2020-03-13, 17:56
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slalomkillennr1
Ja det tror jag. Vad jag sett o hört så har han hållt samma linje hela tiden. Men jag bryr mig inte om det så mkt. Jag gillar att han har försökt förklara hur det låg till. Om du inte varit nöjd med förklaringarna hade du ju kunna bemöta det. Men bemöta med tystnad i en rättegång om man har en mer sann berättelse pekar på att man log inte har det. Jag tror inte att LKG var med före dig. Vi får se vad bevisningen säger. Varför skulle åklagaren o rätten vara mer ute efter er än honom? Ingen lockig- de vill ha sanningen o de har unga andra sanningar eftersom ni inte pratar. Tjejerna har nog inte pratat om LKG hösten 16, tror inte ens en av dem kände till honom då. Visst berättade LKG att han träffade E våren 17????? Och nån miljon har väl inte E pratat om? Eller har jag missat nått här?
Om du gått 20000 för nått är du nog inblandad- jag brukar inte gå 20000 sådär utan anledning.

Och nä jag har inte läst hela FUn 10000 sidor. Har annat för mig. Men jag har träffat folk som varit med på många dagar av rättegången o som läst FU.
Jo flera st har velat ha svar på frågor o klarar du inte svara själv kan ni försvarare tala för dig- du har inget å komma med eller är du rädd för att sätta dit din bror vilket jag fattar.
Att du är huvudman är inte min gissning utan din bror. Det där tror jag inte du klarat ut på egen hand men jag tror inte heller du är då dum som du försöker få det att verka........ inland kan man dra nytta av sina sk diagnoser tror tyvärr att du kammar noll här. De andra två kanske också kan åberopa Asberger vem vet? Hur som helst hoppas jag att det ska komma så nära sanningen som möjligt o att ni går en rättvis bedömning av rätten. Straffen e ju inte i relevans för det ev brottet. En massa skit pratar jag inte. Jag har bättre koll än vad du tror.
Du snackar väldigt mycket skit just nu i alla fall. Läs fuppen om du vill diskutera något mer.
LKG har ändrat sin historia hela tiden men han snackar så mycket så ingen orkar lyssna.

Jag har hållit samma linje från dag 1 och jag får istället en jävla massa skit och jag får inte ens lägga fram bevisning. Hur fan ska någon då kunna bedöma vad som hänt?
Du är ju lika dum som alla andra. Säger det igen, läs förundersökningen och kolla på bevisningen och tänk också på att förhören är snevridna. Då är det alldeles uppenbart att du och åklagarna är helt fel ute.

Kul att du hakar upp dig på frågan om 20.000kr, ja någon påstår kanske att jag var med och skulle tjänat det, men vad fan spelar det för roll? Jag är inte åtalad för att ha tjänat 20.000kr. Jag är åtalad för att ha varit en bolagsman i ett enkelt bolag och det är en helt annan sak.
Du kan ju också jämföra vad som påstås, enligt uppgift från AZ skulle jag ha läst upp några svar, det är det enda som finns. Däremot så har AZ återigen haft väldigt många åtaganden och alla andra inblandade har haft både fler och viktigare uppgifter än vad jag påstås ha haft. Det är fortfarande helt sjukt att påstå att jag var bolagsman i ett enkelt bolag, det är så uppenbart fel att åklagarna borde ha lagt ned åtalet för länge sedan.

Det är ju konstaterat att VG definitivt inte varit huvudman, om sedan du och åklagarna har personliga åsikter struntar nog domstolen i. Enligt åklagarens egna åberopade bevisning så är VG inte någon huvudman. Han är åtalad för att ha varit bolagsman i ett enkelt bolag men åklagarens egna bevisning vederlägger det påståendet.

Det är ju precis såhär det varit under hela förundersökningen, man har bestämt att VG är huvudman och så fort någon säger något annat så tystar man ned det. Man går t.o.m så långt att man struntar i att anteckna det i förhören.
Öppna ögonen. Hur skulle t.ex. förundersökningen sätt ut om man stormade LKGs lägenhet först? Eller hur skulle det se ut om man stormade båda lägenheterna samtidigt? Eller alla andra okända lägenheter som måste ha funnits? Hur skulle det sätt ut om AZ suttit häktad? Om han faktiskt blivit utfrågad om någonting? Om AZ hade telefonavlyssning? Hur skulle det sätt ut om man avlyssnade LKG internet? Om LKG hade telefonavlyssning? Han har själv berättat ett han förstört massa bevisning, kanske hade vi haft klart för oss idag vad det var för något han förstörde? Kontaktuppgifter till fler inblandade?

