2020-03-22, 00:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skiter fullständigt vem eller hur många pastorn knullar. Vad jag vänder mig mot att ni sanningsvidriga tycker så illa om det att ni går bananas över att Lenas egna ord om männen delges tråden.

Att Lena levde som en knarkare (enl, polisen ) och missbrukade män istället för droger går inte dölja. Hon har själv vid flera tillfällen beskrivit sin oförmåga att bryta med Stefan som om hon varit knarkberoende. Är Stefan skyldig var han heroinet som ändade hennes liv .

Sa verkligen polisen att hon levde som en knarkare???

Är detta den sanning som du som sanningssägare hävdar?

Så läste inte jag.
Citera
2020-03-22, 00:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag har inte sett en precis diagnos, men av det vi vet låter det mer som ångest och förlossningsdepression men knappast en fullfjädrad psykos. Med en sådan tror jag att det blivit mer väsen. Inläggning och så.
Som vanligt är det svårt med vad som orsakat vad, men det kan vara ett stort komplex där barnets glutenintolerans, brist på stöd från maken, hormoner, personlighetssyndrom eller annan bakomliggande skörhet spelar in. Detta att hon ofta säger allvarliga saker med ett leende i mungipan, får klockor att klinga.

Att SD springer till LW när HD har motlut är nog egentligen tillräckligt för att förklara HD:s psykotiska fritt fall. Omvänt är LW på ett plan ute efter SD för att kunna sätta sina egna ungar under tak, skulle jag gissa. Det känns som ömsesidig paranoia.

Därmed inte sagt att HD inte skulle kunna ha försonande drag. Utifrån sett tvingas hon under lång tid genomleva hemska förhållanden utan att kanske uppleva sig kunna realistiskt påverka sin sits. Eller ens begripa att SD går bakom ryggen på henne.

Gissar jag.
Citera
2020-03-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan det röra sig om en praktikalitet, alltså att de formulerar en historia som berättigar dem professionell hjälp från det allmänna? Det är ju adekvat beteende att be om hjälp när man upplever vanmakt. Och kollektivt suicid kanske har sina poänger därvidlag. Alltså, som skäl, inte att man gör en Bjärred...

Risken är väl fördtås, teoretiskt, att socialen placerar tonåringarna i fosterhem.

Förstår hur du menar!
Jo, varför inte? Ett skäl så gott som något. Har dock inte fått uppfattningen att även SD skulle ta sitt liv tillsammans med HD + barn, men det behöver å andra sidan inte betyda något för att söka hjälp..
Citera
2020-03-22, 00:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Mja vad ska man ens säga om det här tramset? Verklighetsfrånvänt. Hade inte SD suttit häktad hade jag varit övertygad om att det var han själv som skrev.
Det vete fan om SD själv hade kunnat förklara de här sammanhangen. Han verkar ju vara mer än lovligt naiv och godtrogen, att döma av hur han gick i utredarnas utlagda fällor i förhören. Men möjligen hans dotter då, hon som utfrågas i det omtalade strösselförhöret. Den tjejen verkar ha koll.
Citera
2020-03-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det vete fan om SD själv hade kunnat förklara de här sammanhangen. Han verkar ju vara mer än lovligt naiv och godtrogen, att döma av hur han gick i utredarnas utlagda fällor i förhören. Men möjligen hans dotter då, hon som utfrågas i det omtalade strösselförhöret. Den tjejen verkar ha koll.
Ah nä det förstås. Man måste besitta ett oerhört intellekt för att se igenom dessa dimridåer.
Citera
2020-03-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har du läst fortsättningen?

Där beskriver hon sina varma nära nätter med Beholder.

Vi vet ju att hon ljög när hon påstod att hon inte låg
med dem.

Nä, jag tror inte hon ljög. Hon var så pass öppen som person, som en uppslagen bok. Tror du blandar ihop männen.
Citera
2020-03-22, 00:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nä, jag tror inte hon ljög. Hon var så pass öppen som person, som en uppslagen bok. Tror du blandar ihop männen.

Hon ljög.

Har du läst själv?

Jag blandar inte ihop männen.
Citera
2020-03-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Andra barnet ska ha haft kolik, gluten- och laktosintolerans. - Hur kunde det komma sig att hon som sjuksköterska med egen glutenintolerans, missade vad som var fel under så lång tid? Man borde tidigt ha insett orsaken till det dåliga måendet hos flickan och åtgärdat detta genom att omgående plocka bort gluten och laktos från kosten. Varför stod de båda så handfallna, kan man undra. - Var fanns omsorgen och lyhördheten inför barnets reaktioner?

Som jag hoppas har framgått i tidigare inlägg så försvarar jag knappast HD. Men i detta skulle jag vilja lägga 95% (typ) ansvar på SD. HD var såvitt jag kan förstå i depressiv episod och kunde knappt ta hand om sig själv under flera år och ännu mindre ha omsorg kring sina barn.
Jag undrar även vad SD och HD:s anhöriga observerade under den perioden, om de ens var närvarande på något sätt?
Citera
2020-03-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Antar att du med knarkare syftar på det första av dina inlägg.
Ja du... jag ”anar” ett mönster.

Samma här

Dessutom sa poliserna att det fanns väldigt mkt saker överallt. men att det i övrigt var rent och INTE liknade en knarkarkvart. Inte heller fanns det mediciner eller knark i Lenas hem.

Varför ljuger postaren Snoret tro?

Läste om polisrapporten senast idag.
Citera
2020-03-22, 00:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Som jag hoppas har framgått i tidigare inlägg så försvarar jag knappast HD. Men i detta skulle jag vilja lägga 95% (typ) ansvar på SD. HD var såvitt jag kan förstå i depressiv episod och kunde knappt ta hand om sig själv under flera år och ännu mindre ha omsorg kring sina barn.
Jag undrar även vad SD och HD:s anhöriga observerade under den perioden, om de ens var närvarande på något sätt?
Såg att hennes föräldrar haft kontakt med barnen någon gång per vecka den första tiden. För övrigt verkar de ha varit närvarande och engagerade i sina barnbarn under hela uppväxten.
Citera
2020-03-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Samma här

Dessutom sa poliserna att det fanns väldigt mkt saker överallt. men att det i övrigt var rent och INTE liknade en knarkarkvart. Inte heller fanns det mediciner eller knark i Lenas hem.

Varför ljuger postaren Snoret tro?

Läste om polisrapporten senast idag.

Det är nog bara läsförståelse det handlar om. Man vill inte tro att folk är oärliga, men fan vet. Det jag särskilt kommer ihåg är att poliserna sa "inte avsevärt stökigt". Låter ungefär som folk har det mest, särskilt när de ska ut och resa och håller på med packningen.
Citera
2020-03-22, 00:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Ah nä det förstås. Man måste besitta ett oerhört intellekt för att se igenom dessa dimridåer.
Det krävs ingen raketforskning här. Det handlar nog mer om att vara i besittning av självständigt och kritiskt tänkande, och t.ex. källkritik på en nivå som antagligen lärs ut på mellanstadiet nuförtiden. Och lite eget omdöme måste man nog också ha för att inte dras med i drevet:
Senast redigerad av Draifos 2020-03-22 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in