2020-06-06, 08:01
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Gör jag? jag visade in förra inlägget att det är så ha ha ha så vem gör bort sig?

Du har inte visat något utan du är ett dyslektiskt pucko. Jo, du menade att USA måste vurma för Islam eftersom de hjälpte mujahedin i Afghanistan. De som har en fungerande hjärna förstår att det har med militär strategi och geopolitik att göra. Precis som med tyskarnas hjälp till andra folk.
Citera
2020-06-06, 08:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
update info

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Din IQ är lika låg som tidigare. Du har själv visat vilket enormt intresse Himmler hade för Asatro men vare sig du eller någon annan har lyckats visa att Himmler hade minsta intresse för Islam. Och hur många varianter på muslimerna i SS Handschar du än kör så kommer jag att kontra med fakta. Det var ingen muslimsk division eftersom en stor andel var kristna. SS-divisioner organiserades inte religiöst utan etniskt/rasligt. Därför fanns även hinduer, buddhister och karaitiska judar som även de fick praktisera sin religion i SS.

Som sagt du har inte lagt in enda bevis för det än så länge. Så vem har lågt IQ här?
Tydligen hade han stort intrese för islam, det enligt inlägget jag lade in. Däremot inget ord om hinduer eller buddhister.

Nej Kamar bestod av 90 % muslimer vilket jag lagt in till dig innan. Det bevisar du ej läser mina länkar.
It was composed of German officers and Bosnian Muslim soldiers.

The Bosnian Muslims sought protection and independence from the NDH, and saw German support as a means to achieve those aims. Prominent Bosnian Muslims were friendly towards Germany, and Bosnians were generally nostalgic over the former period of Habsburg (Austro-Hungarian) rule. This push was strongly opposed by Pavelić as counter to the territorial integrity of the NDH. By November 1942, these Muslim autonomists were desperate to protect their people and wrote to Adolf Hitler asking that he annex Bosnia and Herzegovina to the Reich. While this idea did not receive Hitler's approval, possibly because he did not want to create problems for Pavelić, Reichsführer-SS Heinrich Himmler saw this as an opportunity to create a Waffen-SS recruiting zone in the NDH to attract Bosnian Muslims.[5] In early 1943, Hitler authorised the raising of the first SS division to be recruited from a non-Germanic people, the 13th Waffen Mountain Division of the SS Handschar (1st Croatian). The division was to be raised primarily from the Muslim population of the NDH.[6][7]

https://en.wikipedia.org/wiki/23rd_Waffen_Mountain_Division_of_the_SS_Kama_(2nd_ Croatian)

Så fel igen av dig.......
Senast redigerad av Herkulesbig 2020-06-06 kl. 08:15.
Citera
2020-06-06, 08:31
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Som sagt du har inte lagt in enda bevis för det än så länge. Så vem har lågt IQ här?
Tydligen hade han stort intrese för islam, det enligt inlägget jag lade in. Däremot inget ord om hinduer eller buddhister.

Nej Kamar bestod av 90 % muslimer vilket jag lagt in till dig innan. Det bevisar du ej läser mina länkar.

The Bosnian Muslims sought protection and independence from the NDH, and saw German support as a means to achieve those aims. Prominent Bosnian Muslims were friendly towards Germany, and Bosnians were generally nostalgic over the former period of Habsburg (Austro-Hungarian) rule. This push was strongly opposed by Pavelić as counter to the territorial integrity of the NDH. By November 1942, these Muslim autonomists were desperate to protect their people and wrote to Adolf Hitler asking that he annex Bosnia and Herzegovina to the Reich. While this idea did not receive Hitler's approval, possibly because he did not want to create problems for Pavelić, Reichsführer-SS Heinrich Himmler saw this as an opportunity to create a Waffen-SS recruiting zone in the NDH to attract Bosnian Muslims.[5] In early 1943, Hitler authorised the raising of the first SS division to be recruited from a non-Germanic people, the 13th Waffen Mountain Division of the SS Handschar (1st Croatian). The division was to be raised primarily from the Muslim population of the NDH.[6][7]

https://en.wikipedia.org/wiki/23rd_Waffen_Mountain_Division_of_the_SS_Kama_(2nd_ Croatian)

Så fel igen av dig.......

