2020-03-18, 21:12
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Med tanke på att Jesus var jude - och att hela gamla testamentet är en kopia av TORAN - så blir ditt påstående intressant.

Det är annars god gammal religionskunskap - Judendom 4000 år gammal - Kristendom 2000 år gammal.

Vilken religion tror du rådde i landet som Jesus föddes i?

Däremot hade man under samma tid i Grekland och i Stora Rom - olika gudar för olika saker - krigsgud, matgud, sexgud, filosofisk gud, ledsen gud, glad gud, alkohol gud - etc etc etc

Samma gäller Nordisk mytologi - en gud för varje sak.

Mer skitsnack.

Ge mig ETT bevis på att Jesus var jude, åter en judisk lögn som enbart idioter tar på allvar.

G.T ÄR Kristendomen, bara idioter tror att enbart N.T gäller. Tredje Rikets raslagar är direkt hämtade ur G.T som är närmare 1000 år äldre än Judendomen (den kallades för Hebreismen innan det blev Kristendomen)

ETT BEVIS på att Jesus var jude och att Gamla Testamentet är judisk.. ETT.

Jesus, likt Hitler, stred MOT juden och vad den står för, i dina ögon betyder det att Jesus var jude och Hitler en paganistisk barbar som larpade viking på helgerna..

Got mitt uns.
Citera
2020-03-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Mer skitsnack.

Ge mig ETT bevis på att Jesus var jude, åter en judisk lögn som enbart idioter tar på allvar.

G.T ÄR Kristendomen, bara idioter tror att enbart N.T gäller. Tredje Rikets raslagar är direkt hämtade ur G.T som är närmare 1000 år äldre än Judendomen (den kallades för Hebreismen innan det blev Kristendomen)

Jesus, likt Hitler, stred MOT juden och vad den står för, i dina ögon betyder det att Jesus var jude och Hitler en paganistisk barbar som larpade viking på helgerna..

Got mitt uns.

Det här är inte en diskussion - jag framlägger ödmjukt fakta baserat på verklighet.

Haha dessa vetenskapsmän -- arkeologer är ju i princip samma sak som skit, var får de sina ideer ifrån?
Citera
2020-03-18, 22:19
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det här är inte en diskussion - jag framlägger ödmjukt fakta baserat på verklighet.

Haha dessa vetenskapsmän -- arkeologer är ju i princip samma sak som skit, var får de sina ideer ifrån?

Hur är "Jesus var jude och Hitler en paganist" fakta? Vart hittar du din fakta? Jag kan berätta för dig, hos juden.

[Adolf Hitler, from Rauschning, _The Voice of Destruction_, pp. 239-40]
“My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a
fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded
by a few followers, recognized these Jews for what they were and
summoned men to fight against them and who, God’s truth! was greatest
not as a sufferer but as a fighter
. In boundless love as a Christian
and as a man I read through the passage which tells us how the Lord
at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the
Temple the brood of vipers and adders. How terrific was his fight
against the Jewish poison. Today, after two thousand years, with
deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact
that it was for this that He had to shed his blood upon the Cross. As
a Christian I have no duty to allow myself to be cheated, but I have
the duty to be a fighter for truth and justice…
And if there is
anything which could demonstrate that we are acting rightly, it is
the distress that daily grows. For as a Christian I have also a duty
to my own people. And when I look on my people I see them work and
work and toil and labor, and at the end of the week they have only
for their wages wretchedness and misery. When I go out in the morning
and see these men standing in their queues and look into their
pinched faces, then I believe I would be no Christian, but a very
devil, if I felt no pity for them, if I did not, as did our Lord two
thousand years ago, turn against those by whom today this poor people
are plundered and exposed.”

Jag anser att Hitler lämnar inga tvivel om hans Kristna tillhörighet.
Senast redigerad av Daniel501 2020-03-18 kl. 22:25.
Citera
2020-03-20, 05:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Borman, Rosenberg och Himmler kallade sig alla för hedningar. SS var mycket negativt inställt till kristendom och det var inte tillåtet för medlemmar att gifta sig i kyrkor eller döpa sina barn.

