2020-03-22, 02:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
” Chinese doctors found that about 11 per cent of cases in infants were judged to be severe or critical, as were seven per cent of those in toddlers and preschoolers. Although the rate is still lower than that of adults, it’s hardly insignificant.”
https://nationalpost.com/news/world/covid-19-millennials-can-and-are-falling-seriously-sick-from-coronavirus-says-new-data

Är det alls ok att riskera att de blir sjuka, kanske allvarligt sjuka? Några dör.

Bebisar är oskyldiga - skydda dem!
Citera
2020-03-22, 02:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har funderat på samma sak. Jag har, som jag har berättat förut, ett system där jag lägger föremål som kan vara kontaminerade (man kan inte tvätta allt hela tiden, och allt går inte heller att tvätta - t.ex. papper) längs in vid vägg och i hörnen. I ett visst system, så att jag ska komma ihåg att inte ta upp något som inte har legat där i minst tre dygn.

Men om man skulle minska den tiden lite, så att man fick i sig lite virus som inte var helt dött, men ändå inaktiverat? Då och då. Då borde väl kroppen vänja sig vid det?

Nej det fungerar nog inte så. Om kroppen inte kan göra antikroppar så spelar det ingen roll om det är ett virus eller en miljon. Om kroppen däremot klarar att göra antikroppar så spelar det ingen roll om du badar i virus. Vaccin är en svagare variant av viruset, det är inte samma virus som man bara får lite mindre av. Ja så har jag förstått det i alla fall.
Citera
2020-03-22, 02:59
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Vad menar du att alternativet är? Ska vi kanske stänga ner hela världen i 6 månader, spika in folk i deras hem och se vad som händer?

Du måste förstå att det är en balans mellan vad pandemin ger för konsekvenser och vad den ekonomiska kollapsen ger för konsekvenser, för mycket åt det ena hållet blir sämre i slutändan, och i det stora hela är spädbarns eventuellt minimala risk att bli sjuka en fis i rymden att ta hänsyn till när det gäller pandemin.

Men om man räknar på detta lite större så kan inte en enda krona eller dollar FÖRSVINNA, eller hur?

Utan bara de tilltänkta värden som ändå som ändras varje sekund och belopp som flyttas från en till en annan.

En privatperson kan t.o.m gå + på att inte resa m.m,

medans den alltid så / till detta hände / ubertaggade Stordalen nog gick över gränsen med VING,

med att lägga alla ägg i samma korg.
Citera
2020-03-22, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Man ligger alltså fastspänd i det tillståndet, medan man kippar efter andan för att man inte får luft.

Tycker regeringen och Tegnell borde prova på det där en stund innan de tar sina idiotiska beslut...

Tyst med dig. Alla vet att Tegnell och FHM vet bättre än Europas och världens alla experter.
Extrema Sverige gör alltid rätt. Det är alla andra länder som har fel
Citera
2020-03-22, 03:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tror faktiskt inte de bryr sig, så mycket som tidningar, radio och TV rapporterat om hur gamlingar ska isolera sig - de kan inte ha missat det.

Det är ju som att få ett fängelsestraff utan att veta hur länge du måste vara instängd. Hur många som döms till fängelse skulle gå i fängelse om det var frivilligt? En pensionär ensam i en lägenhet har ett värre straff än en fängelsekund som kan umgås med andra, gå till gymmet, få permission etc.
Citera
2020-03-22, 03:02
Medlem
Till eder alla vill jag säga att även om Corona-demonen dödar mig så:

My Heart Will Go On
https://www.youtube.com/watch?v=3gK_2XdjOdY

God Bless You All! Lycka till!

😌🙏
Citera
2020-03-22, 03:03
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Till eder alla vill jag säga att även om Corona-demonen dödar mig så:

My Heart Will Go On
https://www.youtube.com/watch?v=3gK_2XdjOdY

God Bless You All! Lycka till!

😌🙏
Har du också tagit en holk?
Citera
2020-03-22, 03:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
I denna artikeln nämns både 10-månadersbarnet samt 14-åringen, vad jag förstår på artikeln hade ev 10-månaders en annan allvarlig sjukdom, och för 14-åringen fanns det ingen info om hans övriga tillstånd.