Ja, du har lågt IQ. Och nej, du har bara dragit ett påstående ur röven om att Himmler vurmade för Islam. Det du däremot påvisat är Himmlers stora intresse för Asatro. Medan jag påvisat att han även hade ett stort intresse för hinduism och buddhism. Alltsammans logiskt eftersom Himmler såg samtliga dessa religioner som indoeuropeiska. 60% muslimer och övriga kristna i SS Handschar har jag redovisat med källa tidigare. Men det har egentligen inte så stor betydelse. SS Handschar var vilket som inte sammansatt religiöst utan etniskt/rasligt. Textsjoken du bajsar ur dig visar bara att det fanns muslimer i SS. Precis som det fanns kristna, hinduer, buddhister och karaitiska judar.
Citera
2020-06-06, 08:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja, du har lågt IQ. Och nej, du har bara dragit ett påstående ur röven om att Himmler vurmade för Islam. Det du däremot påvisat är Himmlers stora intresse för Asatro. Medan jag påvisat att han även hade ett stort intresse för hinduism och buddhism. Alltsammans logiskt eftersom Himmler såg samtliga dessa religioner som indoeuropeiska. 60% muslimer och övriga kristna i SS Handschar har jag redovisat med källa tidigare. Men det har egentligen inte så stor betydelse. SS Handschar var vilket som inte sammansatt religiöst utan etniskt/rasligt. Textsjoken du bajsar ur dig visar bara att det fanns muslimer i SS. Precis som det fanns kristna, hinduer, buddhister och karaitiska judar.
Kan du engelska eller vill du jag ska översatta det till dig?
Reichsführer-SS Heinrich Himmler saw this as an opportunity to create a Waffen-SS recruiting zone in the NDH to attract Bosnian Muslims
The Germans wanted to recruit a second SS division from the Muslims of Bosnia,[8] as part of Himmler's goal to expand Waffen-SS recruiting in the Balkans. His plan was to form two corps of two divisions,
med mera...

Som sagt innan man kan ha flera intressen, som sagt i texten han hade intresse för islam liksom Hitler
Finns inget som stoppar en för ha det.
Citera
2020-06-06, 17:30
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Kan du engelska eller vill du jag ska översatta det till dig?
Reichsführer-SS Heinrich Himmler saw this as an opportunity to create a Waffen-SS recruiting zone in the NDH to attract Bosnian Muslims
The Germans wanted to recruit a second SS division from the Muslims of Bosnia,[8] as part of Himmler's goal to expand Waffen-SS recruiting in the Balkans. His plan was to form two corps of two divisions,
med mera...

Som sagt innan man kan ha flera intressen, som sagt i texten han hade intresse för islam liksom Hitler
Finns inget som stoppar en för ha det.

Jag fetade en annan sak eftersom du är dum i huvudet. SS Handschar blir inte en muslimsk enhet oavsett hur mycket textsjok du skiter ur dig. Det fanns en stor andel muslimer men också en betydande andel kristna. För att den var baserad på etnicitet/ras.
Citera
2020-06-06, 17:35
Medlem
Dorniers avatar
Det har kommit ut en bok i Tyskland nyligen om kopplingarna mellan NS-Tyskland och islam. Författaren är en tysk-iranier. Här är en intervju med denne. Jag har översatt lite av texten men inte allt för det är ganska mycket text. Får återkomma med resten. Men det var av strategiskt syfte man närmade sig muslimerna och inte att man var så intresserade av islam, även om man kunde tycka att islam hade fördelar jämfört med kristendomen.

Islam im Nationalsozialismus

Citat:
Hitler stod inte ut med kristendomen. Islam kunde han tjäna på. NS-regimen lät hundratusentals muslimska rekryter kämpa för Tyskland. Bakom detta stod "militär kalkyl" säger historikern David Motadel. Ideologiska motiv var sekundära.

Vissa ledande nazis, framförallt Hitler och Himmler, var faktiskt fascinerade av islam. Och de uttryckte upprepade gånger sin sympati för islam. Det betyder t.ex att alltid när Hitler kritiserade katolska kyrkan under krigsåren, jämförde han den samtidigt med islam som ett så att säga positivt exempel på motsatsen.

Det innebär att medan han fördömde katolicismen som en svag och blödig religion, lovordade han ofta islam som en stark och aggressiv krigarreligion. Alltså, därför fanns det en fascination för islam.

Sammanfattningsvis var det dock strategiska och pragmatiska grunder och inte ideologiska motiv som låg bakom försöken att vinna över muslimer till axelmakterna. Alltså, islam var för NS-regimen i slutet framförallt ett medel för ett syfte.