Vi har ju ingen jävla aning om det men det är ju högt sannolikt att man inte skulle peka ut VG som någon huvudman eftersom det inte finns något som talar för det. All skriftlig bevisning som åklagaren åberopar talar ju emot det.
Man kommer aldrig kunna reda ut om någon av oss huvudåtalade hade något huvudansvar eftersom åklagaren hade alldeles för bråttom och struntade i rättssäkerheten och bara stormade in så fort som möjligt.
Mina ord hade dessutom inte spelat någon som helst roll, så att tjata om att jag skulle berättat mer är ju bara ren bullshit. Ingen bryr sig eftersom jag är medtilltalad.

Hur ska man reda ut vem eller vilka som är huvudmän när man redan bestämt sig? Det är lönlöst.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-13 kl. 18:20.
Citera
2020-03-13, 20:34
Medlem
23-aringens avatar
Måste bara tillägga några rader

Citat:
Tjejerna har nog inte pratat om LKG hösten 16, tror inte ens en av dem kände till honom då. Visst berättade LKG att han träffade E våren 17????? Och nån miljon har väl inte E pratat om? Eller har jag missat nått här?
Du har uppenbarligen missat de viktiga delarna i förundersökningen, precis som åklagaren och skatteverket också ”råkade” göra. Du vet de delarna som åklagarna inte bryr sig om eftersom det skulle rikta fokuset på någon annan, eller några andra än bröderna G!
Kolla förundersökningen så ser du ju svart på vitt att åklagarna döljer massvis för domstolen.

Citat:
Att du är huvudman är inte min gissning utan din bror. Det där tror jag inte du klarat ut på egen hand

Dåså, då ska ju inte jag dömas. Nu har du först indirekt skrivit att jag ska frikännas på subjektiva grunder och nu påstår du också att jag ska frikännas på objektiva grunder.
Citera
2020-03-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Måste bara tillägga några rader

Du har uppenbarligen missat de viktiga delarna i förundersökningen, precis som åklagaren och skatteverket också ”råkade” göra. Du vet de delarna som åklagarna inte bryr sig om eftersom det skulle rikta fokuset på någon annan, eller några andra än bröderna G!
Kolla förundersökningen så ser du ju svart på vitt att åklagarna döljer massvis för domstolen.

Dåså, då ska ju inte jag dömas. Nu har du först indirekt skrivit att jag ska frikännas på subjektiva grunder och nu påstår du också att jag ska frikännas på objektiva grunder.
Inte dömas har jag inte sagt men huvudman o stiftare av hp hjälpen är nog inte du. Om du inte för oss alla bakom ljuset med dina tal om svårigheter förstås. Nä huvudman i Hp hjälpen är bara en av er åtalade som är.
Citera
2020-03-14, 21:15
Medlem
Citat:
Du snackar väldigt mycket skit just nu i alla fall. Läs fuppen om du vill diskutera något mer.
LKG har ändrat sin historia hela tiden men han snackar så mycket så ingen orkar lyssna.

Jag har hållit samma linje från dag 1 och jag får istället en jävla massa skit och jag får inte ens lägga fram bevisning. Hur fan ska någon då kunna bedöma vad som hänt?
Du är ju lika dum som alla andra. Säger det igen, läs förundersökningen och kolla på bevisningen och tänk också på att förhören är snevridna. Då är det alldeles uppenbart att du och åklagarna är helt fel ute.

Kul att du hakar upp dig på frågan om 20.000kr, ja någon påstår kanske att jag var med och skulle tjänat det, men vad fan spelar det för roll? Jag är inte åtalad för att ha tjänat 20.000kr. Jag är åtalad för att ha varit en bolagsman i ett enkelt bolag och det är en helt annan sak.
Du kan ju också jämföra vad som påstås, enligt uppgift från AZ skulle jag ha läst upp några svar, det är det enda som finns. Däremot så har AZ återigen haft väldigt många åtaganden och alla andra inblandade har haft både fler och viktigare uppgifter än vad jag påstås ha haft. Det är fortfarande helt sjukt att påstå att jag var bolagsman i ett enkelt bolag, det är så uppenbart fel att åklagarna borde ha lagt ned åtalet för länge sedan.

Det är ju konstaterat att VG definitivt inte varit huvudman, om sedan du och åklagarna har personliga åsikter struntar nog domstolen i. Enligt åklagarens egna åberopade bevisning så är VG inte någon huvudman. Han är åtalad för att ha varit bolagsman i ett enkelt bolag men åklagarens egna bevisning vederlägger det påståendet.

