2020-03-20, 21:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Varken Notknapparen ( gissar jag) eller jag, tycker att HD borde gå fri om hon är inblandad. Det var nog mer att vi kände för henne i den svåra och ,som jag tror, farliga sits hon var i. Till en början hade vi väldigt litet info om henne och det var svårt att tro vare sig det ena eller andra. Sedan blev det grymt trolligt i tråden så fort hon kom på tal. Mysko! Motsägelser. Och FUPläsning har inte övertygat mig om hennes oskuld. Samtidigt tror inte jag att hon blir dömd: hon släpptes för att de inte hade DNAbevis eller vittnen som talade mot henne för mord. Skyddande av brottsling kanske man kan få till även för en exfru, men t.ex. anstiftan borde de endera ha bevis för nu eller aldrig hitta.

Nej, om hon är skyldig till något, bör hon ställas till svars.
Men jag kan också se att SD kör något av samma kontrollerande stil med HD som med LW.

HD verkar finna sig i mer än LW, som satte emot och krävde.

FUP läsningen har gjort mig ganska säker på att hon vetat mer än vad vi trodde från början.
Jag får en känsla av att HD minst vetat om mordet tidigt på morgonen 15 maj, det utan att vi har fått klarhet i hur hon vetat om det.

Städnigen, blodberättelserna; ingen av hennes närmaste (utom föräldrarna) verkar tycka att det verkar rimligt.
Till och med HDs arbetskamrater reagerar och undra varför hon storstädar där. Hennes man är ju misstänkt. Och efter mordet verkar hon i det närmaste glad.

2016 chattar SD och HD om att HD önskar få bort LW, men då bara ur sitt liv. SD verkar vilja att hon ska säga att hon önskar att LW ska dö. När hon får leva skriver HD.

En otäck mening med tanke på hur det slutade.

Hjärntvätt, det är vad jag tror på. Till sist tyckte HD också att det var lösningen. Precis som lösningen var ok att SD dödade henne och barnen för att få slut på lidandet.

Normaliseringsprocessen i dess yttersta mening.
Ja, vi tycker att det är ok att mörda LW?
Citera
2020-03-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon verkar onekligen ha gjort allt för att skydda och återförenas med sin make. Barnen verkar hon strunta i. Aldrig att jag tillåtit en mördare som slagit ihjäl en människa med 17 slag att komma i närheten. Vid minsta tvivel hade jag tagit barnen, packat mina väskor och flyttat så långt bort som möjligt. Nä, jag ser henne inte som ett offer. Hennes beteende är ett som man ser i gängkriminella kretsar. Om man sedan ser dem som offer så varsågod. Men inte i min bok. De gängkriminella kan man åtminstone försvara med att de är unga och biologiskt mindre förmögna att förstå konsekvenserna av det egna agerandet. Dessutom är deras hotbild mycket, mycket allvarligare. Hon är inget offer, bara korkad.

Edit: ...och hjärtlös.

Man kan följa beteendet på olika sätt. Jag har, utan att närmare veta, tänkt att hon dels är nernött av SD och sjukdom och dels att hon inte KAN ta barnen och dra, eftersom han skulle kunna få hela vårdnaden om hon gjorde så och polis och rättsväsende inte tog hennes farhågor på allvar. Hon var nog övertygad om att han skulle manipulera vem som helst att dansa efter sin pipa.

Samtidigt, var det då då som hennes chef upplevde det, att hon blev gladare och starkare efter mordet? Hon borde ju hukat än mer.
Citera
2020-03-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vi andra förstår ju inte riktigt dragningen till SD så som antalet kvinnor verkar få ?

Har han läst någon bok om hur man använder G-punkten på maximalt sätt , eller vad är det som gör honom så oemotståndlig bland kvinnorna ?

( spekulation)

HAHAHA! Kul, men jag tror inte det skulle spela minsta roll för kvinnor i allmänhet, om han samtidigt har så konstiga saker för sig. Märkliga böjelser och ett snedvridet känsloliv.

Bara att höra hans röst och se hans sjuka leende skulle iaf få mig att ruttna.
Citera
2020-03-20, 21:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänkte på den incidenten när jag läste (var var det nu igen? ), att HD gått i krossat glas när hon fick veta om otroheten. Var det möjligen T*herese förhör?

Men att HD har slagit en tallrik i huvudet på någon, det har jag ännu inte läst om i något förhör.

