2020-03-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja hon börjar gå över styr. Så klart hon är rädd när hennes pengar har halverats på börsen. Bättre att en som mig dö så att hon får avkastning.

Herregud!
Hon???
Hon förvaltar en fond som avgöra massa svenskars pension. Men det är ju inget viktigt såklart...
Citera
2020-03-21, 09:04
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verivan
Är det någon som vet vilka sjukdomar klassas som bakom/underliggande? Är det allt från lätt ansträngningsastma och hypotyrets till alla former av hjärt- och kärlsjukdomar eller finns det en lista?

De som har dött hittills har haft:
1. Hjärtproblem
2. Diabetes
3. Lungsjukdom (allt från KOL till astma)
4. Högt blodtryck
5. Inget av dessa

Allt enligt BBC:
https://ichef.bbci.co.uk/news/695/cpsprodpb/56E0/production/_111104222_death_ratio_v2640-nc.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det märkliga är att hela världen hade testkit redan när viruset blev känt i Januari. Varifrån kom de? Varför kan man inte införskaffa nya om de har tagit slut?
Snälla, kan du inte utveckla din massmordsteori?

Ursprungligen postat av climasol
Jag börjar allvarligt tro att det förekommer avsiktlig spridning. Detta är inte normalt. Trots karantän 15000 nya smittade 600 döda.Detta börjar likna massmord. Italien är på väg mot undergång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja hon börjar gå över styr. Så klart hon är rädd när hennes pengar har halverats på börsen. Bättre att en som mig dö så att hon får avkastning.

Märkligt att du inte fattar att du borde vara rädd själv. När alla människor i ett samhälle har svårt att få ihop pengar till mat, tror du då någon jävel bryr sig i att du svälter ihjäl under en bro? Fast troligare är "ihjälslagen" för att komma åt de ynkliga tillgångar du har.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske. Vi män dog som flugor förr. Genom krig. Antingen dö i strid eller det mest vanliga dö av fältsjuka. Numera är det inte så mycket krig. Så naturen kanske måste hitta nya sätt. Som med detta viruset. Men tror fortsatt inte att kvinnor just pga sitt kön är mer förskonade. En kvinna drabbad av den här skiten kommer kipa efter andan lika mycket som en man gör.
Ja men varför skulle vi kvinnor inte göra det? Men vi är rustade för att föda ut en annan människa ur våra kroppar. Kvinnor är starkare. Män bär möbler. Stor skillnad på förmågan. Vi kompletterar varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Herregud!
Hon???
Hon förvaltar en fond som avgöra massa svenskars pension. Men det är ju inget viktigt såklart...
Haha det enda ni bryr er om är pengar. Era föräldrar skiter ni fullständig i.
Citera
2020-03-21, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Självklart inte, men dom har ju hanterat det lite klantigt och har en helt annan samhällsstruktur.
De såg vad som hände i Kina och Iran, men gjorde inget. Ja, det var klantigt. Vi såg vad som hända i Kina, Iran och Italien, och i gjorde inget. Vi är ännu klantigare. Och vi gör fortfarande ingenting.

https://www.dn.se/nyheter/flera-misstankta-coronafall-kopplade-till-are/
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad det egentligen handlar om är att FHM inte stängt grundskolorna. I många grundskolor sitter några hundra elever och intar lunch samtidigt i samma lokal. Även FHM har varit kritiska till det som nu sker på våra svenska skidorter.

Varför stänger man då inte skolorna? Ja, det handlar förstås om pengar och om att folk tvingas vara hemma från sina arbeten och speciellt bekymrad är man förstås för vårdpersonalen som behövs mer än någonsin.

Att stänga förskolan ger ingen effekt då så många barn ändå måste gå där för att samhället ska fungera. Det insåg t.ex. Finland fort och återöppnade skolorna årskurs 1-3 efter bara någon dag.

Missförstå mig inte. Jag tycker mycket kunde ha gjorts bättre men just denna punkt förstår jag.

Sen är det många som lyfter upp att Tegnell minsann haft fel i sina prognoser. Han sa t.ex att vi inte har tecken på någon samhällsspridning. Det är viss skillnad att säga det, eller att säga att vi aldrig kommer ha en samhällsspridning. Behovet av en syndabock är stor i Sverige. Det märker man ju. Personen som meddelar en hel myndighets förhållningssätt utses till syndabock och får utstå hot (enligt sig själv). När det är en stor grupp människor på FHM som fattar besluten.

Nu kommer jag få massa idiotförklaringar för att jag kan verka försvara Tegnell. Nej det gör jag inte. Jag tycker FHM förtjänar viss kritik. Dock inte Tegnell ensam, då han bara är en snubbe av många runt det bordet som fattar besluten.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Sitter här och lurar på ifall ledningen verkligen tänkt igenom detta alls.

Det finns ju två strategier att bemöta detta, Kinastyle eller vår. Om vi gör antagandet att båda sättten fungerar och att Kina utrotar smittan totalt och vi uppnår immunitet med vissa undantag. Hur har vår regering tänkt att vår befolkning skall kunna resa i framtiden? Svenskar kommer ses som jordens råttor och alla länder som bekämpat viruset kommer vägra att släppa in oss i deras länder.
Citera
2020-03-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det hela börjar påminna om chernobyl-scenen, där den ledande i kärnkraftverket (Dyatlov) skall med allt våld köra sitt test, med nervösa medarbetare som undrar över vad man egentligen sysslar med.

De här kommer att sluta illa.

Smittorisken utomhus kontra inomhus lär minska dramatiskt? Så detta steg känns naturligt.
Citera
Medlem
Hur ser det ut i ryssland? Har de vaccinerat sin befolkning innan utbrottet i smyg eller?
Citera
Medlem
Läkare borde börja behandla Coronasmittade-patienter med Plaquenil/Klorokinfosfat i öppenvården. Alltså inte bara de svårast sjuka som är inlagda på sjukhus. Kanske även sjukhuspersonal ska behandlas i förebyggande syfte?

Läs summering av studierna själv:

https://www.connexionfrance.com/French-news/French-researcher-in-Marseille-posts-successful-Covid-19-coronavirus-drug-trial-results
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in