2020-03-20, 09:42
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ja kanske det. Börsen verkar ju inte bry sig idag iallafall.

DJ USA - 27% i år
DOW JONES - 30% i år
NASDAQ - 20% i år

Börsen verkar inte bry sig alls...
Citera
2020-03-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta är något som kommer hänga i månader, halvår, kanske år... Och du tittar på någon dags rekyl..

Tror vi inte ens sett påverkningen.. Än så länge syns den varken på papper eller fakturor någonstans utan endast i skallarna på folk.
I slutet av månaden eller kvartalsrapporterna - då kommer smällarna. När fakturorna ska betalas men inga säljordrar har kommit in så och vidare.
Tror du börsen dykt ca 25% senaste tiden som en reaktion på att vi hade ett dödsfall i Sverige? Börsen gjorde där en reaktion på vad som komma skall, alltså nedstängningar, minskad konsumption osv. Börsen skiter fullständigt i att en eller tio, eller hundra personer mister livet.
Citera
2020-03-20, 09:44
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta är något som kommer hänga i månader, halvår, kanske år... Och du tittar på någon dags rekyl..

Tror vi inte ens sett påverkningen.. Än så länge syns den varken på papper eller fakturor någonstans utan endast i skallarna på folk.
I slutet av månaden eller kvartalsrapporterna - då kommer smällarna. När fakturorna ska betalas men inga säljordrar har kommit in så och vidare.
Klart vi sett påverkan, marknaden går ner p.g.a. att folk väger in minskad lönsamhet.
Citera
2020-03-20, 09:45
Medlem
EntitledMillennials avatar
Känns som index kommer dippa mot slutet av dagen, tror vi slutar på rött, folk kommer inte våga sitta kvar, sen lär det komma lite dåliga nyheter under helgen, måndag kommer vara röd dag.
Citera
2020-03-20, 09:45
Medlem
Kalifornien isoleras idag. Jag gissar att usa öppnar på minus och drar med sig svenska omx
Citera
2020-03-20, 09:46
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
DJ USA - 27% i år
DOW JONES - 30% i år
NASDAQ - 20% i år

Börsen verkar inte bry sig alls...
Okej, nu är jag säker på att du trollar.
Han skrev idag. Som sagt, marknaden tycks vända uppåt.
Citera
2020-03-20, 09:47
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Tror du börsen dykt ca 25% senaste tiden som en reaktion på att vi hade ett dödsfall i Sverige? Börsen gjorde där en reaktion på vad som komma skall, alltså nedstängningar, minskad konsumption osv. Börsen skiter fullständigt i att en eller tio, eller hundra personer mister livet.
Exakt detta, minskad lönsamhet etc är inräknat.
Citera
2020-03-20, 09:48
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86

Du menar alltså att när alla farhågor realiseras går börsen upp?

När bolag går i konkurs
När tillverkningen stannar upp
När arbetslösheten är ett faktum
När tillväxten är 0

Ja då blir det börsfest!
Citera
2020-03-20, 09:49
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Okej, nu är jag säker på att du trollar.
Han skrev idag. Som sagt, marknaden tycks vända uppåt.

Jaha, så det är bara idag börsen räknas? Gäller samma analys när det lyser rött?
Citera
2020-03-20, 09:52
Medlem
Citat:
Du menar alltså att när alla farhågor realiseras går börsen upp?

När bolag går i konkurs
När tillverkningen stannar upp
När arbetslösheten är ett faktum
När tillväxten är 0

Ja då blir det börsfest!
Nej, skulle det bli värre än man nu tror lär de dyka, om 1000 personer dör i sverige är det inte värre än man tror. Att bolag går i konkurs är ett faktum sen en tid tillbaka, ingen överraskning.

Om de däremot visar sig vara mildare än dom sagt, alltså att det börjar bli business as usual till sommar, då lär de öka.

Missförstå mig inte, jag kommer troligtvis inte köpa något idag, börsen lär gå ner några gånger till, inte för att jag tror de är en rimlig reaktion men för att så många är så hysteriska att de lär komma säljpanik flera gånger till för att kungen hosta på tv eller dylikt...
Senast redigerad av David86 2020-03-20 kl. 09:55.
Citera
2020-03-20, 09:52
Medlem
nitecores avatar
Jag har börjat gå in igen. Siktar in mig på bolag som kommer att dra nytta av det låga oljepriset på kort sikt och tänker fynda oljeaktier på lite längre sikt.
Citera
2020-03-20, 09:55
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Jaha, så det är bara idag börsen räknas? Gäller samma analys när det lyser rött?
Jag observerar bara att du läser fel/fultolkar med flit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in