2020-03-21, 19:25
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hon kanske inte VILL dölja nått. Hon kanske måste?

Ja, precis, tvingad till tystnad?!
Citera
2020-03-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns ingen regel att du inte får jobba inom vården om du har diagnos. Och ärligt talat känns det ganska diskriminerande om det skulle vara så. Bara för att du drabbats av psykisk ohälsa betyder det inte att du är sämre som person för det.

Kan väl inte gälla all psykisk ohälsa? Det borde finnas någon typ av "filter" som inte släpper igenom vem som helst? Det kanske inte är så vanligt att man orkar jobba om man har diagnos.
Citera
2020-03-21, 19:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hon kanske inte VILL dölja nått. Hon kanske måste?

Ja, absolut möjligt.
Jag vet inte, trevar i mina försök att förstå.

Mest tror jag att hon blivit så avtrubbad av alla "sjuka" tankar och diskussioner genom åren att hennes tidigare normer och positioner om vad hon har trott och tänkt varit rimligt har förflyttats.

Att SD har som lösning på problem är att helt enkelt "ta bort problemet", dvs döda, tycker nästan ingen är rimligt. De flesta skiljer sig, flyttar, blockar, tar avstånd från osv för att lösa problem.

Så tänkte även HD säkert tidigare i livet. Men med de depressioner och andra psykiska problem som HD dragits med, har hon varit väldigt beroende av SD. I den situationen mer bräcklig och mer utsatt. Hennes gränser för vad som är ok har kanske förskjutits successivt, till att tycka att det är den enda lösningen på problemet L*ena? Det har hon matats med i åratal?

Jag misstänker att SD har berättat för henne om att L*ena är försvunnen och kanske även att han har gjort det. HD kanske både vill skydda, men även måste?

Nu vet hon ju vad han är kapabel till.

Ibland tänker jag att hon är så psykiskt labil att hon förtränger helt. Hon vill inte höra, inte veta. Det finns inte.

För mig är hon en gåta.

Varför säger hon inte bara; det är förskräckligt, när utredarna berättar om de hemska saker som har kommit fram? Som de flesta normala människor gör.
Citera
2020-03-21, 19:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Ogillar sparka på svaga men m är nog genuint bland det mest tragiska jag läst, en falsk kristen som kommer brinna i svavel. Så hennes version och medverkan har bidragit stort i barnens mindre välmående. Bra av u bryta med henne.
Ja Malin fattade nog inte att det var hon som fick barnen att må dåligt.
När hon försvann ur deras liv så verkar de ha mått mycket bättre.
Citera
2020-03-21, 19:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Alltså, nu ska jag inte trötta ut alla med fler inlägg från Mållgan-natten.
Men, när jag läser förhöret med SD så känns det som om han har råkoll på vissa saker och noll koll på annat.
När det handlar om sånt som man får utgå från verkligen har hänt - då svävar han på målet.
När det handlar om sånt som (kanske) inte är lika sant, då vet han exakt.
Det genomsyrar hela förhöret tycker jag.

147/633
Se där, från hästens egen mun:

"MT: Eh .. jag har ett.väldigt selektivt minne.
FLI: Alltid?
MT: Ja. vissa saker kommer jag ihåg och kan komma ihåg hela livet och annat ..
FLI: Hur då sa du, förlåt?
MT: Och annat går inte .. som att åka .. åka till ica och ha mer än en sak och handla .. utan lista det är helt uteslutet. Det går inte."
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-21 kl. 19:50.
Citera
2020-03-21, 19:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Så länge man är normalfungerande så spelar det ingen roll. Om det stämmer som tidigare skrivits i tråden så har hon haft en lång tids sjukskrivning bakom sig och återgått till arbete på 85%. Som syrra så krävs det en hel del skills och om jag förstod det rätt i förhör med hennes kollegor så skötte hon arbetet klanderfritt.
Man kan då tänka att under den långa tiden för sjukskrivning så har läkare kommit fram till rätt medicinering för henne så hon kan fungera optimalt. Kanske även samtalsterapeutiska insatser har funnits där som stöd.
Så mitt svar är Ja. Som tidigare skrivits så jobbar hon på neurologen och inte inom akut eller IVA-sjukvården, vilket är väldigt stressigt och troligen inte skull passa hennes mentala status.

Sen kan jag undra hur hon mår i detta nu med tanke på hennes agerande i polisförhören under hösten 2019 och det påställ som nu är med rättegången.
Mitt stalltips är att hon medicinerar mer nu än tidigare, och möjligen med andra preparat, helt enkelt för att klara av den långa tidens stress som varit och nu når sin kulmen med rättegången.

Det finns dock ingen som helst ursäkt för HD att inte svara på polisens frågor eller på annat vis inte vara behjälplig i utredningen. Rimligtvis borde det inte finnas någon som betvivlar att HD inte har sagt allt hon vet kring mordet på LW.
Som du kanske sett i ett tidigare inlägg har jag grottat ner mig i HD:s förhör och hur hon svarat. Eller snarare inte svarat. Och T34Panzer synliggjorde svaren med en annan synvinkel.
Det är 5 delar + Panzers tydliga vinkel. Här kommer länk till de 6 delarna: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19).

