Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vad det egentligen handlar om är att FHM inte stängt grundskolorna. I många grundskolor sitter några hundra elever och intar lunch samtidigt i samma lokal. Även FHM har varit kritiska till det som nu sker på våra svenska skidorter.
Varför stänger man då inte skolorna? Ja, det handlar förstås om pengar och om att folk tvingas vara hemma från sina arbeten och speciellt bekymrad är man förstås för vårdpersonalen som behövs mer än någonsin.
Att stänga förskolan ger ingen effekt då så många barn ändå måste gå där för att samhället ska fungera. Det insåg t.ex. Finland fort och återöppnade skolorna årskurs 1-3 efter bara någon dag.
Missförstå mig inte. Jag tycker mycket kunde ha gjorts bättre men just denna punkt förstår jag.
Sen är det många som lyfter upp att Tegnell minsann haft fel i sina prognoser. Han sa t.ex att vi inte har tecken på någon samhällsspridning. Det är viss skillnad att säga det, eller att säga att vi aldrig kommer ha en samhällsspridning. Behovet av en syndabock är stor i Sverige. Det märker man ju. Personen som meddelar en hel myndighets förhållningssätt utses till syndabock och får utstå hot (enligt sig själv). När det är en stor grupp människor på FHM som fattar besluten.
Nu kommer jag få massa idiotförklaringar för att jag kan verka försvara Tegnell. Nej det gör jag inte. Jag tycker FHM förtjänar viss kritik. Dock inte Tegnell ensam, då han bara är en snubbe av många runt det bordet som fattar besluten.