Citat:
Ursprungligen postat av
Blaisen
Tror det är ännu mer bakom det där. Han vill inte ha barn, han kan mycket väl ha en bakgrund som medberoende, att ha tagit hand om såna som mått dåligt av olika skäl. Gör ont i mig att se. Det är nästan ett tvångsbeteende.
Det kan också vara så att han aldrig haft turen att uppleva en person som Amilia tidigare.
Tidigare i veckan eller veckan innan skrev folk att de tror att Lennie har blivit mobbad.
Det som framgick av brevet från hans föräldrar och syskon är (för mig) att han är OERHÖRT älskad och har haft ett underbart liv.
Problemet är att han aldrig har mött en person som Amilia, en manipulativ vidrig människa som tänker på sig själv, sitt ego, självkänsla i första hand ALLTID oavsett situation. Därför är Lennie omtänksam mot henne, för att han inte förstår hennes avsikter dvs våldtäktsfasonerna hon har (NEJ jag överdriver inte med det ordet. Blir du kränkt, ta några minuter o fundera hur det hade sett ut om en kille hade våldfört sig på tjejer på samma sätt som hon har gjort o sedan manipulerat dem när de dissar).