Vurmen med islam ska tas med en nypa salt. Man hade gemensamma fiender och hur man än vänder och vrider på det så finns det olika sorters kristendom som är väldigt olämplig ur nationell synpunkt. Dagens svenska kyrka är ett extremt exempel. Liberalteologi inom kristendomen är inte nyttiga för den nationella rörelsen.

Av de cirka 150 000 muslimer som stred för tyskarna var ett fåtal araber. Den arabiska legionen bestod bara av kanske 4000 man.

Tyskarna var också allierade med Thailand och Japan men ingen anklagar nazzzzisterna för att vurma för buddism eller den gula rasen.

Men faktum kvarstår om man vill bekämpa sionismen vem ska man då alliera sig med?
Särskillt Himmler var possitivt inställd till islam ehuru han naturligtvis inte var muslim själv, och den där kopplingen mellan avskumshöger och islamism kan nog urskiljas än idag någongång - det finns ju faktiskt likheter i missogeni med mera, även om populisthöger idag oftast är antimuslimsk.

SS hade ju som bekant särskillda muslimska förband med fes och allt. Helt lyckat var det ju inte. De var ganska bra på att terrorisera civilbefolkning av barn, kvinnor och gubbar, men när de ställdes mot hårdföra baltiska partisanförband la de benen på ryggen och desertarade. En parrallel till dagens isiskrigare. Döda civila, förstöra historiska minnesmärken och våldta kvinnor kan de, men när de ställdes mot kristna eller kurdiska miliser blev det ju rena ynkedommen. Skråmo dog som en fegis.
Citera
2020-03-20, 05:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Mer skitsnack.

Got mitt uns.
Trollar du? Läs bibeln. Självklart var Jesus jude!
Citera
2020-03-20, 08:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Särskillt Himmler var possitivt inställd till islam ehuru han naturligtvis inte var muslim själv, och den där kopplingen mellan avskumshöger och islamism kan nog urskiljas än idag någongång - det finns ju faktiskt likheter i missogeni med mera, även om populisthöger idag oftast är antimuslimsk.

SS hade ju som bekant särskillda muslimska förband med fes och allt. Helt lyckat var det ju inte. De var ganska bra på att terrorisera civilbefolkning av barn, kvinnor och gubbar, men när de ställdes mot hårdföra baltiska partisanförband la de benen på ryggen och desertarade. En parrallel till dagens isiskrigare. Döda civila, förstöra historiska minnesmärken och våldta kvinnor kan de, men när de ställdes mot kristna eller kurdiska miliser blev det ju rena ynkedommen. Skråmo dog som en fegis.

Himmler stod om något betydligt närmare buddism, inte Islam. I tråden har vi redan gått igenom att även hinduer, buddister och karaitiska judar slogs i SS förutom muslimer. Så epic fail för dig precis som för dina åsiktsfränder tidigare i tråden.
Citera
2020-03-20, 09:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Himmler stod om något betydligt närmare buddism, inte Islam. I tråden har vi redan gått igenom att även hinduer, buddister och karaitiska judar slogs i SS förutom muslimer. Så epic fail för dig precis som för dina åsiktsfränder tidigare i tråden.
Vaddå epic fail? Jag skrev ju att Himller inte personligen var muslim. Naturligtvis hade nazisterna allierade, åtminstone genom japan, av många olika religioner. Men faktum är att särskillt Himmler gjort uppskattande uttalanden om islam. Känner faktiskt inte till om någon nazist gjort liknande uppskattande uttalanden om japansk samuraimentalitet, det är väl inte omöjligt, men samtidigt fanns det också nazister som hade betänkligheter på rasgrund om sina japanska allierade.
Inget av detta är kontroversiellt för den historiskt kunnige. Men faktum är att det fanns särskillda muslimska SS-förband och att stormuftin av Jerusalem hade en hög SS-grad. Jag känner faktiskt inte till något motsvarande typ budistiska SS-stryrkor, men det fanns kanske.

(Däremot fanns det hinduiska styrkor på axelmakternas sida, men de var så vitt jag vet mer ascocierade med Japan.)

