2020-03-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Vad är statusen för det här mordet?
Har polisen ringat in en person som de med någorlunda säkerhet tror var den som tog tjejen av daga men att det saknas bevis?

Har man hittat dna från mördaren ?

Vet att det tidigare diskuterats att Engla och Pernilla mördaren Anders Ek***d skulle kunna vara en potentiell gärningsman men att han kunnat uppvisa körjournaler som visar att han befunnit sig i Tyskland vid mordtillfället. Är man säker på detta eller är det något polisen forskar vidare i?
Bodde han i Gbg vid tiden för mordet?

Det brukar stå i artiklar att polisen har flera stycken intressanta personer i utredningen och att man tror att gärningsmannen är en av dem.
Citera
2020-03-13, 00:25
Medlem
Har läst hela tråden och den här tråden har funnits i 14 år och fortfarande har ingen skrivit om TS var sprutnarkoman år 1994? Vet någon det?

Det är ju till 99% säkert att det är en sprutnarkoman som har gjort det som använder de till armen med tanke på storleken på skärpet så att de skulle vara en punkare eller smal människa kan vi utesluta. Tror också det är därför man aldrig hittat ägaren till skärpet pga av att de tillhört en tjack-pundare som inte haft det på sig utan haft det i fickan alltid och bara tagit fram det när han ska ta sin spruta..
Citera
2020-03-13, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Har läst hela tråden och den här tråden har funnits i 14 år och fortfarande har ingen skrivit om TS var sprutnarkoman år 1994? Vet någon det?

Det är ju till 99% säkert att det är en sprutnarkoman som har gjort det som använder de till armen med tanke på storleken på skärpet så att de skulle vara en punkare eller smal människa kan vi utesluta. Tror också det är därför man aldrig hittat ägaren till skärpet pga av att de tillhört en tjack-pundare som inte haft det på sig utan haft det i fickan alltid och bara tagit fram det när han ska ta sin spruta..

Tror du verkligen att skaparen av den här tråden, förkortad TS, kan ha varit sprutnarkoman år 1994?
Citera
2020-03-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Tror du verkligen att skaparen av den här tråden, förkortad TS, kan ha varit sprutnarkoman år 1994?

Syftar på t*mmy S. Tycker det är ytterst revelant om han använde sprutor eller inte eftersom skärpet mycket väl kan ha använts till det pga av det var så kort.

Om mördaren hade använt de skärpet runt kroppen så borde det känts igen av någon tycker jag. Min teori att det måste använts till att ha runt armen o knarka med och inte runt någons kropp, det är inte så knarkare tar sprutor öppet bland folk, just därför tror jag inte någon kände igen skärpet för det kanske legat i nån låda i flera år och sen har nån missbrukare tagit det och börjat använda de till just detta att knarka med..
Citera
2020-03-18, 07:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Syftar på t*mmy S. Tycker det är ytterst revelant om han använde sprutor eller inte eftersom skärpet mycket väl kan ha använts till det pga av det var så kort.

Om mördaren hade använt de skärpet runt kroppen så borde det känts igen av någon tycker jag. Min teori att det måste använts till att ha runt armen o knarka med och inte runt någons kropp, det är inte så knarkare tar sprutor öppet bland folk, just därför tror jag inte någon kände igen skärpet för det kanske legat i nån låda i flera år och sen har nån missbrukare tagit det och börjat använda de till just detta att knarka med..
Ingen som har tänkt på att det kan vara en kvinna som har mördat?
Citera
2020-03-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Ingen som har tänkt på att det kan vara en kvinna som har mördat?
Jo men eftersom polisen aldrig gått ut med att det kan handla om en kvinna trots att det är ett tjej skärp så får man väll anta eller utgå ifrån att vittnet som kollat ner på överfallet iallafall kunnat se om det handlat om en kvinna eller man..
Citera
2020-03-19, 15:13
Medlem
Inget nytt men om man går till brottsplatsen eller nära så blir man eller jag chockad över hur nära polishuset det ligger bara några minuters promenad. Märkligt att någon vågar begå det grövsta brottet just där och mitt på sommaren. Tänk om någon hört ett kvinnoskrik så hade polisen kunnat vara där på några minuter efter ett larm

Det går ett gångstråk på andra sidan av kyrkogården en liten kanal så någon hade ju kunnat gå där hem från krogen eller rasta hunden eller vad som helst en varm sommar.
Citera
2020-03-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Inget nytt men om man går till brottsplatsen eller nära så blir man eller jag chockad över hur nära polishuset det ligger bara några minuters promenad. Märkligt att någon vågar begå det grövsta brottet just där och mitt på sommaren. Tänk om någon hört ett kvinnoskrik så hade polisen kunnat vara där på några minuter efter ett larm

Det går ett gångstråk på andra sidan av kyrkogården en liten kanal så någon hade ju kunnat gå där hem från krogen eller rasta hunden eller vad som helst en varm sommar.

Polishuset? Kanal? Om du menar gatan strax intill brottsplatsen så var det väl just där som ett vittne befann sig. Något polishus finns inte i närheten så vitt jag vet.
Citera
2020-03-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Polishuset? Kanal? Om du menar gatan strax intill brottsplatsen så var det väl just där som ett vittne befann sig. Något polishus finns inte i närheten så vitt jag vet.
Polishuset på Skånegatan är några minuters promenad från brottsplatsen
Citera
2020-03-20, 12:16
Medlem
Citat:
Polishuset på Skånegatan är några minuters promenad från brottsplatsen

"Några minuters promenad" Skulle inte tro det du. Säkert 1,5 kilometer.
Citera
2020-03-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateDespairRemorse
"Några minuters promenad" Skulle inte tro det du. Säkert 1,5 kilometer.
Det är så jag upplevde det när jag stod där vid vattnet. Jag har inte räknat eller tittat på kartor du har säkert rätt. Sedan är jag lite snurrig för har haft lite sömnunderskott mm men oavsett tog GM en jävla risk och det var det som var poängen. Det är ju på andra sidan vattnet fullt med lägenheter som har balkonger tänk om någon var ute för att röka och hörde eller såg något
Citera
2020-03-20, 23:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Det är så jag upplevde det när jag stod där vid vattnet. Jag har inte räknat eller tittat på kartor du har säkert rätt. Sedan är jag lite snurrig för har haft lite sömnunderskott mm men oavsett tog GM en jävla risk och det var det som var poängen. Det är ju på andra sidan vattnet fullt med lägenheter som har balkonger tänk om någon var ute för att röka och hörde eller såg något

Vilket jävla vatten? Du verkar vara på en helt annan kyrkogård än den som diskuteras i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in