På tal om JM, så råkade jag på i FUP (minns ej var längre) att man hade hittat några klädesplagg och ett smycke instoppat i en stubbe, någonstans vid Vivilla skogen. Kom då att tänka på att det möjligen var det som kallades ett viktigt fynd? Då när vi trodde att det kunde vara mobilen som hittades.

JM sa ju att det skulle varit något fynd mellan SD och UW (om jag minns rätt).

Men dessa saker verkar inte ha haft med detta brott att göra hur som helst.
LW har i alla fall nämnt incidenten om krossat glas och blodiga fötter i någon av sina chatter.
Citera
2020-03-20, 21:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
MGM skapar sina egna regler med hot och lämpliga straff som påföljd. Och stärks ytterligare i sin hybris vid utövandet. Ena dottern visar sig liksom LW ha en stark vilja och mod att säga ifrån, inga högt rankade egenskaper av pappa SD. Skrämseltaktik och hämnd används för att tygla och kontrollera omgivningen. HD däremot är högt uppskattad som den anpassningsbara; den som gärna vill vara till lags och håller tyst vid tillsägelse.

Med tanke på hur dysfunktionella både SD och HD verkar vara, samt att även deras föräldrar verkar lika underliga - om än på olika sätt, så är jag högst osäker på om HD bara är ett oskyldig offer i det hela. Inte ens från början.

SD och HD upplevs som enäggstvillingar. HD´s mamma sitter och kollar uppmuntrande på SD i Tingsrätten. SD ler, lägger handen på hjärtat.

SD väljer en kvinna (HD) som både ser ut och uppför sig som hans egen mor. Det berättar hans syskon. Och sin mor pussar han på munnen. Absolut allt med dessa familjer verkar underligt. Allt.

Den starka och smarta dottern T KAN ju vara resultatet av det som HD sa om att hon har haft sex med andra män "före, under och efter" sin relation med SD? Kanske är hon inte ens SD´s dotter? Det kanske därför hon verkar smartare och mer normal än någon i släkterna.

Kanske är det därför inte heller HD försvarar sitt barn (stackars T), när hon får genomgå tredje gradens förhör och våld? För detta är bara det vi VET om. Verkligheten är sannolikt mycket, mycket värre än så här. Och det liknar inget man någonsin har hört förr.

Spekulation, såklart, men hon verkar helt olik resten av dessa två underliga släkter. Om W har jag inte kunnat bilda mig någon åsikt ännu.

HD har också försökt att påverka denna trådens innehåll, samt få den stängd. Det viktigaste i det initiala skedet är inte att umgås med barnen, men hon skuttar överlyckligt och energiskt runt med SD. Det tyder på att hon, liksom SD, har en grandios självbild. Och är helt empatilös.

Ingenstans i förhören med både SD och HD, så säger de något som påvisar att de överhuvudtaget bekymrar sig för sina döttrar. Eller för detta "okända mördarmonster" som härjar i området. Inget.

Hade jag varit på förhör och varit oskyldig, så hade det varit barnens, min egen och grannars trygghet som hade löpt som en röd tråd genom mina svar. Men det bekymrar visst ingen av dem.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-20, 21:53
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Filen heter ju 2017_01_10_00_07_53 våld i bil.mp3, bara att ladda ned och lyssna

Det som slår mig när jag lyssnar på den är att de diskuterar lågmält (passiv aggressivt?) till det plötsligt blir kalabalik ...
Citera
2020-03-20, 21:58
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja HSH var inte utplacerad än vad jag förstår men platsen var reserverad.

Alldeles riktigt, De tre cacherna var i olika stadier av publicerande. "katt åt racerbil" var nog den som var närmast publicering. De övriga hade nog bara namnet och ev. position reserverade.
Citera
2020-03-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Sedan skulle det ju haft bonusen att SD kunde skriva till dem och påverka utan spår.

