Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
Jag har inte sett en precis diagnos, men av det vi vet låter det mer som ångest och förlossningsdepression men knappast en fullfjädrad psykos. Med en sådan tror jag att det blivit mer väsen. Inläggning och så.
Som vanligt är det svårt med vad som orsakat vad, men det kan vara ett stort komplex där barnets glutenintolerans, brist på stöd från maken, hormoner, personlighetssyndrom eller annan bakomliggande skörhet spelar in. Detta att hon ofta säger allvarliga saker med ett leende i mungipan, får klockor att klinga.
Att SD springer till LW när HD har motlut är nog egentligen tillräckligt för att förklara HD:s psykotiska fritt fall. Omvänt är LW på ett plan ute efter SD för att kunna sätta sina egna ungar under tak, skulle jag gissa. Det känns som ömsesidig paranoia.
Därmed inte sagt att HD inte skulle kunna ha försonande drag. Utifrån sett tvingas hon under lång tid genomleva hemska förhållanden utan att kanske uppleva sig kunna realistiskt påverka sin sits. Eller ens begripa att SD går bakom ryggen på henne.
Gissar jag.