Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Observant iakttagelse.
Och det beror nog på som du säkert menar, att SD själv inte kopplar barnets "stöld" av strössel till sina egna känslor. För honom handlar det om en maktdemonstration och reglerna de är inte alls några överenskommelser. Naturligtvis kan det finnas regler hemma att man ska fråga först om man vill norpa strössel. Det kan vara så att någon har planerat att baka, eller att man som förälder är rädd om barnens tänder.
De flesta föräldrar använder sig av de uttrycken som speglar deras känslor över det som barnet har gjort. Känslorna som kommer för att man älskar och bryr sig.
I det här fallet kanske man skulle säga att jag blir orolig över dina tänder t ex.
Om det handlar om att stjäla (vilket jag tycker att det är svårt att hävda här) kan man säga att jag vill inte att du är oärlig och tar saker från andra eftersom jag vill att det ska gå bra för dig i livet. Ärlighet varar längst och jag älskar dig och vill ditt bästa.
Jag uppfattar SDs "överenskommelser" som hans egna regler som handlar mest om en maktdemonstration. "Det är jag som bestämmer här". Vilket det kanske är när man är förälder, men man väljer sina strider.
När han märker att dottern kommer med motargument mot de helt orimliga bestraffningarna så tar han i med hela artilleriet. Tusentals kronor kommer det att kosta.
Det saknas helt enkelt det vanliga förnuftet för det saknas normala känslor. Då blir det hot om bestraffningar och som med kaninburarrna; han vill inte ta hand om barnen, utan säger att de får flytta till HD. Även där lååååååååååååååånga bråk som varade i dagar.
Mycket skadligt för ett barn att känna att man inte är önskad för så banala saker.
SD har börjat att tappa kontrollen över T och därför kan man känna sig orolig över henne om SD kommer ut.
Hon är inte lika foglig som HD, utan låter sig inte kontrolleras så lätt.
Så jävla mycket floskel om lite strössel. Det är vanliga konflikter där SD säger ifrån på sitt sätt och det är bara för barnen att aceptera vad som gäller i varje hushåll. Hans sätt kanske inte är det bästa men
så får det förbli.Herregud...
Och att han inte vill ha barnen, kan du inte begripa att det är ett sätt för han att få hem frugan?Han
leker mjäkig men HD låter sig inte styras eller bli varmhjärtad.Hade han velat bli av med barnen så hade han skickat dom till HD ögona bums vilket han inte gör.Han har inte HD's pondus som förälder men hans samtal med HD e bara en frustation.
Likt när en av döttrarna fick ont i huvudet i skolan av värmen/ventalationen och stannade hemma så var han faktist barnsligt rolig när han tog upp det med HD.Han sa något som :, Hon kommer att stanna hemma till våren från skolan då,för då är det svalare (någonting sådant kläcker han ur sig).
Men till slut visar han lite stake och ringer till skolan om problemet.
Sen undrar jag vad ni är för föräldrar/släkt/vänner när ni matar mellan 50-100 inlägg om dagen nu i
2 års tid?Fattaru vad mycket kvalitetstid ni matar in här?Sen ha mage att säga hur dom ska bete sig.
Bara en massa skvaller om familjeliv och väldigt lite brott.
OCH HD sen,Det enda dom frågar henne är,Har du knullat han?han då?Vilka knullar du? Om och om
igen och när det pratas om brottet i sig så avbryts hon.Hon gjorde helt rätt som knep käft.
Och kan ni slänga upp något ni vet hon gjort för att bli inlåst?
Det enda mysko verkar vara ett tidsbegrepp som jag vet.