2020-03-20, 09:55
Medlem
Nu gick jag in igen med en bra slant. Nu är ca 50% av likviden tillbaka på börsen.

Det kan mycket väl vara en bull-trap detta... men det kan också vara "faran över".

Börsen stiger alltid i förväg och den gamla devisen "att man skall köpa när det flyter blod på gatorna" tror jag stämmer.

Jag köpte Medicover, SAAB, SEB och SHB. Idag hade jag kommit till S i alfabetet tydligen. Köprådet är att köpa aktier som börjar på S!

Så sålde jag ju ICA igår, haha.. helt sjukt med vinsthemtagningar i detta klimatet, men så fick det bli.

Jag är lite nervös över bankerna och jag köpte ju banker som har ganska mycket småföretag som kunder... så det är en chansning!
Citera
2020-03-20, 09:58
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Du menar alltså att när alla farhågor realiseras går börsen upp?

När bolag går i konkurs
När tillverkningen stannar upp
När arbetslösheten är ett faktum
När tillväxten är 0

Ja då blir det börsfest!
Du resonerar riktigt noobigt, hur gammal är du?
Swedbank fick igår kväll 4 miljarder kronor i böter, kursen påverkades knappt öht. Varför? För att det redan var inprisat, marknaden kände till att boten skulle komma, men inte den exakta summan.
Citera
2020-03-20, 09:59
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nu gick jag in igen med en bra slant. Nu är ca 50% av likviden tillbaka på börsen.

Det kan mycket väl vara en bull-trap detta... men det kan också vara "faran över".

Börsen stiger alltid i förväg och den gamla devisen "att man skall köpa när det flyter blod på gatorna" tror jag stämmer.

Jag köpte Medicover, SAAB, SEB och SHB. Idag hade jag kommit till S i alfabetet tydligen. Köprådet är att köpa aktier som börjar på S!

Så sålde jag ju ICA igår, haha.. helt sjukt med vinsthemtagningar i detta klimatet, men så fick det bli.

Jag är lite nervös över bankerna och jag köpte ju banker som har ganska mycket småföretag som kunder... så det är en chansning!
Bra jobbat!
Citera
2020-03-20, 10:07
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du resonerar riktigt noobigt, hur gammal är du?
Swedbank fick igår kväll 4 miljarder kronor i böter, kursen påverkades knappt öht. Varför? För att det redan var inprisat, marknaden kände till att boten skulle komma, men inte den exakta summan.

Botten, det heter botten.
Citera
2020-03-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Botten, det heter botten.
Han menade boten som i böter.
Citera
2020-03-20, 10:14
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Tror du börsen dykt ca 25% senaste tiden som en reaktion på att vi hade ett dödsfall i Sverige? Börsen gjorde där en reaktion på vad som komma skall, alltså nedstängningar, minskad konsumption osv. Börsen skiter fullständigt i att en eller tio, eller hundra personer mister livet.

Nuvarande reaktion plus kommande ekonomiska reella reaktioner = jag tror inte de helt har lyckats räkna ut proportionerna av vad som komma skall. Jag tror det är tillfälliga rekyler uppåt bara.... Det är vad jag försöker säga, otello verka titta på en dagsrekyl på grafer och spår att det har vänt. Jag tror det är för enkelt och för tidigt att säga att det HAR vänt.
Citera
2020-03-20, 10:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattsvin
Såg att även du gick in på BULL GULD X16 VON3. Sålde du innan stängning?

Tror du på en kollaps så är det få saker som klår guld. Jag själv köpte https://www.nordnet.se/marknaden/ovriga-certifikat/16127916-xetra-gold i måndags.
Hur kommer det sig att utvecklingen över tid (senaste månaden) ser liknande ut på "ditt" guld som på aktier.
Citera
2020-03-20, 10:23
Medlem
Har i princip bara bearcert just nu. Volvo samt tesla. Har funkat bra senaste veckan med bear. Plus ca 72%.

Buyorders ligger redo men riktigt lågt!
Citera
2020-03-20, 10:26
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nuvarande reaktion plus kommande ekonomiska reella reaktioner = jag tror inte de helt har lyckats räkna ut proportionerna av vad som komma skall. Jag tror det är tillfälliga rekyler uppåt bara.... Det är vad jag försöker säga, otello verka titta på en dagsrekyl på grafer och spår att det har vänt. Jag tror det är för enkelt och för tidigt att säga att det HAR vänt.
Absolut, men det finns tecken, fallet har definitivt kommit av sig.
Citera
2020-03-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Bra jobbat!

Jag är alldeles svettig!!

Nu skall jag sätta fart på konjunkturen och åka och köpa mig en TV!

Den gamla är trasig nämligen.

Kanske jag beger mig till ICA och köper toapapper så är helgen räddad!!
Citera
2020-03-20, 10:31
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Kanske jag beger mig till ICA och köper toapapper så är helgen räddad!!
Finns det bull cert på toapapper? Tänkte skaffa innan du storhandlar på ICA.
Citera
2020-03-20, 10:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Slängde in en mindre post jag kan tänka mig att förlora. Måste ju ha något att pyssla med i dessa tider. Gick ju bra idag. Har svårt att tro att oljan kan stanna lågt länge när alla oljeproducerande länder förlorar enorma mängder pengar på det.
Nu är jag frågvis igen.
Varför skulle olja gå upp när oljekonsumtionen ständigt minskar i spåren av corona?
Jag fattar att Saudi inte kan hålla på att dumpa hur länge som helst, men ändå, efterfrågan minskar vartefter världens länder stänger ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in