Det är ju precis såhär det varit under hela förundersökningen, man har bestämt att VG är huvudman och så fort någon säger något annat så tystar man ned det. Man går t.o.m så långt att man struntar i att anteckna det i förhören.
Öppna ögonen. Hur skulle t.ex. förundersökningen sätt ut om man stormade LKGs lägenhet först? Eller hur skulle det se ut om man stormade båda lägenheterna samtidigt? Eller alla andra okända lägenheter som måste ha funnits? Hur skulle det sätt ut om AZ suttit häktad? Om han faktiskt blivit utfrågad om någonting? Om AZ hade telefonavlyssning? Hur skulle det sätt ut om man avlyssnade LKG internet? Om LKG hade telefonavlyssning? Han har själv berättat ett han förstört massa bevisning, kanske hade vi haft klart för oss idag vad det var för något han förstörde? Kontaktuppgifter till fler inblandade?

Vi har ju ingen jävla aning om det men det är ju högt sannolikt att man inte skulle peka ut VG som någon huvudman eftersom det inte finns något som talar för det. All skriftlig bevisning som åklagaren åberopar talar ju emot det.
Man kommer aldrig kunna reda ut om någon av oss huvudåtalade hade något huvudansvar eftersom åklagaren hade alldeles för bråttom och struntade i rättssäkerheten och bara stormade in så fort som möjligt.
Mina ord hade dessutom inte spelat någon som helst roll, så att tjata om att jag skulle berättat mer är ju bara ren bullshit. Ingen bryr sig eftersom jag är medtilltalad.

Hur ska man reda ut vem eller vilka som är huvudmän när man redan bestämt sig? Det är lönlöst.
Hur kanLKG vara huvudman i en verksamhet som fanns när han kom med i bilden? Löjligt. Tror du fabulerar. Menar du att LKG startat Hp hjälpen o du o din bror sedan kommit i kontakt med honom för att jobba åt honom. Vilka delar i fup o i annan bevisning talar för det? Varför skötes verksamheten inte i Skåne om det var så? Du blir bara mer o mer icke trovärdig☹️
Citera
2020-03-14, 22:24
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Hur kanLKG vara huvudman i en verksamhet som fanns när han kom med i bilden? Löjligt. Tror du fabulerar. Menar du att LKG startat Hp hjälpen o du o din bror sedan kommit i kontakt med honom för att jobba åt honom. Vilka delar i fup o i annan bevisning talar för det? Varför skötes verksamheten inte i Skåne om det var så? Du blir bara mer o mer icke trovärdig☹️
Att starta verksamheten har ju inte med åtalet att göra. Det är inte den som startar en verksamhet som nödvändigtvis äger den. Ett företag kan dessutom byta ägare.
Jag påstår inte att LKG är huvudmannen, det har jag inte tillräckliga belägg för och det har inte åklagaren heller. Däremot så kan jag konstatera att varken jag eller VG är huvudmän.
Du måste dela upp bevisningen för varje brott, alltså 4 momsbrott per år.

Exempel:
- Person A startar HP-Hjälpen Januari 1950 utan att betala skatt.
- Person A säljer verksamheten till person B sista Mars 1950.
- Person B bedriver verksamheten på samma sätt som person A till Januari 1952 tills polisen slår till.
- Hittills har det alltså skett 8st momsbrott. (4 per år). Person A som skapade verksamheten ska då inte stå ansvarig för alla 8 momsbrott, utan denne ska bara ta ansvar för det momsbrottet som skedde mellan Januari - Mars 1950.
- Person B ska ta ansvar för resterande 7 brott.

Kolla då vad det finns för bevisning mot VG 2017. Han har begärt ut några dokument från UHR och det är i princip den enda bevisningen som finns. Han har dessutom varit provledare i flera år och det är definitivt inte konstigt att han då är intresserad av provet. Han har berättat att han levererat några kopior på provet (minns ej om han medgett det för just 2017 dock).
Hur ska detta bevisa att 4 momsbrott skett?

Verksamheten sköttes ju i Skåne/södra Sverige? Det finns inga som helst uppgifter om att verksamheten på något sätt administrerats från Norrköping eller ens i Östergötland. Möjligtvis att det finns viss bevisning som talar för att någon fuskverksamhet varit aktiv under 2016, men under 2017 och framåt finns det absolut ingenting.

