2020-03-21, 20:34
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 151 s 114 vittnes förhör med en anställd hos polisen.

Ta*nha, Lo*uise

Lo*uise berättar att hon den 27 september jobbade på hittegodsavdelningen i polishuset. Strax
före klockan 14.00 den dagen kommer Stefan Davidsson dit för att hämta ut några av sina
beslagtagna skor. Lo*uise frågar Stefan om han har fått en kallelse varpå Stefan visar upp ett
mail från åklagarkammaren på sin mobiltelefon där det stod att skorna var hävda. Då Lo*uise
inte kom in i ärendet bad hon sin kollega Al*exandra Jo*hansson om hjälp. Al*exandra ser i
ärendet att skorna är hävda men att de inte är klara för att lämnas ut så Stefan måste vänta tills
han får en kallelse. Lo*uise meddelar Stefan detta och säger samtidigt att det är mycket skor
som är i beslag. Stefan svarar då att de tog alla skor även barnens. Sedan säger han viskande
att "de enda skor de inte tog är de som jag har på mig och de kan jag använda året runt, men
säg inte det till någon för det är de enda paret jag har".
Lo*uise beskriver skorna som en lite
högre gympasko men inte lika hög som en känga, de är svaita och har snörning och lite
grövre sula.

Lo*uise berättar också att Stefan sagt till henne att det är så mycket med här ärendet och hon
hade då frågat hur han mådde. Stefan svarade då att "det är väl bra, nu är jag snart fri från det
här, det är inte långt kvar". Han sa också att "fri blir man väl aldrig men jag kan ju bara
skratta åt det"
. Lo*uise upplevde Stefan som obehaglig, att han skrattar på fel ställen och
flackar med blicken. Hon säger att Stefan log under hela samtalet och tittade på henne under
lugg när han pratade. Lo*uise säger att hon har träffat Stefan på hittegods tidigare och då var
Hanna med. Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna var
med sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att det
var en tväromvändning när han var här själv.
Citera
2020-03-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Yterligare smutskastning och svartmålning från den kvinnohatande Snor-johan,

En ny nattlig monolog från Lena.
Denna gång får en av hennes otaliga älskare, Po*ntus Gu*nnarson lyssna på Lenas skryt om hur mångs män som fick komma till/i pastorn.

Aktbilaga 371 (2). Pdf

2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Utöver det vidlyftiga kärlekslivet så slås jag av att det vi nu får ta del av, all kommunikation, så ofta tycks vara en monolog. Motparten hinner knappt svara. Minns nu inte vad det var jag läste här om dagen men minns att jag slogs av att LW pratade/skrev konstant och inte verkade ta in om motparten lyssnade. Är inte den ovanstående kyrkoherden gift förresten? Roland på förra jobbet nekar väl i förhör till att han haft en relation med LW. Är denne också gift månne?
Citera
2020-03-21, 20:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Utöver det vidlyftiga kärlekslivet så slås jag av att det vi nu får ta del av, all kommunikation, så ofta tycks vara en monolog. Motparten hinner knappt svara. Minns nu inte vad det var jag läste här om dagen men minns att jag slogs av att LW pratade/skrev konstant och inte verkade ta in om motparten lyssnade. Är inte den ovanstående kyrkoherden gift förresten? Roland på förra jobbet nekar väl i förhör till att han haft en relation med LW. Är denne också gift månne?
Vidlyftigt my ass; ungefär som jag efter skilsmässan men jag beklagar er som torkat in. Och hon pratar alltså för mycket och lyssnar för lite? Så hon förtjänade att mördas brutalt gissar jag...
Citera
2020-03-21, 20:46
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, precis, tvingad till tystnad?!
Helt omöjligt är det väl inte att den manipulative SD som dessutom (sannolikt) visat att han är beredd att gå hela vägen och döda den som tränger honom, också håller HD i ett psykologiskt järngrepp. Han är inte dömd. Hon vet inte om eller när han blir fri.
Citera
2020-03-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vidlyftigt my ass; ungefär som jag efter skilsmässan men jag beklagar er som torkat in. Och hon pratar alltså för mycket och lyssnar för lite? Så hon förtjänade att mördas brutalt gissar jag...

