att fortsätta lögnen och intrigerna - han ville ha kakan och äta den. Han lindade in sig i värre och värre knipa och och valde att avsluta en annans liv. Det är HANS dåliga moral som är motivet. Ni kan säga vad ni vill om henne. Jag säger inte att hon var en ängel. Hon var en trasig sårad människa som gjorde dåliga val. Vem av oss har inte gjort det. Han dock är ett monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in