Enligt Himmler; tyskar och muslimer hade samma fiende "bolsjevikerna, England, Amerika, alla styrda av judar".
Citera
2020-06-06, 18:10
Medlem
Ja medan Hitler hatade och mördade miljontals vita européer och judar, sågs bruna indier, iranier och araber som tyskarnas "brödrafolk".
Citera
2020-06-06, 18:37
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Ja medan Hitler hatade och mördade miljontals vita européer och judar, sågs bruna indier, iranier och araber som tyskarnas "brödrafolk".

Det var Röda armén som gick fram som en ångvält på östfronten och anglo-amerikanerna som bombade civila från luften. Då behövde man alla allierade man kunde få.
Citera
2020-06-07, 06:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag fetade en annan sak eftersom du är dum i huvudet. SS Handschar blir inte en muslimsk enhet oavsett hur mycket textsjok du skiter ur dig. Det fanns en stor andel muslimer men också en betydande andel kristna. För att den var baserad på etnicitet/ras.
Om du hade läst vi hade lagt in, så många av dessa tyska officerare hade konverterat om till islam.
Jag visade till och film snutt, där tyska officerare hade bönemöte.

Det var nog så början men det gick de tydligen ifrån, efter hand som de försvann som kanonmat.
Står klart och tydligt om att de frångick med det i länken jag gav dig.
Citera
2020-06-07, 07:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det har kommit ut en bok i Tyskland nyligen om kopplingarna mellan NS-Tyskland och islam. Författaren är en tysk-iranier. Här är en intervju med denne. Jag har översatt lite av texten men inte allt för det är ganska mycket text. Får återkomma med resten. Men det var av strategiskt syfte man närmade sig muslimerna och inte att man var så intresserade av islam, även om man kunde tycka att islam hade fördelar jämfört med kristendomen.

Islam im Nationalsozialismus

Måste har varit tagit från samma bok, som jag skrev om längre upp.

Där det framkom man var intresserad av islam. Man troligen inte fanatiskt verka det som.
(FB) Nazistisk jihad. Hitlers förkärlek för islam.

Ja, einige führende Nazis, also allen voran Hitler und Himmler, waren vom Islam tatsächlich fasziniert. Und sie haben auch wiederholt ihre Sympathie für den Islam bekundet. Das heißt zum Beispiel: Wann immer Hitler während der Kriegsjahre die katholische Kirche kritisierte, verglich er sie gleichzeitig mit dem Islam als gewissermaßen positives Gegenbeispiel.

Das heißt, während er den Katholizismus als schwache, verweichlichte Religion verurteilte, lobte er den Islam oft als starke, aggressive Kriegerreligion. Also, da gab es eine gewisse Faszination für den Islam.

För de som ej förstår tyska:
Ja, några ledande nazister, särskilt Hitler och Himmler, fascinerades faktiskt av islam. Och de har upprepade gånger uttryckt sin sympati för islam. Detta betyder till exempel: när Hitler kritiserade den katolska kyrkan under kriget jämförde han den också med islam som ett slags positivt motexempel.

Det vill säga, medan han fördömde katolisismen som en svag, utmanad religion, berömde han ofta islam som en stark, aggressiv krigarreligion. Så det fanns en viss fascination för islam.

Tack för länken, för här stod mer. Men den ger samma bild att islam fick fotfäste i det tyska riket som inte andra religioner fick på samma nivå. Att de hade gemensamma fiende som de kunde köra ut, engelsmännen, judarna från palestina, men också kommunismen i Ryssland.
Citera
2020-06-07, 10:29
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Om du hade läst vi hade lagt in, så många av dessa tyska officerare hade konverterat om till islam.
Jag visade till och film snutt, där tyska officerare hade bönemöte.

Det var nog så början men det gick de tydligen ifrån, efter hand som de försvann som kanonmat.
Står klart och tydligt om att de frångick med det i länken jag gav dig.

Du är ett dumhuvud som bara kläcker ur dig en massa dynga. Jag har redan länkat till vidimerade källor som konstaterar att SS Handschar bara till 60% bestod av muslimer. Inga SS-enheter överhuvudtaget var komponerade utifrån religion.
Citera
2020-06-07, 18:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du är ett dumhuvud som bara kläcker ur dig en massa dynga. Jag har redan länkat till vidimerade källor som konstaterar att SS Handschar bara till 60% bestod av muslimer. Inga SS-enheter överhuvudtaget var komponerade utifrån religion.

Tyvärr, jag och andra visat det ej stämmer. Det är bara du som inte gillar det att det är så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in