2020-03-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Som vårdpersonal och som själv kämpat med psykisk ohälsa vill jag ändå säga att jag förstår - jag tror att HD gjorde allt hon förmådde. Men SD har påverkat dem. Kram till henne ändå som en medsyster.

Ja så klart. Men i så fall har hon varit sjuk i mer än de där 7 åren (och är ff). Men nu har hon sin chans att få ur sig det och kanske bli frisk så småningom.

Vem skulle inte bli sjuk av att vara gift med SD?
Citera
2020-03-20, 18:44
Medlem
landbandys avatar
Vi andra förstår ju inte riktigt dragningen till SD så som antalet kvinnor verkar få ?

Har han läst någon bok om hur man använder G-punkten på maximalt sätt , eller vad är det som gör honom så oemotståndlig bland kvinnorna ?

( spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-20 kl. 18:46.
Citera
2020-03-20, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det är förstås ngt med magkänslan där men annars får jag säga att just i det: OM nu SD ellerLW? sagt till HD att han och LW haft blodigt sex överallt i deras hus, då BORDE HD låta spänd när hon säger det. Alltså, detta är ju en normal reaktion, där jag oroat mig för att HD normaliserat en massa andra otäcka beteenden från SD på gränden till apati.

Jag har som bekant haft en känsla av att HD blivit så styrd av SD i så många år att hon nästan är som en skugga a sig själv. Det kan vara helt fel.

Ja tänker ändå att det ska mycket till att man som hustru accepterar så mycket svek, otrohet och lögner under åratal, och att man tycker att det är ok. Hon har ju fått ett och annat presneterat för sig under förhören, te x at SD hotat inte bara L*ena med döden, utan även A*ron. Vem tycker att det känns tryggt och bra? När, det är riktigt skumt det där....

Han har nog precis som med L'ena, kontrollerat henne. Det framgick ju i förhöret i dag, att han gått igenom hennes mail när hon flyttat och börjat umgås med S*illen.

Ja, vad ska man säga?
SD har själv två kvinnor, men han visar starkt att han är svartsjuk när de träffar andra. Då fotar han genom fönstren hos L*ena och går igenom mail hos HD.

NA, förhör med TB:

"Vittnet får frågor om när 45-åringen och exfrun sedan flyttade isär våren 2018.

Enligt vittnet ska ex-frun efter en tid ha börjat träffa en annan man. Den misstänkte 45-åringen ska enligt vittnet felaktigt ha trott att ex-frun och mannen hon träffade hade en kärleksrelation.
– Han hade börjat gå igenom hennes mejl utan tillåtelse. Hon kände att förtroendet mellan dem var brutet, säger hon."

https://www.na.se/artikel/just-nu-sa-paverkar-coronasmittan-rattegangen-folj-direktrapporten-fran-forhandlingen-av-hjarstamord et

Aktbilaga 150/34:
"Therese uppger att hon kom till Hanna vid 20 tiden och var där i cirka 3 timmar.
Det blev att de pratade om detta som hänt och det var då Therese kände att Hanna "planterar"
information. Therese upplever att Hanna också börjat säga saker som Stefan annars säger,
exempelvis att polisen kommer hitta spår av Lena hemma hos Stefan, även blod. Detta dels
på grund av att de har geocachat ihop och att man då kan riva/rispa sig när man är ute i
skogen osv. och dels att Lena alltid blödde när hon och Stefan hade sex. Therese upplevde att
Hanna, trots omständigheterna, var ok men uppger att hon hörde en nyansskillnad i hennes
röst när hon berättade om blodet i Stefans hem. Det var som att Hanna kände att det var
obekvämt att säga det och att det kändes konstigt. Therese svarade Hanna något i stil med:
jaha ja ok, men de hade väl inte sex på alla möjliga ställen i hans hem och då svarade Hanna:
jo, men de kunde vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var. Therese
uppger att det var någonting där, Hanna var inte helt bekväm när hon berättade det.
"
Citera
2020-03-20, 18:56
Medlem
Citat:
Som vårdpersonal och som själv kämpat med psykisk ohälsa vill jag ändå säga att jag förstår - jag tror att HD gjorde allt hon förmådde. Men SD har påverkat dem. Kram till henne ändå som en medsyster.
Åh, ännu en HD kramare ( Notknackaren och jag är det också och har oroat oss för att SD skulle skada HD när han var fri)! Vi kan ju förstås inte veta vad som orsakat vad. Men ÄVEN om det inte var SDs fel att HD blev sjuk i förstone, var han synnerligen ojuste med henne då. Och sedan satt hon i en kniptång efteråt, TROR jag. Fast det är märkligt att hennes chef tyckte att hon blev gladare och starkare efter mordet. Kanske tänkte hon att det var hon eller LW som skulle dödas, och vår lättad över att hon överlevt? Men hon borde ju då vilja vara MIL från mördaren? Så jag tror att hon övertygat sig själv att det inte är SD ( eller som några troll här hävdar: att han var tvungen att mörda?) för att överleva psykiskt.

Hoppas att du mår bättre nu Maviel. Rent allmänt tror jag att folk, särskilt föräldrar gör så gott de kan, men det blir ändå inte helt bra.
Citera
2020-03-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vi andra förstår ju inte riktigt dragningen till SD så som antalet kvinnor verkar få ?

Har han läst någon bok om hur man använder G-punkten på maximalt sätt , eller vad är det som gör honom så oemotståndlig bland kvinnorna ?

