2020-03-20, 10:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
JS var väl det första vittnet som förhördes. Är det inte KN som förhörs nu,
JG skulle väl inte förhöras idag?

Jag tänkte också på KN.
Väldigt ambivalent, att å ena sidan känna i ryggmärgen att det är fel, t om ringa polisen, men sedan vilja skaka hand med SD.

Är det så det kanske är; att man kanske tycker om en person trots att man misstänker personen? Han gör det rätta; dvs kontaktar polisen, vittnar idag. Men känslan av att ha "förrått" en vän känns också jobbig, för att man har känslor ändå?

Mycket jobbig sits.

Tänker på LW, som trots att hon "visste" att SD var farlig, så säger hon till sin vän att hon ändå älskar SD. Hon älskar de goda sidorna och längtar efter de stunder där de finns. Då är allt det onda nästan bortglömt.

Starkt gjort av denne vän!
Hur man än gör, känns det jobbigt.

Men han gjorde det enda rätta!
Citera
2020-03-20, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte det är JG. I senaste dagboksbladet står vilka som vittnar idag. Har det inte här just nu.

JG äntrar scenen den 31/3. kl.09.00

Då jäklar Jerry, då vill det till att hålla nerverna i schack... Och vad är det du har svarat tidigare... och kan du stå för det då... Karma is a bitch.

Då sitter vi spända med nypoppade poppcorn och pilsner.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-20 kl. 10:46.
Citera
2020-03-20, 10:48
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ja men det här är bara en del av händelseförloppet, hon går ju och pratar eller chattar med nån om bl.a trädet som blixten har slagit ner i och skickar bilder på det också, sen så pratar dom om det här med batterierna som är slut och går hem igen för att hämta några nya, och får gömman att lysa igen.

FUP sid 2858 av 12366

Cachnamn: "Katt åt racerbil"
N5917.412 E0l5 11.459
Cachen skapades: 13:e maj -18.
Cachen är inte publicerad.
"Tora Norik", Jonas Dahlin, skriver 2018-05-13 att cachen är reserverad. Helena säger att
Jonas och Lena sannolikt hade en privat chatt gällande den cachen. Jonas har berättat att det
var den sista cachen som Lena arbetade aktivt i, vilket Helena förde vidare till polisen.

Cachen är kopplad till ett träd som blixten slog ner i vid ett oväder i närtid.
Citera
2020-03-20, 10:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Var SD Reviewer? Han hade ett sådant konto säger de på rättegången

Du är med på rättegången?

Märkligt att SD hade ett Reviewer konto!

Vad sjutton, hur har han fixat ett sådant?

Med tanke på alla konstigheter med hans (falsk och efter?-)loggningar och allt tjafs runt detta (med HDs bråk om att få tillgodoräkna sig allt efter HDs och SDs delade konto) så är det mycket otäckt om han har gått över en sådan gräns.
Citera
2020-03-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du är med på rättegången?

Märkligt att SD hade ett Reviewer konto!

Vad sjutton, hur har han fixat ett sådant?

Med tanke på alla konstigheter med hans (falsk och efter?-)loggningar och allt tjafs runt detta (med HDs bråk om att få tillgodoräkna sig allt efter HDs och SDs delade konto) så är det mycket otäckt om han har gått över en sådan gräns.
Vad är ett rewieverkonto?
Citera
2020-03-20, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Nej, han är/var inte Reviewer.

Men han kanske har hackat någons konto, vad vet man?

Hur var det nu, som Reviewer kan man inte bara ändra saker i loggningarna, man kan väl också se saker som vanliga geochare inte kan se på loggningarna?
Citera
2020-03-20, 10:58
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur var det nu, som Reviewer kan man inte bara ändra saker i loggningarna, man kan väl också se saker som vanliga geochare inte kan se på loggningarna?

Reviewers är de (6-7 st i Sverige) som kontrollerar, publicerar och även arkiverar cacher om inte ägaren sköter den på ett bra sätt.