HP-Hjälpen som organisation finns ju på internet. Några telefoners geografiska lokalisation har ju absolut ingenting med vart verksamheten bedrivits, så fungerar inte juridik. Det är lite som att påstå att Facebook bedrivs i Sverige för att de har sina servrar här.
Så fungerar det självklart inte. Om man skulle misstänka Facebook för brott så skulle man ju inte storma deras serverhall och anhålla de som arbetar där utan man vänder sig självklart till facebooks huvudkontor.

Hela verksamhetens värde ligger i namnet HP-Hjälpen, i deras hemsida och i deras e-postadress. Dessa är alltså värda miljontals kronor enligt åklagare och skatteverket. Några mobiltelefoner har inget som helst värde. Enligt SVT dold så fick man via en annan aktörer köpa utrustningen helt själv så HP-Hjälpen hade klarat sig galant utan telefoner.

Tror du då helt ärligt att VG och jag skulle startat HP-hjälpen för att sedan lämna ifrån oss lösenord till mail och hemsida till en okänd person i Skåne bara sådär?
Då måste du sakna några hjärnceller.

På tal om något du nämnt tidigare om LKGs berättelse och att det bara skulle vara hans berättelse som är sann så är ju inte det till min nackdel. LKG säger ju rakt ut att jag inte haft någon bestämmanderätt. Läser man i fuppen så påstår han att jag mest varit i bakgrunden. Om åklagaren nu menar på att LKG är trovärdig så ska de ju definitivt inte åtala mig för då säger de emot sig själva.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-14 kl. 23:13.
Citera
2020-03-15, 06:48
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Haha jahaja nu har förhörsledarna fuskat med förhören också. Lustigt och surt för dig att du godkände dem efteråt då! Återigen dina bristande hjärnceller som ställer till det för dig 😥
Citera
2020-03-15, 08:47
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Haha jahaja nu har förhörsledarna fuskat med förhören också. Lustigt och surt för dig att du godkände dem efteråt då! Återigen dina bristande hjärnceller som ställer till det för dig 😥
Vem har sagt att jag godkänt dem? Idiot

Något godkännande av något förhör har dessutom ingen juridisk verkan över huvud taget.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-15 kl. 08:51.
Citera
2020-03-15, 09:24
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Vem har sagt att jag godkänt dem? Idiot

Något godkännande av något förhör har dessutom ingen juridisk verkan över huvud taget.
Okej så då var det inget fusk helt enkelt. Haha du är ju för rolig
Citera
2020-03-15, 09:39
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Okej så då var det inget fusk helt enkelt. Haha du är ju för rolig
Klart det är det, en förhörsledare är skyldig att skriva ned det som sägs så nära det sagda ordet det går. Dels enligt rättegångsbalken och dels enligt GDPR, ska man dra det långt så finns också grundlagarna och EKMR.

Däremot så finns det ingen straffrättslig verkan. Du får ju använda dina egna hjärnceller lite.
Däremot så utgår ju uppenbarligen både skatteverket och EBM utifrån de skriftliga förhören vilket är helt tvärt emot vad förhörsledarna sagt.
Vi har alla fått höra att det som sägs i förhören inte har någon betydelse och att det är bättre att lämna felaktig information än ingen alls.
Uppenbara LÖGNER eftersom skatteverket enbart utgått från förhören för att beskatta oss. Jag skulle gärna se till att denna förhörsledare får sig ett straff som han aldrig glömmer för det är fan inte okej att bete sig som de gjort.
Vi har inte fått korrigera förhören på så sätt vi vill, ibland har vi inte fått korrigera något alls och sedan använder man dessa förhören emot oss. Det är helt jävla sinnessjukt.
Allra värst är att de ljög om skatteverkets inblandning bara för att de skulle få möjligheter att felaktigt beskatta oss med flera miljoner. Det kommer de fan i mig få ångra. Hade jag fått behålla i alla fall några tusenlappar och hade jag fått möjlighet att överklaga skatteverkets betalningssäkring så skulle vi aldrig varit i den situation vi är i idag.

Jag, VG, LG, AZ m.f har påpekat dessa brister så det är ju inte direkt bara mina åsikter.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-15 kl. 09:48.
Citera
2020-03-15, 09:46
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Klart det är det, en förhörsledare är skyldig att skriva ned det som sägs så nära det sagda ordet det går. Dels enligt rättegångsbalken och dels enligt GDPR, ska man dra det långt så finns också grundlagarna och EKMR.

