2020-03-21, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, det var jag som efterfrågade siffrorna och orkar inte göra ditt jobb...
Va? Vi har inte ens svarat varandra innan jag svarade på ditt påstående. Är du förvirrad?
Citera
2020-03-21, 02:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Driver du med mig...? I Italien har över 4000 dött på en månad, med ständigt stigande tal. Vilken jävla influensa är det jämförbart med tycker du? Hur ofta har du sett militärkolonner med döda skeppas iväg för att krematorierna inte hinner med?

Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det dör nästan lika många om dagen i Italien nu av coronaviruset, som brukar dö i månaden av influensa.

Italien är facit. Du har fel.

De som överlever får se! Vi har inget facit ännu och virusets dödlighet går självklart i cykler. När året är slut så kan vi se vem som fick rätt...
Citera
2020-03-21, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns inget att göra nu - men straffa de ansvariga kan vi och måste vi! Annars är vi inte mer värda än dem!

Jag vet inte om det skulle hjälpa om detta blir riktig katastrof.
Citera
2020-03-21, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det kommer att slå mycket hårt i de socioekonomiskt lägre skikten i USA.

Vilket kan göra det till en rasfråga.

Möjligen en klass och rasfråga. Många lever på lön till lön där och många har inte sjukförsäkringar. Den amerikanska drömmen är mer en mardröm. Styret är väl minst sagt under all kritik när det gäller detta virus.
Allvaret sjönk inte in och gör inte fortfarande. Dessutom kommer dom se till så en andra våg av smitta kommer när dom reser ut eller européer åker från US. Italien skiter i reglerna därför dör det massivt med människor där just nu. Folk fattar tydligen trögt och man borde lagför idioter som inte tar till sig regler om att inte smitta andra. Alla idioter som är ute och reser från Sverige som sitter och gnäller att dom inte kan gå ut i andra länder. Men för helvete after ski? Dårarna reser och partajar som om det inte fanns något virus. Nej, regler och tester kan hindra stora utbrott, men det ser mer ut som man får hämta in dårarna och låsa in dom. Det här är bland annat idioternas fel och ett vidrigt Kina med sina matmarknader.
Citera
2020-03-21, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Yes, du ljuger. Ett tecken på det är att du inte presenterar källa.

Det stämmer att luft finns på båtar. Men även kontaktytor finns på båtar. Båtar har ofta t.ex. dörrar, väggar, lampor, bestick m.m.

Det faktum att det finns luft på en båt är inte ett tillräckligt övertygande underlag för att gå emot världens forskare och WHO enligt mig.

Jag tror snarare att den katastrofalt dåliga hanteringen av icke-kunniga byråkrater kan ha spelat roll:
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/02/21/japans-response-coronavirus-is-slow-motion-train-wreck/
https://www.sciencemag.org/news/2020/02/first-deaths-cruise-ship-passengers-fuel-debate-over-japan-s-handling-quarantine

Jag presenterade källa i en annan post, att du inte läser inläggen är inte mitt fel.

https://www.newshub.co.nz/home/world/2020/03/coronavirus-covid-19-samples-found-in-isolation-room-air-vents.html
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Va? Vi har inte ens svarat varandra innan jag svarade på ditt påstående. Är du förvirrad?

Varför är du så aggressiv - lugna ner dig så du inte får en Coron-infarkt...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag vet inte om det skulle hjälpa om detta blir riktig katastrof.

Hämnd är njutning!
Citera
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyy
Läs din egen text. Att viruset främst smittas så säger inget om dess förmåga att smittas luftburet. Texten medger även att det finns sätt att smittas utöver det sättet.
Jo det är just det det säger och inget annat. Säg inte till mig att läsa min text när det är du som inte begriper innehållet.
Citera
2020-03-21, 02:47
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
De som överlever får se! Vi har inget facit ännu och virusets dödlighet går självklart i cykler. När året är slut så kan vi se vem som fick rätt...
Du behöver nog inte vänta så länge.

Viruset kommer i den här takten ha dödat fler i Italien än influensan gör på ett helt år om en vecka.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Hur som så kommer det inte fortgå i all evighet. Snart kan vi nog andas ut.

Ja, exakt så!

ANDAS U T Kan Du göra eller alla kan göra det.

Så länge ingen andas I N.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Håller med hatar Kina och deras efterblivna styre

Sluta hata, det kommer att förgöra dig inifrån!
Citera
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja du kan lägga dina pengar var du vill, detta är rykande färska uppgifter.
Mm och det är inte WHOs uppgifter då? Hur gamla kan dom vara? Viruset är ett par månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in