Finns två i Örebro, och SD var inte en av dom
Citera
2020-03-20, 11:03
Moderator
blomvattnares avatar
Observera regel 1.02, som handlar om upphovsrätten. Det är inte tillåtet att citera hela/nästan hela artiklar från tidningar.

Citera istället korta stycken med det mest relevanta. Markera på något sätt att det är just korta citat och inte hela texter.

Ange alltid källa, helst med länk.

/Mod
Citera
2020-03-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Observera regel 1.02, som handlar om upphovsrätten. Det är inte tillåtet att citera hela/nästan hela artiklar från tidningar.

Citera istället korta stycken med det mest relevanta. Markera på något sätt att det är just korta citat och inte hela texter.

Ange alltid källa, helst med länk.

/Mod
Oops sorry!

Då pallar jag ej hålla på och krångla hörni
Citera
2020-03-20, 11:12
Medlem
HD ska ha raljerat om att de inte har något på SD.

Enl vittnet nu.
Citera
2020-03-20, 11:17
Medlem
”När vittnet var och hälsade på 45-åringen och ex-frun, efter att de kommit hem från USA, fick hon veta att paret berättat för barnen att det fanns risk för att polisen skulle vilja hämta 45-åringen till förhör. Enligt vittnet ska de ha sagt till barnen att 45-åringen var den sista person som såg Lena Wesström i liv.
– Jag tycker inte det gick ihop. Jag vet att de båda sagt att sista gången 45.åringen träffade Lena var på lördagen. Jag tyckte det var väldigt konstigt om hon inte träffat någon sedan dess med det stora kontaktnät hon hade, säger hon.”

” Efter samtalet som vittnet hade med ex-frun gick hon hemåt. En kort stund efter att hon lämnat ex-frun fick hon ett meddelande från 45-åringen.
– Han skrev nåt i stil med att "Toppen att ni kunde ses, hon blev jätteglad". Att han kunde veta att jag gått 45 sekunder efter att jag varit hos henne var lite märkligt. Jag tittade mig om över axeln om man säger så, säger vittnet.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-vittne-ville-skaka-hand-med-45-aringen-i-rattssalen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 11:21.
Citera
2020-03-20, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad är ett rewieverkonto?

Jag vet bara att SD inte var det.
Det finns några vittnen i FUP som kände både L*ena och SD.

Ett exempel på reviewer är L*ars Å*ström. (Aktbil 150/703). Han och hans fru H*elena hade kontakat med L*ena. Läs gärna deras förhör!

Ur förhör med L*ars, sid 710:
"Reviewerfunktionen
Som reviewer har man till uppgift att granska geocachar som en användare vill ha
publicerade. Man ser vart cachen är, beskrivningen av den, vart finalen till cachen är om
platsen mellan finalen och den första platsen skiljer sig åt. Den första platsen kan vara ett
ställe där man får en uppgift som leder vidare efter det att man löst uppgiften.
Lars kan inte säga vad de på huvudkontoret, HQ i Seattle, ser men det kan vara så att de ser
mer information än vad man ser som reviewer. Däremot kan man som reviewer se allt det
som Lena skrivit på sin sida, vilket inte vanliga användare gör. Som reviewer kan man se
användarnamn, geocaching-alias, men inte det riktiga namnet på personen.
Lena har haft ett 60-tal publicerade cacher. Det går även att se hur många Lena inte
publicerat men det är information som HQ måste lämna ut. Lars vill inte lämna den uppgiften
då de fått mail angående detta från HQ. (se mail bifogat i PM "Uppgifter kopplade till
rewieverfunktion" daterat 2018-05-29).
"

sid 690 förhör med L*ars fru H*elena:

Det är brottsplatsen:

My real six string (cache)

sid 693:

Loggremsan som L*ena fotade och skickade till SD 14 maj:

sid 710, förhör LÅ:

Det var det här en skribent skrev om i går kväll, blixtnedslag i träd och Jonas 14 maj. Har inte läst in mig idet ännu.
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-20 kl. 11:38. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in