2020-03-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Kan du precisera det fetade?
Det är lättare för mig om du bara läser FUP. Detta är inga nyheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har läst fler förhör men minns inte i vilken bilaga, kan hitta om jag måste men det tar timmar.
Har inte polisen i förhör konfronterat HD?

Frågan är om LW var så insatt i SD:s och HD:s liv 2006 att hon kan ha sparat en sådan sökning på
något vis.
I och för sig inte förvånande om det är sant -
Ja det har bekräftats av HD
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 16:18.
Citera
2020-03-20, 16:17
Medlem
Citat:
Den enda "källan" är LW som nämnde detta för en polis...Det kanske är sant, men kan oxå vara lögn. Eftersom dottern föddes 2006 så tvivlar jag på att man kan få fram vad han googlade på då..

Har läst fler förhör men minns inte i vilken bilaga, kan hitta om jag måste, men det tar timmar.
Har inte polisen i förhör konfronterat HD?

Frågan är om LW var så insatt i SD:s och HD:s liv 2006 att hon kan ha sparat en sådan sökning på
något vis.
I och för sig inte förvånande om det är sant -
Citera
2020-03-20, 16:17
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Det är lättare för mig om du bara läser FUP. Detta är inga nyheter.
Jag har läst fupen. Det är därför jag undrar vad du menar..
Citera
2020-03-20, 16:18
Medlem
Citat:
Då kan jag bara beklaga!
Citera
2020-03-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har vänner o bekanta inom vården som aldrig yttrat att de är så trötta på döden att de tappat respekten och slutat göra åtskillnad mellan liv och död ...

Vad som är anmärkningsvärt med HD är också att hon inte tycks sätta sin långvariga depression i samband med SD ...Saknar hon analytisk förmåga helt?

Ja den kvinnan verkar sakna analytisk förmåga och verkar ha begravt både förnuft och känslor någonstans dit ingen hittar. Allra minst hon själv. Tror också att hon innerst inne är livrädd för SD. Så rädd att hon kanske inte ens klarar av att lossa banden i rätten, nu när hon har chansen? Kanske är hon rädd för vad om i så fall kan hända om SD, mot förmodan, går loss från detta.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-20 kl. 16:26.
Citera
2020-03-20, 16:24
Medlem
Citat:

45 min förhör av dotter, helt normalt var ju för bövrln strössel hon hade tagit.
Citera
2020-03-20, 16:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Han har ju flyttat fram gränserna hela tiden.

Börjar med obehagligt beteende med döda djur. Går vidare till sinnessjuk uppfostran av barnen, sen till hot och misshandel för att till slut landa i mord.

Jag tror han förstod långt innan att han skulle mörda Lena.

Ja han var nog sugen på att ta livet av HD när hon var deppig. Men jag misstänker att han avstod av helt egoistiska skäl. Pengar och status. Skulle jag tro. Tror också det är en stor anledning att LW fick stryka med till slut. Hon hotade det han kunde få av HD för HD började få nog.
Citera
2020-03-20, 16:25
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Då kan jag bara beklaga!
Nä men seriöst; om det är strösselförhöret du menar som sinnessjuk uppfostran så kan jag inte förstå vad som var så hemskt? Och var det misshandel när han knuffade ut (eller vad han nu gjorde) LW ur bilen? Tror fortfarande att SD är mördaren, men kan ändå inte släppa att en del saker angående honom är lätt överdrivna..
Citera
2020-03-20, 16:25
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:

AB 149, sidan 237
Citera
2020-03-20, 16:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har jobbat 30 år inom vården och har aldrig någonsin hört en anhörig säga sånt rakt ut. Möjligen pratar man sinsemellan hemma om sina tankar, men knappast ens det. Kanske med en terapeut?

Beredd att hålla med. 25 år inom vården här.
Citera
2020-03-20, 16:29
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
45 min förhör av dotter, helt normalt var ju för bövrln strössel hon hade tagit.
Problemet med henne var ju att det var ett problem att hon nallade ständigt. Och att det tog 45 minuter var ju för att dottern sa emot hela tiden. Han visade ju på ett otroligt tålamod (enligt mig) och envishet. Samma tålamod som han visade med LW, de liknade förresten varann; samtalet med dottern o samtalen med LW...
Citera
2020-03-20, 16:29
Medlem
Citat:
Nä men seriöst; om det är strösselförhöret du menar som sinnessjuk uppfostran så kan jag inte förstå vad som var så hemskt? Och var det misshandel när han knuffade ut (eller vad han nu gjorde) LW ur bilen? Tror fortfarande att SD är mördaren, men kan ändå inte släppa att en del saker angående honom är lätt överdrivna..

En annan grej är bilden han tar på ena dottern då hon står på kanten till ett stup. Vilken förälder utsätter sitt barn för en så farlig situation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in