2020-03-22, 02:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har funderat på samma sak. Jag har, som jag har berättat förut, ett system där jag lägger föremål som kan vara kontaminerade (man kan inte tvätta allt hela tiden, och allt går inte heller att tvätta - t.ex. papper) längs in vid vägg och i hörnen. I ett visst system, så att jag ska komma ihåg att inte ta upp något som inte har legat där i minst tre dygn.

Men om man skulle minska den tiden lite, så att man fick i sig lite virus som inte var helt dött, men ändå inaktiverat? Då och då. Då borde väl kroppen vänja sig vid det?

Tror inte det är så enkelt. Då hade vi nog haft ett färdigt vaccin mycket tidigare.

Tror det räcker med ett virus för att bli sjuk om man har riktig otur.
Citera
2020-03-22, 02:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terwaloo
Ja, en del får knappt några symptom, men bär ändå på smittan.

Det kan nog låta rimligast att det är så att alla blir smittade då jag vet en del husdjur som bär på olika smittor men som inte blir sjuka av det. Det borde vara samma med människor.

De siffrorna, 18/50 % är helt utan symptom. Medicinsk personal kan inte ens mäta någon feber. De som blir sjuka men med milda symptom är många fler.
Citera
2020-03-22, 02:52
Medlem
Aggkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
” Chinese doctors found that about 11 per cent of cases in infants were judged to be severe or critical, as were seven per cent of those in toddlers and preschoolers. Although the rate is still lower than that of adults, it’s hardly insignificant.”
https://nationalpost.com/news/world/covid-19-millennials-can-and-are-falling-seriously-sick-from-coronavirus-says-new-data

Är det alls ok att riskera att de blir sjuka, kanske allvarligt sjuka? Några dör.

Vad menar du att alternativet är? Ska vi kanske stänga ner hela världen i 6 månader, spika in folk i deras hem och se vad som händer?

Du måste förstå att det är en balans mellan vad pandemin ger för konsekvenser och vad den ekonomiska kollapsen ger för konsekvenser, för mycket åt det ena hållet blir sämre i slutändan, och i det stora hela är spädbarns eventuellt minimala risk att bli sjuka en fis i rymden att ta hänsyn till när det gäller pandemin.
Citera
2020-03-22, 02:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Kan ha fel, men vad jag vet har 0 personer under 20 dött i hela världen än så länge?

Tror det står i den rapporten att det har dött åtminstone en mellan 10-19.
Citera
2020-03-22, 02:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hahahaha, det går fan att skylla allt på klimatförändringar om man försöker tillräckligt.

Den dagen hon finner insikten att inse att BÅDE klimatförändringarna och det här satans viruset till stor respektive fullständig del är gulingarnas fel ska jag äta min egen penis i ett korvbröd.

Jag kan hålla med till viss del, men det sista vi behöver nu är att peka finger och initiera WW3. Det vore KATASTROF! Pest eller kolera? En seriös diskussion hade varit mycket bättre!
Citera
2020-03-22, 02:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tror inte det är så enkelt. Då hade vi nog haft ett färdigt vaccin mycket tidigare.

Tror det räcker med ett virus för att bli sjuk om man har riktig otur.

Det har jag svårt att tro. När det gäller Paratyfus räcker det med en bakterie, men jag tror att det är den enda sjukdomen som har så.

Fast min tanke var inte heller att få i mig fräscha, pigga virus, utan sådana som redan hade fått svälta ett dygn eller två... Och då inte heller SLICKA i mig dem, utan bara börja använda grejorna normalt (t.ex. ett par bomullshandskar).

Ibland kan den enkla lösningen vara den bästa... Det enda vi kan vara säker på, är att våra myndigheter har fel!
Citera
2020-03-22, 02:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Medans jag gärna hade svansat med i nuvarande politik, så inser jag att de gör allt åt helvete fel och eftersom jag är övertygad om att det kommer slå något enormt hårt så önskar och hoppas jag fortfarande att när det gör det, så slår det mot de jag avskyr mest vid detta skede.

Karma kan man kalla det.

Vi kommer alla att få vad vi förtjänar! Du får tolka det som du vill.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Fuck me...

“It first struck me how different it was when I saw my first coronavirus patient go bad. I was like, ‘Holy shit, this is not the flu.’ Watching this relatively young guy, gasping for air, pink frothy secretions coming out of his tube and out of his mouth. The ventilator should have been doing the work of breathing but he was still gasping for air, moving his mouth, moving his body, struggling. We had to restrain him. With all the coronavirus patients, we’ve had to restrain them. They really hyperventilate, really struggle to breathe. When you’re in that mindstate of struggling to breathe and delirious with fever, you don’t know when someone is trying to help you, so you’ll try to rip the breathing tube out because you feel it is choking you, but you are drowning."

Fy fan. Låter som en fruktansvärd död.

Och den här skiten "vill man" ta in i Sverige för att skapa flockimmunitet, för att man tycker att det är för dyrt rent ekonomiskt att skydda människorna från att får det.

https://www.motherjones.com/politics/2020/03/lung-fluids-coronavirus/
Citera
Medlem
Emedans merparten av fläskbäcks deltagare diskuterar i circlar sker följande!

Medical Martial Law på en gata när dig upbackad av polis och militär för att påtvinga dig vaccin!
https://www.youtube.com/watch?v=l2ZRT-gWZ8M
https://www.corbettreport.com/mml2020/

Denmark's parliament on Thursday night unanimously passed an emergency coronavirus law which gives health authorities powers to force testing, treatment and quarantine with the backing of the police.
https://www.thelocal.dk/20200313/denmark-passes-far-reaching-emergency-coronavirus-law

Denmark Passes Law Enabling Forced Coronavirus Vaccinations
https://www.zerohedge.com/geopolitical/denmark-passes-law-enabling-forced-coronavirus-vaccinations
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-03-22 kl. 03:01.
Citera
2020-03-22, 02:57
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Man ligger alltså fastspänd i det tillståndet, medan man kippar efter andan för att man inte får luft.

Tycker regeringen och Tegnell borde prova på det där en stund innan de tar sina idiotiska beslut...
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
I helvete!!! Anders Tegnell har ju inte någon utbildning inom statistik, matematik, eller programmering. Han är ju en attans läkare!

Hur i helvete kan vi lita på en som inte kan programmera en simulering?

Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tror faktiskt inte de bryr sig, så mycket som tidningar, radio och TV rapporterat om hur gamlingar ska isolera sig - de kan inte ha missat det.

Många äldre börjar ju bli senila och tappar minnet så de kanske inte kommer ihåg att de inte ska springa runt.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Vad menar du att alternativet är? Ska vi kanske stänga ner hela världen i 6 månader, spika in folk i deras hem och se vad som händer?

Du måste förstå att det är en balans mellan vad pandemin ger för konsekvenser och vad den ekonomiska kollapsen ger för konsekvenser, för mycket åt det ena hållet blir sämre i slutändan, och i det stora hela är spädbarns eventuellt minimala risk att bli sjuka en fis i rymden att ta hänsyn till när det gäller pandemin.

Det räcker med 2 månader, om vi gör som Kina. Billigare än så kommer vi nog inte undan, men det kan bli betydligt dyrare om vi låter detta frodas. Sen finns det många grader där emellan, som naturligtvis tar längre tid, men fungerar. Alla inkluderar obligatoriskt munskydd som minimum om man ska vistas utomhus/på allmänna platser.

Den väg vi ligger på nu leder dock rakt ner i avgrunden sålänge vi inte ens stänger grundskolan och dagis. Garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in