2020-03-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Ja, så länge det behövs. Alternativet är att de går dit, smittar sina föräldrar som bägge kommer att sannolikt dö, det är alternativet när vi är i riskgruppen.

Vad hade du valt?
Om jag varit i riskgrupp hade jag valt som du absolut! Kanske åkt till/hyrt ett hus på landet så barnen kunde leka ordentligt utomhus.
Citera
2020-03-21, 00:16
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej det är där triage kommer in. Har någon barn kanske denna prioriteras mot en ensamstående utan osv.
Jag vet inte vilket regelsätt de har eftersom detta ska vara hemligstämplat också.

Det är nog ofta prognos som avgör.
Citera
2020-03-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Meanwhile from Coronatown:

Lydia Wålsten
@lyw
·
2h
Ingen coronafeber vid Mariatorget. I alla restauranger skålas det och tjoas och tjimmas i varierande åldrar. Ser riktigt trevligt ut. Har aldrig känt mig så mkt i en filterbubbla som nu, men det kanske är tvärtom.

För många som tar stimulantia i Stockholm. Grumlar omdömet. Eller så tror de de gör en insats, unga och friska skapar immunitet..
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Låter hoppfullt! Hoppas inte sliten kommer tillbaka bara!

Tja Italien har gått om Kina i antal döda så Numera är Italien de som "leder" utvecklingen av spridningen. Så man kan nog bortse från Kina i dagsläget och fokusera på utvecklingen i Europa. Då främst Italien, Spanien och Portugal. Portugal har ju en lång gräns mot Spanien att bevaka och folk åker över grönsen via småvägar dygnet runt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Vad är det som gör det svårt för dig att tro siffrorna från Ryssland? Beror det på hur aftonbladets raportering kring Ryssland brukar se ut?

Jag har mycket mer tillit till nationen i öst än våran egen bananrepublik
Aftonbladet? Trams. Vad har Aftonbladet med min uppfattning av Ryssland och Putin och hans uppfattning av sanning att göra? Inget.
Citera
2020-03-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Detta kan vi tacka AT för - som valt att mörka se på text TV sid 108 nu
Precis detta tar John Campbell upp i dagens uppdatering gällande ungas vanor i Usa. Han är övertygad om att många yngre kommer drabbas i Usa pga nonchalansen.
Citera
2020-03-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja så är det säkert. Men är det bäst egentligen då? Om folk inser faran så lär de hålla distans betydligt bättre än de gör idag.
Jeg er enig med deg. Kanskje de som mørklegger eventuelt gjør det av økonomiske grunner? Kanskje de ser for seg at det kan bli negative økonomiske følger for samfunnet dersom hele befolkningen blir mer opplyst om farene?
Citera
2020-03-21, 00:19
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Kommer det bli skolstängning på måndag? Kommer Corona Bob införa förbud att gå på pubar och matställen?!? Det blir spiken i kistan för branschen.

Skolor lär stänga nästa vecka.
Citera
2020-03-21, 00:19
Medlem
Hawxs avatar
Läst lite olika rapporter kring vaccinproduktionen. Måste säga att de verkar jobba väldigt smart om jag förstått allting rätt. Det sker en samverkan bland många länder i kampen för ett vaccin. Däremot jobbar de på olika metoder. En del jobbar med att ta fram ett vaccin till detta Coronavirus, sen har vi en annan del som jobbar med att ta fram ett vaccin mot samtliga Coronavirus som sen ska användas som bas och släcka eventuella framtida mutationer. Future will tell.

Jag läser här i tråden och ser domedagsprofeter och katastrofälskare. Jag förstår inte denna uppståndelse till panik? Varje enskild individ har ett stort ansvar till hålla kurvan nere. Jag ser inte det svåra med detta? Mår du dåligt - var hemma. Kramar, handskakningar med mera är väl slopat vid detta lag för dom som är pålästa. Hjälp våra äldre med att handla etc. Ta ansvar!
Citera
2020-03-21, 00:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
17 läkare i Italien har dött i kampen mot viruset.
Ja, jag läste det igår ( eller förrgår ) i en italiensk tidning fast då var antalet 13 st.
Citera
2020-03-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Kineserna gör ju verkligen ingenting för att försöka dämpa hatet mot dom heller. Istället kommer dom med helt inadekvata, bisarra förolämpningar mot övriga världen. Dom verkar tro att deras verklighetsfrånvända politik ska bita på världen på samma sätt som deras egna befolkning.

Kasta inte spjut i kuvös, är verkligen ett ordspråk som passar in på dom sjuka kineserna.

När detta är över, vore det verkligen på sin plats om övriga världen straffar Kina på alla tänkbara sätt. Styr om produktion till andra länder. Få världen att inse att en viss prisökning på varor är värd uppoffringen. Höga tullar på allt som beställs från Kina.

Att få den kinesiska diktaturen att ta krafttag mot den bisarra djurhållningen och sinnessjuka marknader i det landet är nog att hoppas på för mycket.

Ja, det som biter är att lägga produktionen i andra områden/länder samt minska överproduktion som det varit ett bra tag. Och djuren!
Citera
2020-03-21, 00:22
Medlem
Ratis avatar
Över 1000 döda i Spanien nu, enligt Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in