Jag tycker personligen att två personer under 20 som dött av 9000 döda inte ens är värt att fundera längre på, undantagen som bekräftar regeln kommer alltid att finnas.

Jag håller med,men vad ska vi göra, förutom sörja?

Edit:
Hur många var det över 20?
Citera
2020-03-22, 03:08
Medlem
Redan i december 2019 infördes censur på 45 ord och hundratals ordkombinationer associerat till Covid-19 på en kinesisk streamingplattform.

Detta sketta dagen efter att läkarna (som tystades) försökte varna att någonting var på gång.

Från ca 03:00 in i videon (även om det föregående också ger en lite kalla kårar)

https://youtu.be/S9Het0fluAs

I videon ges också exempel på ordkombinationer som förbjöds.

Vissa ordkombinationer som hade gett utslag efter införandet var väldigt breda, t.ex "Xi Jinping besöker Wuhan".

Side note: Även de nuvarande siffrorna om antalet sjuka ifrågasätts (vilket vilken normalbegåvad människa som helst ändå hade gjort i och för dig)

Lyssna inte på kinesisk statistik! De siffror du får höra därifrån är inget annat än "De här siffrorna tror vi kan få dig att respektera Partiet". Du är en direkt målgrupp, de har redan sin befolkning i sitt grepp och i och med den kommande supermaktpotentialen så är du den nya målgruppen, de jagar helt enkelt internationell makt numera.

De visar gång på gång att de skiter fullständigt i verkligheten. De gjorde de ett för 3 månader sedan, de gjorde det under SARS, de gör det med Taiwan, de gör det med organskörden, de gör det med Massakern på Himmelska Fridens Torg, de gör det med kidnappade Hong Kong-bor, de gör det med precis allt som kan verka negativt på något sätt. Så varför i hela helvete skulle man utgå utifrån att denna gången är annorlunda?

Att svälja deras statistik kan kosta liv. Det gjorde det för 3 månader sedan och det lär det kunna göra nu igen. I denna kontexten är vilket annat land som helst mer pålitligt.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-22 kl. 03:46.
Citera
2020-03-22, 03:11
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Så fantastiskt mycket skiljer dom sig inte:

Skolor och förskolor är stängda sedan en vecka. Liksom hamnar, simhallar och gym. Reseförbud har införts för vårdpersonal och brott mot hemkarantänen(för dom som konstaterats sjuka, inte gemene man. Det är alltså inte ”lockdown, kafé och restauranger är öppna) kan leda till 20 000 kronor i böter eller två veckors fängelse.

Tror dock det hade varit bra för FHM/regering att skärpa reglerna kring karantän och vara skarpare i sin kommunikation till 70+

Vårdpersonell i Norge har forbud mot å reise til utlandet.
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/12/stenger-alle-barnehager-og-skoler-i-hele-landet/

Dette blir den største utfordringen helsepersonell noensinne har møtt, sier statsminister Erna Solberg, og sa at flere vil dø av koronavruset.

Helsepersonell som jobber med pasientbehandling forbys nå å reise til utlandet.

- Reiseforbudet gjelder ut april, sa helseminister Bent Høie på pressekonferansen torsdag.

I tillegg har Oslo forbud mot å selge alkohol på grunn av risiko for virusspredning.
https://www.nrk.no/norge/oslo-forbyr-skjenking-av-alkohol-1.14955551

Serveringsstedene i hovedstaden klarer ikke å følge smittevernreglene. Nå tar kommunen grep og forbyr alkoholservering.

– Vi er i en veldig alvorlig situasjon. Vi må ta vare på hverandre og få kontroll på smittesituasjonen. Dessverre ser vi at de som holder åpent ikke overholder reglene. Da er vi nødt til å gjøre tiltak, sier næringsbyråd i Oslo, Victoria Marie Evensen (Ap) til NRK.
Citera
2020-03-22, 03:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Redan i [b]december 2019
infördes censur på 45 ord associerat till Covid-19 på en kinesisk streamingplattform.

https://youtu.be/S9Het0fluAs[/quote]

Det är ju sådant vi inte vill ha - vi ser det! Kina kan inte vara vårt rättesnöre.
Citera
2020-03-22, 03:13
Medlem
area50s avatar
Någon annan som reflekterat över att detta är Kinas egna "chernobyl"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in