2020-03-20, 20:16
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Väl grävt! Men 50 000? Bara en massa tid på möten förtar liksom vinsten. Samtidigt, om förskingring förekommit, är detta kanske bara toppen av ett isberg?

SD har väl flirtat med ngn kvinna på Turistföreningeni Ö-bro kommun, som delat ut pengarna, ( bara min gissning ), sen har SD inte behövt redovisa ett öre vart dessa pengar gått till, det är bra att dela ut skattepengar när de inte är deras *egna* plånböcker som drabbas.

Säkert har det förekommit förskingring, det verkar inte vara så intressant för Ö-bro kommun.
Citera
2020-03-20, 20:25
Medlem
Är det SD som initierar och installerar Telegram hos alla runt om honom? Han föreslog den även till Therese, som sa nej.

Om SD släpps ensam vid datorn ..... Så kan han fixat att han fått kontrollen och kan intrigera/manipulera alla fritt som de behagar honom. Hemifrån.

De kunnige hjälpsamme Vita Riddaren .....
Citera
2020-03-20, 20:31
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det SD som initierar och installerar Telegram hos alla runt om honom? Han föreslog den även till Therese, som sa nej.

Om SD släpps ensam vid datorn ..... Så kan han fixat att han fått kontrollen och kan intrigera/manipulera alla fritt som de behagar honom. Hemifrån.

De kunnige hjälpsamme Vita Riddaren .....

Jag tänker att det också kan vara en avledande manöver i form av att det inte ska se konstigt ut för HD att SD använder telegram.

SD vill använda telegram primärt för att ha kontakten i hemlighet med LW, men för att det inte ska se konstigt och hemligt ut, så föreslår SD nog att Geocache-gänget och annat folk i SD's omgivning ska använda det som en kommunikation. Så om HD skulle se att SD använder telegram och skriver till någon så ska det inte verka som något konstigt.

OBS!!! Detta är ENBART spekulation. Jag har ingen som helst fakta kring det, bara en tanke.
Citera
2020-03-20, 20:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, jag minns, det var ju @JokerMannen som hintade om det, men fick vi någonsin
veta vem det var som hon dängde tallriken i huvudet på?

Jag tänkte på den incidenten när jag läste (var var det nu igen? ), att HD gått i krossat glas när hon fick veta om otroheten. Var det möjligen T*herese förhör?

Men att HD har slagit en tallrik i huvudet på någon, det har jag ännu inte läst om i något förhör.

På tal om JM, så råkade jag på i FUP (minns ej var längre) att man hade hittat några klädesplagg och ett smycke instoppat i en stubbe, någonstans vid Vivilla skogen. Kom då att tänka på att det möjligen var det som kallades ett viktigt fynd? Då när vi trodde att det kunde vara mobilen som hittades.

JM sa ju att det skulle varit något fynd mellan SD och UW (om jag minns rätt).

Men dessa saker verkar inte ha haft med detta brott att göra hur som helst.
Citera
2020-03-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Som vårdpersonal och som själv kämpat med psykisk ohälsa vill jag ändå säga att jag förstår - jag tror att HD gjorde allt hon förmådde. Men SD har påverkat dem. Kram till henne ändå som en medsyster.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
inte jag heller. Jag gör allt jag kan för mina barn. Jag tror HD gör allt för sina. Ibland blir det blint. Jag tror hon är inblandad.

Hon verkar onekligen ha gjort allt för att skydda och återförenas med sin make. Barnen verkar hon strunta i. Aldrig att jag tillåtit en mördare som slagit ihjäl en människa med 17 slag att komma i närheten. Vid minsta tvivel hade jag tagit barnen, packat mina väskor och flyttat så långt bort som möjligt. Nä, jag ser henne inte som ett offer. Hennes beteende är ett som man ser i gängkriminella kretsar. Om man sedan ser dem som offer så varsågod. Men inte i min bok. De gängkriminella kan man åtminstone försvara med att de är unga och biologiskt mindre förmögna att förstå konsekvenserna av det egna agerandet. Dessutom är deras hotbild mycket, mycket allvarligare. Hon är inget offer, bara korkad.

Edit: ...och hjärtlös.
Senast redigerad av Refraktor 2020-03-20 kl. 20:44.
Citera
2020-03-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Det stämmer att LW jobbade hårt 12 - 13/5 för att få tre st cachar färdiga för publicering.

LW hade reserverat 3 st cachar 2018-05-13 med namn: "katt åt racerbil", "home soft home" och "katt åt klocka". "katt åt racerbil" är den sista cache LW arbetade med innan mordet. "home soft home" är placerad på bp.

"katt åt racerbil" är placerad (blixtträdet) strax före bron över motorvägen mot Mikaelskyrkan räknat från LW:s bostad. Enligt geotidslinjen (2018-05-1160s.wmv) så är LW vid denna cache c:a 22:45, 23:05 och 00:05 (hallå,hallå skickas 00:08).