Nja, dels går det att ta skärmdumpar direkt när man läser messet och sen går det att återskapa viss information även ur Telegram.
Citera
2020-03-20, 22:07
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
"Stefan: Vart skada jag dig igår?
Thea: Ah du höll mig skithårt i armarna och tryckte in dina fingrar i mig.
Stefan: Vet du Thea .. eh .. det som jag höll i dig, eh jag har nog kramat Wilma hårdare idag.
Thea: OJ undra varför jag blev så öm i armarna efteråt? Jag måste nog verkligen gå till nån
läkare så jag kan kolla upp så jag verkligen är frisk då.
Stefan: Då gör vi det! Då avslutar vi det här samtalet och så åker vi till vårdcentralen och
dokumenterar dina skador.
Thea: Nej men ..
Stefan: Känner du att.. är samtalet slut så kan vi stänga inspelningen där och så åker vi till
vårdcentralen.
Thea: Alltså du förstår verkligen inte nånting va? Du verkar .. på riktigt som ett litet litet barn.
Stefan: Du eh .. om jag förstår det rätt så berätta du precis att du eh .. att jag skadade dig igår?
Thea: Det var våld i alla fall.
Stefan: Och då ..
Thea: Nej jag blev inte skadad jag fick inga blåmärken eller så men det var obehagligt, det
gjorde ont det klassificeras som våld.
Stefan: Då måste vi stänga av inspelningen här för då ska vi ringa 112. För då ska du anmäla
mig för misshandel. Ska vi avsluta samtalet för det?
Thea: Näe vi ka ...
Stefan: Så ringer jag .. jag kan ringa upp .. jag kan prata till och med eftersom du tycker sånt är
lite svårt?
Thea: Lägg av.
Stefan: Näe jag lägger inte av Thea .. vi .. vi försöker ha ett riktigt samtal här .. du har haft ett
problem, enda till alldeles nyss med att äta sötsaker det har du precis sagt..
(tystnad)
Stefan: Och vi försöker komma tillrätta med det, hitta en väg "

Normalt va?

Fortfarande; vem har sagt att det är normalt?
Citera
2020-03-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Se bif.

https://minfil.com/94D437i8o0/Stroessel_pdf

Har nu läst strösselinspelningen.
Stackars barn!
Att han (SD) bara orkar sitta i timmar (måste det nästan ha varit!?) med att bara upprepa samma sak
i syfte att hjärntvätta T som dock står emot riktigt bra. Hon har bra ordförståelse för sin ålder.

Varför kunde han inte bara ha förklarat att man använder maränger, mandelmassa och strössel som ingedienser enligt recept när man vill göra efterrätter. När någon äter upp delar i förväg blir det ingen riktig efterrätt! Hela familjen borde varit församlad kring detta, så att W och HD också kunde göra invändningar, bekänna om de tagit något, samt lämnat synpunkter.
Att hålla sitt barn på sträckbänken sådär i enrum, med beordringar att sitta rakt på stolen, se pappa i ögonen, lägga ifrån sig pennan, det är som i ett klassrum i bästa fall men 10 gånger längre,
eller polisförhör, men 10 gånger längre.
Polisförhör är nog lättare att utstå.
SD gillar tjafs och att samtala om absolut ingenting och verkar inte kunna knyta kontakt med sitt barn
och prata konkret. Eller vill han skapa en mystisk bindning till T ... ...?
.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-20 kl. 22:12.
Citera
2020-03-20, 22:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Intressant läsning detta beslagsprotokoll
Aktbilaga 155, sid 175 ff

Man hittar både stort och smått i vid BP med omnejd, bland annat detta:
En vinkelslip, en hammare, stödben till skottkärra, ett linne, en livrem, ett halsband, en mobil (bakom Betesvägen 34), ett förstört mobilskal, ett par örhängen, sadelskydd till cykel...

En veritabel skräphög. Eller kanske skattkammare?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänkte på den incidenten när jag läste (var var det nu igen? ), att HD gått i krossat glas när hon fick veta om otroheten. Var det möjligen T*herese förhör?

Men att HD har slagit en tallrik i huvudet på någon, det har jag ännu inte läst om i något förhör.

På tal om JM, så råkade jag på i FUP (minns ej var längre) att man hade hittat några klädesplagg och ett smycke instoppat i en stubbe, någonstans vid Vivilla skogen. Kom då att tänka på att det möjligen var det som kallades ett viktigt fynd? Då när vi trodde att det kunde vara mobilen som hittades.

JM sa ju att det skulle varit något fynd mellan SD och UW (om jag minns rätt).

Men dessa saker verkar inte ha haft med detta brott att göra hur som helst.

När jag läste om fynden i beslagsprotokollet så reagerade jag mest över mobilen och det trasiga mobilskalet.
Citera
2020-03-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Nja, dels går det att ta skärmdumpar direkt när man läser messet och sen går det att återskapa viss information även ur Telegram.

S.k. hemliga chattar, när man använder det, kan inte återskapas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in