Vi kommer re-posta det här med ojämna mellanrum så att ingen missar/glömmer bort att HD bär ett stort ansvar i utredningen.
Utmärkt sammanfattning av HDs alla sätt att inte svara på frågor, tack!
Jag har inte haft tillfälle att se eller höra hur Hanna är och hur hon talar, det skulle vara väldigt intressant för att göra sig en bild av HUR hon säger det. Är det hennes egen vilja att dölja något eller är det SDs vilja att hon glömt allting?
Mycket märkligt att hon inte sitter häktad och lika misstänkt som SD.
Citera
2020-03-21, 19:59
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Observant iakttagelse.

Och det beror nog på som du säkert menar, att SD själv inte kopplar barnets "stöld" av strössel till sina egna känslor. För honom handlar det om en maktdemonstration och reglerna de är inte alls några överenskommelser. Naturligtvis kan det finnas regler hemma att man ska fråga först om man vill norpa strössel. Det kan vara så att någon har planerat att baka, eller att man som förälder är rädd om barnens tänder.

De flesta föräldrar använder sig av de uttrycken som speglar deras känslor över det som barnet har gjort. Känslorna som kommer för att man älskar och bryr sig.

I det här fallet kanske man skulle säga att jag blir orolig över dina tänder t ex.
Om det handlar om att stjäla (vilket jag tycker att det är svårt att hävda här) kan man säga att jag vill inte att du är oärlig och tar saker från andra eftersom jag vill att det ska gå bra för dig i livet. Ärlighet varar längst och jag älskar dig och vill ditt bästa.

Jag uppfattar SDs "överenskommelser" som hans egna regler som handlar mest om en maktdemonstration. "Det är jag som bestämmer här". Vilket det kanske är när man är förälder, men man väljer sina strider.

När han märker att dottern kommer med motargument mot de helt orimliga bestraffningarna så tar han i med hela artilleriet. Tusentals kronor kommer det att kosta.

Det saknas helt enkelt det vanliga förnuftet för det saknas normala känslor. Då blir det hot om bestraffningar och som med kaninburarrna; han vill inte ta hand om barnen, utan säger att de får flytta till HD. Även där lååååååååååååååånga bråk som varade i dagar.

Mycket skadligt för ett barn att känna att man inte är önskad för så banala saker.

SD har börjat att tappa kontrollen över T och därför kan man känna sig orolig över henne om SD kommer ut.

Hon är inte lika foglig som HD, utan låter sig inte kontrolleras så lätt.
Så jävla mycket floskel om lite strössel. Det är vanliga konflikter där SD säger ifrån på sitt sätt och det är bara för barnen att aceptera vad som gäller i varje hushåll. Hans sätt kanske inte är det bästa men
så får det förbli.Herregud...

Och att han inte vill ha barnen, kan du inte begripa att det är ett sätt för han att få hem frugan?Han
leker mjäkig men HD låter sig inte styras eller bli varmhjärtad.Hade han velat bli av med barnen så hade han skickat dom till HD ögona bums vilket han inte gör.Han har inte HD's pondus som förälder men hans samtal med HD e bara en frustation.

Likt när en av döttrarna fick ont i huvudet i skolan av värmen/ventalationen och stannade hemma så var han faktist barnsligt rolig när han tog upp det med HD.Han sa något som :, Hon kommer att stanna hemma till våren från skolan då,för då är det svalare (någonting sådant kläcker han ur sig).
Men till slut visar han lite stake och ringer till skolan om problemet.

Sen undrar jag vad ni är för föräldrar/släkt/vänner när ni matar mellan 50-100 inlägg om dagen nu i
2 års tid?Fattaru vad mycket kvalitetstid ni matar in här?Sen ha mage att säga hur dom ska bete sig.

Bara en massa skvaller om familjeliv och väldigt lite brott.

OCH HD sen,Det enda dom frågar henne är,Har du knullat han?han då?Vilka knullar du? Om och om
igen och när det pratas om brottet i sig så avbryts hon.Hon gjorde helt rätt som knep käft.
Och kan ni slänga upp något ni vet hon gjort för att bli inlåst?
Det enda mysko verkar vara ett tidsbegrepp som jag vet.
Citera
2020-03-21, 20:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du att åklagaren inte får visa på flera motiv? Varifrån kommer den informationen?
Det stämmer att det du hänvisar till ger MGK rätt bra skydd men det är inte säkert att åklagaren i sin slutplädering bara visar på ett motiv.

Exakt så. Motivbilden är inte det viktiga. Det viktiga är alla indicier som pekar på att det var SD som utförde mordet.

Åklagaren måste kunna ändra på eller lägga till saker i motivbilden.
Har du inte blandat ihop det med att åklagaren inte hur som helst får ändra på vilka åtalspunkter som gäller?
Det borde vara självklart att flera motiv gör åtalet ännu starkare.

