Citat:
Ursprungligen postat av
Ogunquit
5 av dödsfallen vet vi inte var de inträffat.
Men det verkar som Corona smittan är jämlikare i Sverige. Jag såg i en annan artikel att 53% av de smittade i Sverige är män.
Däremot var 8 av 50 som igår eftermiddag vårdades på intensiv kvinnor. Så männen blir sjukare i Sverige. Så då är det sannolikt att fler män dör också. Jag förstår inte varför det är så nödvändigt att mörka kön, ålder och län på dödsfallen.
Jeg håper at det kommer frem informasjon om kön, ålder och län. I tillegg burde det opplyses om hvor mange av de som har vært innlagt på sykehus med corona som har blitt friskmeldte og utskrevet fra sykehusene, og informasjon om alder, kjønn og informasjon om hvor syke de var og hvilken behandling (inkl eventuelle medisiner) som de fikk. I Norge savnes også tilsvarende informasjon om friskmeldte.
Jeg har lest at det er av personvern-hensyn at de ikke gir offentlig informasjon om alder, kjønn m.m.. Jeg har også lest at det vil komme mer omfattende informasjon senere når det har blitt flere tilfeller slik at det kan lages en statistikk.