Däremot så finns det ingen straffrättslig verkan. Du får ju använda dina egna hjärnceller lite.
Däremot så utgår ju uppenbarligen både skatteverket och EBM utifrån de skriftliga förhören vilket är helt tvärt emot vad förhörsledarna sagt.
Vi har alla fått höra att det som sägs i förhören inte har någon betydelse och att det är bättre att lämna felaktig information än ingen alls.
Uppenbara LÖGNER eftersom skatteverket enbart utgått från förhören för att beskatta oss. Jag skulle gärna se till att denna förhörsledare får sig ett straff som han aldrig glömmer för det är fan inte okej att bete sig som de gjort.

Jag, VG, LG, AZ m.f har påpekat dessa brister så det är ju inte direkt bara mina åsikter.
Alla är mänskliga och missar görs, därav får man läsa igenom och korrigera om man vill.

Om du håller käften i rätten har man såklart endast tidigare vittnesmål att utgå ifrån.
Citera
2020-03-15, 09:48
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Alla är mänskliga och missar görs, därav får man läsa igenom och korrigera om man vill.

Om du håller käften i rätten har man såklart endast tidigare vittnesmål att utgå ifrån.
Haha alla är mänskliga? Är du dum i huvudet eller?
I huvudförhandlingen har ju en av advokaterna tydligt visat hur det definitivt INTE rör sig om någon miss. Det här har förhörsledarna gjort på rutin.
Vi FÅR inte ens visa allmänheten hur förhören gått till för det har både åklagare och domstolen sagt ifrån om. Då är det väl uppenbart att både åklagare och domstolen medger att det kan ha gått fel? Annars hade de ju låtit oss spela upp förhören för allmänheten.

Man SKA få läsa och korrigera ja, det betyder ju inte att vi FÅTT det.

Jag håller definitivt inte käft, jag har pratat så mycket jag orkat och berättat så mycket jag kan om min egen inblandning. Återigen så skiter ju åklagarna i att ifrågasätta andras berättelser och försöker ju bara rikta in sig på att fam G inte är trovärdiga eftersom idioterna fått för sig något från första början och struntat i att kolla vad förundersökningen faktiskt visar.

Det står ju t.o.m att förhörsledarna sagt till mig att jag måste nämna namn på de som bedrivit verksamheten för annars kommer jag anses vara huvudman.
Vad fan har det för jävla lagstöd? Uppenbar utpressning. Finns i förhör nr 4 om jag inte minns fel. Inspelningen av det förhöret har EBM raderat.

Men i slutänden spelar det ingen roll vad jag sagt i förhör i förundersökningen eller vad jag sagt i huvudförhandlingen för jag skulle ändå inte deklarerat inkomsten på så sätt som åklagaren påstår eftersom det är juridiskt fel.

Vi hade mycket stora förhoppningar om att de nya åklagarna skulle ta tag i målet men de sitter istället bara och läser upp de förra åklagarnas ord som jävla robotar.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-15 kl. 10:07.
Citera
2020-03-15, 10:20
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Haha alla är mänskliga? Är du dum i huvudet eller?
I huvudförhandlingen har ju en av advokaterna tydligt visat hur det definitivt INTE rör sig om någon miss. Det här har förhörsledarna gjort på rutin.
Vi FÅR inte ens visa allmänheten hur förhören gått till för det har både åklagare och domstolen sagt ifrån om. Då är det väl uppenbart att både åklagare och domstolen medger att det kan ha gått fel? Annars hade de ju låtit oss spela upp förhören för allmänheten.

Man SKA få läsa och korrigera ja, det betyder ju inte att vi FÅTT det.

Jag håller definitivt inte käft, jag har pratat så mycket jag orkat och berättat så mycket jag kan om min egen inblandning. Återigen så skiter ju åklagarna i att ifrågasätta andras berättelser och försöker ju bara rikta in sig på att fam G inte är trovärdiga eftersom idioterna fått för sig något från första början och struntat i att kolla vad förundersökningen faktiskt visar.

Det står ju t.o.m att förhörsledarna sagt till mig att jag måste nämna namn på de som bedrivit verksamheten för annars kommer jag anses vara huvudman.
Vad fan har det för jävla lagstöd? Uppenbar utpressning. Finns i förhör nr 4 om jag inte minns fel. Inspelningen av det förhöret har EBM raderat.

Men i slutänden spelar det ingen roll vad jag sagt i förhör i förundersökningen eller vad jag sagt i huvudförhandlingen för jag skulle ändå inte deklarerat inkomsten på så sätt som åklagaren påstår eftersom det är juridiskt fel.

Vi hade mycket stora förhoppningar om att de nya åklagarna skulle ta tag i målet men de sitter istället bara och läser upp de förra åklagarnas ord som jävla robotar.
Nu skriver du sådär mycket igen om en simpel sak och jag antar att det mesta är skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in