1. LW var på väg att lämna SD och han skulle förlora kontrollen över henne.
2. HD ställde som krav att LW skulle försvinna och det enda sätt SD klarade av det på var att mörda henne. Han klarade inte av att avsluta relationen med LW. På samma sätt som han inte klarade av att hon skulle avsluta relationen.
3. LW var skitjobbig för HD och SD accepterade inte det.
4. LW kände till oegentligheter med geotouren som hon tänkte berätta om.

På olika sätt har åklagaren visat att SD inte har de gränser som normala människor har.
Mord verkar ligga nära till hands för honom för att lösa olika typer av problem som normala människor löser på annat sätt.

Alla dessa motiv tillsammans förstärker att SD är mördaren.
Punkt 2, 3 och 4 visar att HD kan ha deltagit, antingen i mordet, eller i att dölja mordet.
Jag tror fortfarande att hon kommer upp på bordet igen när väl SD sitter inlåst.

Helt ärligt, jag fattar inte vad du menar?

Åklagarna har linjen "våld i nära relation" för sitt åtal, de har gjort en FUP och slutdelgivit den åtalade och hans advokater med det innehåll och de slutsatser de dragit av sin utredning, försvaret vet vad som gäller angående motiv och bevisning, menar du att åklagarna under rättegången helt plötsligt kan säga "vi skojade bara" det här är vår egentliga linje och slänga fram ett helt nytt scenario som försvaret inte vet ett förbannade dugg om?

En sådan situation vore ju onekligen intressant men jag tror inte att den skulle bedömas som juridisk korrekt, som tilltalad måste du ju veta vad det är som du är anklagad för och däri ingår ju motivbilden.

Angående MGK, det går ju inte att påstå att MGM dödade BO på grund av att BO var på väg att lämna honom för att i nästa andetag påstå att MGK anstiftade mordet på BO för att hon inte lämnade MGM, en sådan inkonsekvens tror jag att rätten skulle finna väldigt besvärlig så Hiding & Johansson har gjort MGK osårbar med den linje de valt för sitt åtal.

Vad tror du annars att expertvittnet från Göteborg ska tillföra för åklagarna?
Citera
2020-03-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Så jävla mycket floskel om lite strössel. Det är vanliga konflikter där SD säger ifrån på sitt sätt och det är bara för barnen att aceptera vad som gäller i varje hushåll. Hans sätt kanske inte är det bästa men

Och att han inte vill ha barnen, kan du inte begripa att det är ett sätt för han att få hem frugan?Han
leker mjäkig men HD låter sig inte styras eller bli varmhjärtad.Hade han velat bli av med barnen så hade han skickat dom till HD ögona bums vilket han inte gör.Han har inte HD's pondus som förälder men hans samtal med HD e bara en frustation.

Likt när en av döttrarna fick ont i huvudet i skolan av värmen/ventalationen och stannade hemma så var han faktist barnsligt rolig när han tog upp det med HD.Han sa något som :, Hon kommer att stanna hemma till våren från skolan då,för då är det svalare (någonting sådant kläcker han ur sig).

Sen undrar jag vad ni är för föräldrar/släkt/vänner när ni matar mellan 50-100 inlägg om dagen nu i
2 års tid?Fattaru vad mycket kvalitetstid ni matar in här?Sen ha mage att säga hur dom ska bete sig.

OCH HD sen,Det enda dom frågar henne är,Har du knullat han?han då?Vilka knullar du? Om och om
igen och när det pratas om brottet i sig så avbryts hon.Hon gjorde helt rätt som knep käft.
Haha och här är vi förstås objektiva så det står härliga till! 😅
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad tror du annars att expertvittnet från Göteborg ska tillföra för åklagarna?
Visa på att han var kapabel till mord, utifrån hur deras förhållande såg ut och hur statistiken för såna mord ser ut, bl.a.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-21 kl. 20:11.
Citera
2020-03-21, 20:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Tyckte du? Det tyckte inte jag när jag läste det, tvärtom.
Citera
2020-03-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vi andra förstår ju inte riktigt dragningen till SD så som antalet kvinnor verkar få ?

Har han läst någon bok om hur man använder G-punkten på maximalt sätt , eller vad är det som gör honom så oemotståndlig bland kvinnorna ?

( spekulation)

Love bombing i kombination med att offret varit utsatt för liknande manipulation i unga år.
Citera
2020-03-21, 20:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Yterligare smutskastning och svartmålning med Lenas egna ord från den kvinnohatande Snor-johan.

En ny nattlig monolog från Lena.
Denna gång får en av hennes otaliga älskare, Po*ntus Gu*nnarson lyssna på Lenas skryt om hur mångs män som fick komma till/i pastorn.

Aktbilaga 371 (2). Pdf

2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
[U]2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare. [/u]
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.
-----------------
Lena levde som en knarkare med den enda skillnaden att hon missbrukade män och inte droger.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-21 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in