Vet inte om jag uttryckte mig slarvligt eller om du gjort en feltolkning. Jag har aldrig menat att hon förtjänade att mördas. Känns oerhört tråkigt att behöva klargöra det gång på gång.
När det kommer till vidlyftigt leverne så är relationer med upptagna som upplagt för problem. Tycker du inte det själv?
Citera
2020-03-21, 20:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vet inte om jag uttryckte mig slarvligt eller om du gjort en feltolkning. Jag har aldrig menat att hon förtjänade att mördas. Känns oerhört tråkigt att behöva klargöra det gång på gång.
När det kommer till vidlyftigt leverne så är relationer med upptagna som upplagt för problem. Tycker du inte det själv?
Jag tycker inte det är nämnvärt anmärkningsvärt och knappast nåt som ska leda till att hon blir brutalt avlivad med sjutton slag.
Nej du uttryckte dig inte slarvigt utan helt i linje med din etablerade agenda. Vad tycker du förresten om ditt lilla skyddsobjekt Pipiga Steffe?
Citera
2020-03-21, 20:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Yterligare smutskastning och svartmålning med Lenas egna ord från den kvinnohatande Snor-johan.

Denna gång får en av hennes otaliga älskare, Po*ntus Gu*nnarson lyssna på Lenas skryt om hur mångs män som fick komma till/i pastorn.

Aktbilaga 371 (2). Pdf

2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
[U]2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare. [/u]
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.
-----------------
Lena levde som en knarkare med den enda skillnaden att hon missbrukade män och inte droger.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
371/1092

LW snackar med P*ontus G*unnarsson på WhatsApp:
Hon räknar här upp ett antal män, och skriver "...Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."

Du kunde ju citera fortsättningen också.
Citera
2020-03-21, 20:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du kunde ju citera fortsättningen också.
Såklart dom kan men dom har sin agenda, ynkliga människor.
Citera
2020-03-21, 21:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Yterligare smutskastning och svartmålning med Lenas egna ord från den kvinnohatande Snor-johan.

Aktbilaga 371 (2). Pdf

[U]2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare. [/u]
-----------------
Lena levde som en knarkare med den enda skillnaden att hon missbrukade män och inte droger.

Bra att du lägger ut detta har inte hunnit så långt i FUP:en, allt ska fram LW var besatt av män, hon skulle kalla sig pastor, vilket skämt.

Läste i ngn FUP ( minns inte var ). när ett av barnen fyllde år det firades hemma hos pappa UW släkten och vänner var där, då satt hon med mobilen hela tiden, gör man så när ens barn fyller år?
Sen avvek hon helt plötsligt folk fattade ingenting, det enda som existerade i hennes tillvaro var SD.

Jag skiter i vad folk tycker om det jag skriver, man ska vara objektiv i sina inlägg sen om det är negativt om offret och framkallar en HATSTORM , det bryr jag mig inte i.

De som inte kan se realistisk på vad som framkommit i FUP:en är totalt blind eller följer strömmen för att bli erkända av övriga i tråden, de vågar inte gå mot strömmen och inse fakta. DESSA KALLAR JAG OFFER.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-21 kl. 21:18.
Citera
2020-03-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tycker inte det är nämnvärt anmärkningsvärt och knappast nåt som ska leda till att hon blir brutalt avlivad med sjutton slag.
Nej du uttryckte dig inte slarvigt utan helt i linje med din etablerade agenda. Vad tycker du förresten om ditt lilla skyddsobjekt Pipiga Steffe?

Jag minns inte om jag sagt det eller bara tänkt tanken men tar det igen: jag har ingen agenda.
Däremot har jag delgivit tråden sådant som jag fått till mig och då alltid kollat med mer än en källa. Hur jobbar du med den saken? Jag har inget skyddsobjekt i det här fallet. Varken LW eller SD och som jag sagt tidigare finns jag i den yttre kretsen på flera plan. Var finns du?
Citera
2020-03-21, 21:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag minns inte om jag sagt det eller bara tänkt tanken men tar det igen: jag har ingen agenda.
Däremot har jag delgivit tråden sådant som jag fått till mig och då alltid kollat med mer än en källa. Hur jobbar du med den saken? Jag har inget skyddsobjekt i det här fallet. Varken LW eller SD och som jag sagt tidigare finns jag i den yttre kretsen på flera plan. Var finns du?
Jag finns här för att lära mig mer om det vidriga mordet; inte för att höra inskränkta synpunkter på brottsoffret. Varför är du här?

Du fick ju orsaken till att din premiss är förljugen av Studebaker: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Och om du tänker använda snorkråkans inlägg som underlag att bygga på bör du nog kolla hans utsagor en extra gång... som synes
Senast redigerad av DreamTwister 2020-03-21 kl. 21:09.
Citera
2020-03-21, 21:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja Malin fattade nog inte att det var hon som fick barnen att må dåligt.
När hon försvann ur deras liv så verkar de ha mått mycket bättre.

Eller hur?

E flyttade från LW en månad innan mordet.
Efter att hon hittat mamman med en främmande man
i Es säng. Och en annan främmande man i soffan.

Hon flyttade säkert för att hon mådde så bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in