( spekulation)

Kanske ger han intryck av att vara den trygge genomsnittssvensken för många?
Citera
2020-03-20, 19:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Åh, ännu en HD kramare ( Notknackaren och jag är det också och har oroat oss för att SD skulle skada HD när han var fri)! Vi kan ju förstås inte veta vad som orsakat vad. Men ÄVEN om det inte var SDs fel att HD blev sjuk i förstone, var han synnerligen ojuste med henne då. Och sedan satt hon i en kniptång efteråt, TROR jag. Fast det är märkligt att hennes chef tyckte att hon blev gladare och starkare efter mordet. Kanske tänkte hon att det var hon eller LW som skulle dödas, och vår lättad över att hon överlevt? Men hon borde ju då vilja vara MIL från mördaren? Så jag tror att hon övertygat sig själv att det inte är SD ( eller som några troll här hävdar: att han var tvungen att mörda?) för att överleva psykiskt.

Hoppas att du mår bättre nu Maviel. Rent allmänt tror jag att folk, särskilt föräldrar gör så gott de kan, men det blir ändå inte helt bra.

Jag är ingen HD kramare. Jag är väldigt förvånad att hon släppts helt och hoppas att det kommer en vidare granskning. Jag försöker se båda sidor och tänker att det inte är helt lätt. Men HD kramare vill jag inte kallas
Citera
2020-03-20, 19:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag är ingen HD kramare. Jag är väldigt förvånad att hon släppts helt och hoppas att det kommer en vidare granskning. Jag försöker se båda sidor och tänker att det inte är helt lätt. Men HD kramare vill jag inte kallas

inte jag heller. Jag gör allt jag kan för mina barn. Jag tror HD gör allt för sina. Ibland blir det blint. Jag tror hon är inblandad.
Citera
2020-03-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Länken leder ut i binära rymden...

Fick flik om att installera Flash player som redan finns men var tydligen inaktiv.
Nästan klar med start på den, kom nu flik att den inte går att använda då leverantören inte är godkänd.

Just då hördes ljud ..från bilhändelsen! Hörde hela ljudfilen men vet inte var ljudet kom ifrån!
Detta alltså en halvtimme efter sista försöket, se ovan.

Om bilhändelsen ... LW låter inte så starkt berörd. Hon kommenterar ganska lugnt, kallt
förebrående, vad han heller på med.
Oljuden mot slutet, från när han enligt uppgift ska ha lyfte henne ur bilen (krasch, smash, risp),
är inte konstiga om mikrofonen hålls nära; ljuden förstoras.
Omöjligt bedöma hur handgriplig han var.
Citera
2020-03-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Popups är vad jag får av ert omhuldade docdroid men dom är ju bara att klicka bort.

Förstår inte varför ni inte använder er av användaren nonada och han eminenta Jottacloud, alla filer finns ju där: https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list

Precis, jag läser bara @nonadas jottacloud, allt fungerar alldeles utmärkt
där, inga virusvarningar eller annat som inte är önskvärt!
Citera
2020-03-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
TB är mest vän med H*anna.

Hon är även vän med S*efan, men umgås inte med honom på tu man hand. L*ena känner hon sedan tidigare när barnen var mindre, men umgicks inte med henne på senare år.

Det finns 7 förhör med T*herese.

Det är bl a hon som berättade att SD messade henne direkt efter att hon gått ur från H*anna och sa att det var roligt att hon besökte henne, och att H*anna var glad för det. on upplevde också att H*anna verkade spänd när hon berättade om allt blod som fanns i huset efter det att L*ena och SD haft sex där. Vid ett tillfälle hade SD bett om att få träffa T*herese på egen hand (efter mordet), vilket de aldrig gjorde annars. Det upplevde hon som konstigt. I efterhand har hon tänkt att SD ville berrätta om blodet i hans hem. SD bad också om att hon skulle installera Telegram, vilket hon inte ville.

Aktbil 150/15

Jag kom ju på det, har läst förhören med henne 🙈
Hade för mig att Lena hade en vän som oxå hette Therese, som hon pratar med i ljudfilen..hittar det inte i FUP nu när jag letade efter den konversationen. Kanske misstog henne med Kristin, en fd jobbarkompis?
Citera
2020-03-20, 19:23
Medlem
Skibladners avatar
Geocaching, en fritidssysselsättning som avser att ge utövare naturupplevelser i en takt som varje utövare själv bestämmer. Lite klättring och annan möda, visst! De som vill tävla om att ta FTF:er och ha flest loggningar får väl göra det. Så borde det väl vara? Hur blev det i Hjärsta med omgivningar då? Trassel, fusk, intriger, otrohet, lögner och till slut ett mord.

Med den här tråden följer en del av ovanstående tyvärr med. Tråkigt att behöva läsa hundratals upprepningar från några postare. Vi vet var den förkylde m.fl har för uppfattning och jag tänker inte gå i polemik med hen eller nån annan av de andra papegojorna.

Till slut en eloge till de som är sakliga och håller en trevlig ton i tråden.
Citera
2020-03-20, 19:24
Medlem
Citat:
Varken Notknapparen ( gissar jag) eller jag, tycker att HD borde gå fri om hon är inblandad. Det var nog mer att vi kände för henne i den svåra och ,som jag tror, farliga sits hon var i. Till en början hade vi väldigt litet info om henne och det var svårt att tro vare sig det ena eller andra. Sedan blev det grymt trolligt i tråden så fort hon kom på tal. Mysko! Motsägelser. Och FUPläsning har inte övertygat mig om hennes oskuld. Samtidigt tror inte jag att hon blir dömd: hon släpptes för att de inte hade DNAbevis eller vittnen som talade mot henne för mord. Skyddande av brottsling kanske man kan få till även för en exfru, men t.ex. anstiftan borde de endera ha bevis för nu eller aldrig hitta.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-03-20 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in