2020-03-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Denna?
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14762d2d347672dc 9bae376106eac29dbf9/list/@@147:c441de9f3cc84b45fcf34cb150f609a2

Tack, men här ser jag ingen sekvens med bilincidenten - däremot en rad klipp där SD bedyrar sina känslor och när han går på gatan utanför hennes hus mm samt ett med LW där hon gråter och kommer fram till att hon förstått att han bestämmer själv, att hon försökt ändra på det men att det inte går, han alltså inte till kvällen.
Citera
2020-03-20, 16:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja den kvinnan verkar sakna analytisk förmåga och verkar ha begravt både förnuft och känslor någonstans dit ingen hittar. Allra minst hon själv. Tror också att hon innerst inne är livrädd för SD. Så rädd att hon kanske inte ens klarar av att lossa banden i rätten, nu när hon har chansen? Kanske är hon rädd för vad om i så fall kan hända om SD, mot förmodan, går loss från detta.
Citat:
I nuläget pekar allt på att SD är skyldig, ty någon måste ju ha mördat Lena...
Kan du visa på något konkret exempel där du menar att HD tänker fel?
Citera
2020-03-20, 16:33
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
En annan grej är bilden han tar på ena dottern då hon står på kanten till ett stup. Vilken förälder utsätter sitt barn för en så farlig situation?
Ok, DEN grejen hade jag glömt; ja det är åt helv..det håller jag med om. Och om det är sant, att han googlade på hur man kväver ett spädbarn, ja det är oxå galet. Det sistnämnda menar jag att finns det nåt BEVIS på att det var så, eller var det bara LW som påstod?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack, men här ser jag ingen sekvens med bilincidenten - däremot en rad klipp där SD bedyrar sina känslor och när han går på gatan utanför hennes hus mm samt ett med LW där hon gråter och kommer fram till att hon förstått att han bestämmer själv, att hon försökt ändra på det men att det inte går, han alltså inte till kvällen.
Filen heter ju 2017_01_10_00_07_53 våld i bil.mp3, bara att ladda ned och lyssna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan du visa på något konkret exempel där du menar att HD tänker fel?

Det är min personliga uppfattning, knucklehead!
Tänk själv.
Citera
2020-03-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ja den kvinnan verkar sakna analytisk förmåga och verkar ha begravt både förnuft och känslor någonstans dit ingen hittar. Allra minst hon själv. Tror också att hon innerst inne är livrädd för SD. Så rädd att hon kanske inte ens klarar av att lossa banden i rätten, nu när hon har chansen? Kanske är hon rädd för vad om i så fall kan hända om SD, mot förmodan, går loss från detta.

Precis så, hon känner sig livegen.
Om han skulle gå fri, tänker hon då ta emot honom, hur länge fungerar det?
Åker han dit, är det möjligt att hon öppnar sig litet i taget tiden efter ...
och flyttar till skyddad tillvaro ...
Citera
2020-03-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Nä men seriöst; om det är strösselförhöret du menar som sinnessjuk uppfostran så kan jag inte förstå vad som var så hemskt? Och var det misshandel när han knuffade ut (eller vad han nu gjorde) LW ur bilen? Tror fortfarande att SD är mördaren, men kan ändå inte släppa att en del saker angående honom är lätt överdrivna..

Om man inte fattar hur bisarrt mandelmassesamtalet är så hoppas jag verkligen man väntar lääääänge innan man skaffar barn själv. Det är en utdragen psykisk tortyr riktad mot hans eget minderåriga barn.
Citera
2020-03-20, 16:36
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du verkar kunnig gällande cacher! Visst var det så att Lena höll på att
iordningställa 3 olika cacher den 13/5 som inte blev klara och hann
publiceras? Eller har jag uppfattat det fel eller minns fel?

Det stämmer att LW jobbade hårt 12 - 13/5 för att få tre st cachar färdiga för publicering.

Citat:
Den du benämner "Katt åt racerbil", var det då den enda cache som Lena hann namnge?

LW hade reserverat 3 st cachar 2018-05-13 med namn: "katt åt racerbil", "home soft home" och "katt åt klocka". "katt åt racerbil" är den sista cache LW arbetade med innan mordet. "home soft home" är placerad på bp.

Citat:
Natten mellan den 11/5 och 12/5 - som man tror att SD ev planerat att mordet skulle ske - var Lena då i närheten av det träd som blixten hade slagit ned i, när hon irrade runt och ropade Hallå och letade SD? Och i så fall, vet du ungefär var det trädet finns?

"katt åt racerbil" är placerad (blixtträdet) strax före bron över motorvägen mot Mikaelskyrkan räknat från LW:s bostad. Enligt geotidslinjen (2018-05-1160s.wmv) så är LW vid denna cache c:a 22:45, 23:05 och 00:05 (hallå,hallå skickas 00:08).

Citat:
(Ursäkta om jag snurrat till det gällande cacher och annat, börjar bli svårt
att hålla isär allt jag läser.)
Citera
2020-03-20, 16:37
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har läst fler förhör men minns inte i vilken bilaga, kan hitta om jag måste, men det tar timmar.
Har inte polisen i förhör konfronterat HD?

Frågan är om LW var så insatt i SD:s och HD:s liv 2006 att hon kan ha sparat en sådan sökning på
något vis.

I och för sig inte förvånande om det är sant -
Det låter inte troligt...
Citera
2020-03-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ok, DEN grejen hade jag glömt; ja det är åt helv..det håller jag med om. Och om det är sant, att han googlade på hur man kväver ett spädbarn, ja det är oxå galet. Det sistnämnda menar jag att finns det nåt BEVIS på att det var så, eller var det bara LW som påstod?

Tänk om jag minns fel, men har faktiskt för mig att hon fick frågan om det i förhör ...
att hon pratade bort det.
Någon har kanske aktbilagans nummer?
Det har stått på så många ställen annars ..
Citera
2020-03-20, 16:40
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Om man inte fattar hur bisarrt mandelmassesamtalet är så hoppas jag verkligen man väntar lääääänge innan man skaffar barn själv. Det är en utdragen psykisk tortyr riktad mot hans eget minderåriga barn.
Jag har tre snart vuxna barn tack. Ja, visst är det en ovanlig metod att få barnet att sluta nalla, men tortyr vet jag inte..
Citera
2020-03-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Filen heter ju 2017_01_10_00_07_53 våld i bil.mp3, bara att ladda ned och lyssna

Ja men det är den jag lyssnat på och sett!
Mellan sekvenserna fanns vita tomma "blad" som inte gick att öppna eller få igång.
(Sekvenserna hade pilar framåt och bakåt till de olika avsnitten)
Någon av dessa kanske innehåller bilhändelsen.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-20 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in