Tusen tack för dina utförliga svar med mängder av fakta och info! Nu har det ljusnat
betydligt för mig!

Javisst, så var det, cachen "Home soft home" var ju reserverad på brottsplatsen/ fyndplatsen.
Känns fruktansvärt obehagligt, olustigt och infernaliskt grymt att Lena skulle misshandlas
till döds med 17 brutala slag på hennes egen plats för just den cachen med det namnet,
"Home soft home." Jag gråter inombords.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-03-20 kl. 20:55. Anledning: Ändring
Citera
2020-03-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tusen tack för dina utförliga svar med mängder av fakta och info! Nu har det ljusnat
betydligt för mig!

Javisst, så var det, cachen "Home soft home" var ju placerad på brottsplatsen/ fyndplatsen.
Känns fruktansvärt obehagligt, olustigt och infernaliskt grymt att Lena skulle misshandlas
till döds med 17 brutala slag på hennes egen plats för just den cachen med det namnet,
"Home soft home." Jag gråter inombords.

Nja HSH var inte utplacerad än vad jag förstår men platsen var reserverad.
Citera
2020-03-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Jag tänker att det också kan vara en avledande manöver i form av att det inte ska se konstigt ut för HD att SD använder telegram.

SD vill använda telegram primärt för att ha kontakten i hemlighet med LW, men för att det inte ska se konstigt och hemligt ut, så föreslår SD nog att Geocache-gänget och annat folk i SD's omgivning ska använda det som en kommunikation. Så om HD skulle se att SD använder telegram och skriver till någon så ska det inte verka som något konstigt.

OBS!!! Detta är ENBART spekulation. Jag har ingen som helst fakta kring det, bara en tanke.
Sedan skulle det ju haft bonusen att SD kunde skriva till dem och påverka utan spår.
Citera
2020-03-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja HSH var inte utplacerad än vad jag förstår men platsen var reserverad.

Tack för rättelsen, jag hade missuppfattat det, ändrat i texten!
Citera
2020-03-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så en genomsnittlig svensk är och förblir otrogen , som normalitet ?
Illa illa ....suck ...

Vet ej ... Nu skrev jag visserligen "SD ger intryck av att vara en genomsnittlig svensk ..."!
Skenet bedrar allt som oftast, kan man erfara.
Citera
2020-03-20, 21:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Förhör med SD 27/8 -19
Det handlar om fredagen 11/5 -18:

