2020-03-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Inget nytt men om man går till brottsplatsen eller nära så blir man eller jag chockad över hur nära polishuset det ligger bara några minuters promenad. Märkligt att någon vågar begå det grövsta brottet just där och mitt på sommaren. Tänk om någon hört ett kvinnoskrik så hade polisen kunnat vara där på några minuter efter ett larm

Det går ett gångstråk på andra sidan av kyrkogården en liten kanal så någon hade ju kunnat gå där hem från krogen eller rasta hunden eller vad som helst en varm sommar.

Det låter som kyrkogården vid Svingeln/Ullevi norra du babblar om med liten kanal och nära polishuset. Kyrkogården det handlar om ligger ca en kilometer därifrån upp för backen brevid Redbergsplatsen..
Citera
2020-03-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Det låter som kyrkogården vid Svingeln/Ullevi norra du babblar om med liten kanal och nära polishuset. Kyrkogården det handlar om ligger ca en kilometer därifrån upp för backen brevid Redbergsplatsen..
Ursäkta jag hade då fel.
Citera
2020-03-25, 18:47
Medlem
Citat:
Inget nytt men om man går till brottsplatsen eller nära så blir man eller jag chockad över hur nära polishuset det ligger bara några minuters promenad. Märkligt att någon vågar begå det grövsta brottet just där och mitt på sommaren. Tänk om någon hört ett kvinnoskrik så hade polisen kunnat vara där på några minuter efter ett larm

Det går ett gångstråk på andra sidan av kyrkogården en liten kanal så någon hade ju kunnat gå där hem från krogen eller rasta hunden eller vad som helst en varm sommar.

Är du i den här tråden nu och sprider dina irrläror? Ta och kolla upp fakta innan du ivrigt postar.
Citera
2020-03-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Är du i den här tråden nu och sprider dina irrläror? Ta och kolla upp fakta innan du ivrigt postar.
Jag bad om ursäkt. Men hade en poäng ändå. Om någon hört kvinnorskrik så är det inte långt från polishuset Skånegatan. Men om det var Magnusson så tänker dom inte så långt ändå.

Men vad var motivet ett sexualbrott som gick snett??
Citera
2020-03-26, 15:19
Avslutad
Citat:
Jag bad om ursäkt. Men hade en poäng ändå. Om någon hört kvinnorskrik så är det inte långt från polishuset Skånegatan. Men om det var Magnusson så tänker dom inte så långt ändå.

Hahahaha! Då får skriket vara värre än hesa fredrik, polishuset ligger långt ifrån brottsplatsen. Hahaha
Citera
2020-03-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Hahahaha! Då får skriket vara värre än hesa fredrik, polishuset ligger långt ifrån brottsplatsen. Hahaha
Ja men detta var högsommar så folk kan ha hört något som går i närheten Halta Lottas ligger ju nära t ex så inte osannolikt att folk varit närheten när dom ska hem eller liknande. Kanske därför han ströp henne för att hon gjorde motstånd och skrek.

Men förstår inte denna släkt är visserligen kända för att stjäla och råna men inte just sexualbrott så jag vet inte vad motivet skulle vara men bland så många skräpmänniskor så
Citera
2020-03-26, 19:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Jag tror fortfarande Du har misstolkat vad polishuset,Skånegatan ligger i förhållande till brottsplatsen.
I ditt nästa inlägg så börjar Du äntligen närma dig vad som kan vara en relevant fråga.
Polisen har förhört alla de som man har kunnat hitta som har varit i eller omkring Halta Lotta.
Det gjordes bl.a genom identifiering av kontobetalningar.
Nej, vad jag vet då har Magnusson släkten inte gjort sig kända för sexualbrott men för övrigt så har man nog hela menyn på samvetet.
Vidare då har ju T.S varit häktad och är väl fortfarande misstänkt för Bergsjömordet så nog kan dem både det ena och andra....
Citera
2020-03-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag tror fortfarande Du har misstolkat vad polishuset,Skånegatan ligger i förhållande till brottsplatsen.
I ditt nästa inlägg så börjar Du äntligen närma dig vad som kan vara en relevant fråga.
Polisen har förhört alla de som man har kunnat hitta som har varit i eller omkring Halta Lotta.
Det gjordes bl.a genom identifiering av kontobetalningar.
Nej, vad jag vet då har Magnusson släkten inte gjort sig kända för sexualbrott men för övrigt så har man nog hela menyn på samvetet.
Vidare då har ju T.S varit häktad och är väl fortfarande misstänkt för Bergsjömordet så nog kan dem både det ena och andra....
Nej jag vet exakt var det ligger. Men alltså Tommy och dom andra värdelösa zigenarna har begått alla möjliga brott.

Kortbetalningar? Det var sommaren 1994 ingen använde kort då utan kontanter.
Citera
2020-04-03, 23:59
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Nej jag vet exakt var det ligger. Men alltså Tommy och dom andra värdelösa zigenarna har begått alla möjliga brott.

Kortbetalningar? Det var sommaren 1994 ingen använde kort då utan kontanter.

kontant utagningar ifrån närmaste bankomater då tänk lite utanför boxen
Citera
2020-05-19, 10:32
Medlem
Stor artikel i Filter om mordet:

https://magasinetfilter.se/reportage/lasningen/

Bakom betalvägg, men i korthet menas det att missbrukar-biltjuven är oskyldig men pekats ut av alla poliser och kriminella i stan.

Istället lyfter de fram amerikanen, vem det nu är. Har skummat trådens 100 sidor under morgonen men inte hittat så mkt fakta. Om någon vill beskriva honom lite mer vore det spännande.
Citera
2020-05-19, 22:47
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Sixkiller

Bakom betalvägg, men i korthet menas det att missbrukar-biltjuven är oskyldig men pekats ut av alla poliser och kriminella i stan.

Istället lyfter de fram amerikanen, vem det nu är. Har skummat trådens 100 sidor under morgonen men inte hittat så mkt fakta. Om någon vill beskriva honom lite mer vore det spännande.
Vet du om det är det numret som är ute nu eller om det är det nummer (74) som kommer på torsdag?
Citera
2020-05-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Sixkiller

Amerikanen nämns i tråden tidigare av Mosstrumps, om det är samma amerikan han syftar på.

Den enda som varit anhållen för mordet och formellt misstänkt (inte TS) ska idag vara bosatt utomlands idag, kan det vara amerikanen? Har läst nånstans att man hittade en nermonterad cykel hemma hos honom och en anteckning där han hade skrivit: " im sorry it was an accident".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in