Citat:
Var jävligt försiktig med detta läkemedel, den ända egentliga skillnaden från tjacket på gatan är att elvanse endast innehåller isomeren som ger upphov till euforin och det inre lugnet du beskriver. Med missbrukarbakgrund i ryggraden är det även viktigt att du håller dig till dosen du får utskrivet och inte laborerar eller tar på eget bevåg. Tro mig, det leder bara dig ned till helvetet.
Förövrigt är medicinen dunder tills att man utvecklar tolerans, och har hjälpt mig sinnessjukt mycket. Men var försiktig som in i helvetet, det är trotts allt amfetamin.
Förövrigt är medicinen dunder tills att man utvecklar tolerans, och har hjälpt mig sinnessjukt mycket. Men var försiktig som in i helvetet, det är trotts allt amfetamin.
Uppskattar varningen. Givetvis ska jag inte laborera med doserna själv.
Är glad att jag äntligen hittat rätt medicin. Jag har under ett och ett halv år nu gått igenom minst 15 stycken olika preparat för att tackla min ångest och nu slipper jag jaga mediciner för att få vardagen att fungera någorlunda.
Elvansen ger mig ingen eufori ö.h.t. däremot tar den bort min ångest och orolighet utan något rus, vilket är optimalt. Därför jag vill förlänga effekten av lisdexamfetaminet med dexamfetamin så jag kan vara ångestfri och produktiv mer än i 5-6h.
Jag tycker att ritalinet känns mycket mer skadligt, både fysiskt och psykiskt. Och ur ett missbrukarpersonlighetsperspektiv så är dexamfetamin mycket bättre då jag inte får något rus.
Skulle aldrig få för mig att missbruka min medicin då jag verkligen uppskattar medicinens effekt och vill verkligen inte bli av med den + att jag saknar verkligen inte misären som ett missbruk innebär.
Min medicin är inlåst och delas ut till mig morgon och kväll, på ett familjehem.