147, 554
"FLI: Vart tar du vägen sen då?
MT: Jag vet att jag springer hemåt.. eh ... och ah .. jag minns .. jag minns inte vilken väg jag tar .. Jo! men vänta nu .. är det inte då .. nej det är senare .. eh .. nästa sväng .. då .. då vet jag vilken väg jag kommer hemåt i alla fall men .. ah .. jag tar mig hemåt nånstans.
FLI: Ah .. vad tänker du då .. vad .. vad är det som du tänker, du springer hemåt?
MT: Eh att jag måste stoppa Lena från och gå dit. Ja .. så undrar om jag liksom springer hennes väg .. ah det.. vet jag faktiskt inte ..
FL I: Men hur tänker du .. du springer från dom här grabbarna i alla fall..
MT: Mm.
FL I: Och hur tänker du att du ska göra?
MT: Eh ja då ska jag komma ifrån dom att jag inte ska .. vara i närkontakt med tre män om dom nu är män. Förutsätter jag. Mm ..
FL I: Men vart tar du vägen då?
MT: Hem.
FL I : Du springer hemåt?
MT: Ja .. ja ..
FLI: Mm.
MT: Men väg vet jag inte .. ah det.. det.. det är inte säkert jag kan ha liksom ha sprungit liksom ... ner mot Lenas väg .. för o kolla så inte hon liksom är på väg .. eh ... ah ..
FL I: När du kommer hem då vad gör du då?
MT: Då skriver jag till Lena.
FLI: Vad skriver du då då?
MT: Jag vet inte .. eh .. vänd kanske .. eller ..
FLI : Men varför gör du inte det på en gång?
MT: Eh därför jag har inte telefon med mig.
FLI: Vad kommer det sig att du inte har telefonen med dig då?
MT: Jag vet inte.
FL I: Du vet inte?
MT: Nej .. jag vet bara ..
FLI: Nyss ..
MT: Jag vet vart den låg nånstans .. och det är där jag byter om när jag går ut så förmodligen så la jag ifrån mig den .. på handfatet.. och så gick jag.
FLI: Mm. Men hur vet du att ... inte Lena .. inte Lena är ute där nånstans då?
MT: Nej det.. vet jag ju inte .. alltså eller vadå?
FLI: Ja?
MT: Nej vi skulle träffas och det var ju risk att hon var redan (ohörbart)
FL I: Ni skulle ju träffas här? att du inte springer dit då när ni skulle träffas här?
MT: Ehm .. mitt ibland dom där njae ...
FLI: Ja? Men Lena kanske står och väntar här?
MT: (tystnad) ah det.. ah jag tänker ju inte gå in bland dom där ..
FL I: Men vad är det dom gör för nått egentligen?
MT: Eh ja dom .. gjorde ingenting men .. ja människor som står i en mörk skog sådär på olika ställen känns inte som att dom tänker inte låta min telefon vara ifred till exempel.
FL I: Mm .. fast du hade ju inte telefonen med dig sa du?
MT: Nej men jag .. jag vill inte .. jag vill inte bli ... konfronterad av dom tre ..
FL 1: Fast du hade ju ingen telefon med dig?
MT: Nej ... nej men jag vill inte .. du förstår inte kanske .. nej jag .. jag vill..
FL 1: Men berätta då?
MT: Jag vill inte mitt i natten hamna mellan tre unga män som jag uppfattade är på en .. o .... obelyst plats .. ja det är belyst men eh ... en plats där det inte rör sig så mycket folk. Det kanske är sånt som du väljer och göra men jag gör inte det, jag väljer att ta mig därifrån. Tycker den situationen är lite ...
FLI: Var är Lena vid det här läget då?
MT: Jag tror hon är kvar hemma.
FLI: Mm. Hur vet du det?
MT: Ja vi hade ju kontakt sen .. eller om hon var på väg ..
FL 1: Vad hade ni för typ av kontakt då?
MT: vad menar du?
FLI: Ringer ni .. skriver ni eller ..
MT: Jag gissar att vi skriver men det vet jag inte.
FL 1: Du springer inte hem till henne då?
MT: Nej jag säger det jag vet inte det kan vara så att jag har sprungit den vägen ..
FL 1: Prata du med henne då?
MT: Vi hade kontakt. efter det här.. eh .... Vet jag. Och det vet jag .. jag vet att vi skrev en del i alla fall så det har ni ju läst.. eh .. men exakt.. när vi ringer och när vi skriver .. vet inte.
FLI: Träffa du henne där då?
MT: Nej inte i samband med det där i alla fall det är möjligen sen senare på natten. Det vet jag faktiskt inte säkert..
FLl: Mm ..
MT: Det gjorde vi nog. (harklar sig)
FL 1: Ah och sen .. du .. du springer hem då .. och sen kontaktar du Lena.
FL 1: Vad skriver du för nått till henne då?
MT: Ah .. precis som jag sa nyss jag vet inte men jag gissar att jag sa åt henne att vända eller stanna eller.. fråga var hon är eller.. nånting sånt.
FLJ: Mm.
MT: Kan jag tänka mig.
FLI: Vad skrev hon till dig då?
MT: Ah vad hon svara då i början vet jag inte men jag vet i alla fall sen att jag ville gå ut igen för och ... jag ringer ju sen .. ah måste ju ha ringt..eh .. till Polisen ..
FLI: Men vad vill. .. vad ville .. vad säger Lena för nått då vad tycker hon att du ska göra?
MT: Ja .. det vet jag inte men jag vet att hon vill följa med mig ut i alla fall och jag säger att det får hon inte .. eftersom hon inte hon är riktigt springkapabel..
FL 1: Hur kände du vid det här tillfället blev du .. alltså blev du rädd eller hur kände du? kan du beskriva hur du kände?
MT: Näe jag tror inte att jag var särskilt rädd .. det tror jag inte .. jag brukar nog försöka att sätta mig i situationer där inte behöver vara så rädd .. eh .. så jag liksom går ju och har uppsikt.. jag .. jag går ju på platser som inte andra rör sig men jag är medveten om var det rör sig människor och ... ah ... jag går igenom Vivalla på nätterna och Varberga på dom .. sämsta gatorna men ..
FL 1: Mm .. men jag tänkte vid det här tillfället Stefan hur känner du då när du .. du springer här igenom du har ju skrivit.. visat.. ritat in här ..
FLl: Hur känner du då?
MT: Ja säkert .. nått adrenalinpåslag .. eh ... klatt att nån liten rädsla finns det ju alltid men .. nej jag vet inte vad jag kände då ..
FLl: Sen ringer du polisen.
FL 1: Det kommer du ihåg?
MT: Ah svagt.. jag .. jag vet att jag har gjort det vid det tillfället men jag kan inte säga att jag kommer ihåg samtalet men .. mmm.
FL 1: Men du kommer ihåg att du ringde?
FLl: Mm."

Captain America? Yeah, sure!
Citera
2020-03-20, 21:08
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Här är inlägget om tallrikshändelsen. Oklart vem som råkade illa ut.
Tack, där var den! Skulle gärna vilja veta vem det var..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in