Citat:
Ursprungligen postat av
D_120
Jättelol, jag ska inte köra en FB där jag säger att jag är med i Mensa, men jag har en syster som är medlem. Nej, min syster hade inte kunnat svara på 7x8 frågan på stört, säkerligen hade hon svarat rätt på de flesta frågorna utöver den frågan plus partifrågan.
Jag anser mig inte som smart utan normal, jag pluggar på universitet masterprogram (nej, jag tycker jag inte är intelligent pga detta) och de flesta jag har mött på programmet o kandidaten har varit helt normala människor varav vissa har haft lägre intelligens enligt mig o vissa högre.
Men ALLA kan plugga på universitet, samma som att ALLA kan plugga på geografi, biologi, kemi etc etc. Dessa ämnen har inget med intelligens att göra, även om man vill intala sig detta för att man har lärt sig alla huvudstäder som Amilia tror är intelligens.
Att tro att allmänkunskap = intelligens, är för mig en person med låg intelligens o en person likt Glasman o Amilia som påstår sig vara smarta, upprepar detta så mycket att tom folk på FB tror det

Nej, för ingen har trott dig. Inte ens någon på flashback.
Att vara intelligent och allmänbildad går lite hand i hand. Att säga att man är medlem i Mensa, som Julia verkligen inte är (inte ens i närheten) är inget hon skulle ha sagt dag 2 i huset för att sedan svara fel på multiplikationstabellen en normalbegåvad lär sig i mellanstadiet, för det är en lögn, en ren och skär lögn. Hon är inte intelligent nog att föra en diskussion utan att avbryta.
Julias IQ är nog lite under medel i Sverige (utanför mensa)
Ta en damskostorlek och multiplicera med två så får du hennes IQ, ungefär.
Julia skulle såklart inte kunna räkna ut det, men du kan nog, om inte annat så kan syrran säkerligen.