Hmmm..... Det här med den historiska kopplingen nazism och islamism är tydligen en elefant i rummet eller vad man skall säga för avskumshögern?
Senast redigerad av Clodius 2020-03-20 kl. 09:45.
Citera
2020-03-20, 10:15
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Vaddå epic fail? Jag skrev ju att Himller inte personligen var muslim. Naturligtvis hade nazisterna allierade, åtminstone genom japan, av många olika religioner. Men faktum är att särskillt Himmler gjort uppskattande uttalanden om islam. Känner faktiskt inte till om någon nazist gjort liknande uppskattande uttalanden om japansk samuraimentalitet, det är väl inte omöjligt, men samtidigt fanns det också nazister som hade betänkligheter på rasgrund om sina japanska allierade.
Inget av detta är kontroversiellt för den historiskt kunnige. Men faktum är att det fanns särskillda muslimska SS-förband och att stormuftin av Jerusalem hade en hög SS-grad. Jag känner faktiskt inte till något motsvarande typ budistiska SS-stryrkor, men det fanns kanske.

(Däremot fanns det hinduiska styrkor på axelmakternas sida, men de var så vitt jag vet mer ascocierade med Japan.)

Hmmm..... Det här med den historiska kopplingen nazism och islamism är tydligen en elefant i rummet eller vad man skall säga för avskumshögern?

Nix. Himmler stod som jag skrev närmare buddismen i så fall. Så du har fel. Läs igenom tråden istället för att manifestera din ignorans. Det fanns SS-enheter för hinduer, buddister och karaitiska judar också. Inget särskilt med Islam således utan det handlar bara om hjärnspöken hos liberala fjantar.
Citera
2020-03-21, 00:22
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Trollar du? Läs bibeln. Självklart var Jesus jude!

Vad betyder det? "Läs Bibeln! Där står det att Jesus var jude!" Vart står det?? Vilken bok? Vilket kapitel? Vilken vers?

Kan du inte visa oss alla exakt vart i Bibeln det står, eller ens ger en "fingervisning" av att Jesus var jude?
Citera
2020-03-21, 00:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hitler byggde väl moskeer i Berlin åt muslimerna.

Jag har sett flera gånger muslimer som heilat och pratat gott om Hitler. Muslimer hade ändå haft bra i Hitlers värld. Frågan är vad Hitler i nuläget hade tyckt, är inte säkert han hade vart lika vänligt inställsam om inte han ser någon fördel.
Hitler ideologi och Islam har ju mycket gemensamt och dom föder lika fanatiska troende.
Ja, islamister är ju vår tids nazister - alltså helt sjuka i huvudet...
Citera
2020-03-21, 07:33
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nix. Himmler stod som jag skrev närmare buddismen i så fall. Så du har fel. Läs igenom tråden istället för att manifestera din ignorans. Det fanns SS-enheter för hinduer, buddister och karaitiska judar också. Inget särskilt med Islam således utan det handlar bara om hjärnspöken hos liberala fjantar.
För det första är jag verkligen inte liberal utan konservativ katolik. För det andra har jag rätt i samtliga saker jag har skrivit. Det FANNS ett intresse för islam bland nazisterna och hos Himmler i synnerhet för islam. Himmler gillade tanken på Jihad, och trodde att muslimerna skulle kunna bli tappra soldater. Han hade fel;de mulimska SS förbandena var fega inför fienden på samma sätt som Skråmo och dagens IS krigare.

Vad Himmler och religionen beträffar var han nog ateist, men han trodde på myternas betydelse, och studerade en hel del religion av olika slag, och allmänt hocuspocus, men detta är out of topic för denna tråd.
Citera
2020-03-21, 07:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Vad betyder det? "Läs Bibeln! Där står det att Jesus var jude!" Vart står det?? Vilken bok? Vilket kapitel? Vilken vers?

Kan du inte visa oss alla exakt vart i Bibeln det står, eller ens ger en "fingervisning" av att Jesus var jude?
Börja med ett evangelium Lukas eller Matteus.För varje tånkande människa är det helt uppenbart att Jesus var jude. Så om du inte ser detta är du antingen troll eler idiot, och jag kan inte hjälpa dig mer.
Senast redigerad av Clodius 2020-03-21 kl. 07:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in