2020-03-20, 06:52
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Sydkoreas taktik är helt klart bättre än Sveriges, men Kinas är den taktik som fungerat bäst. Sydkorea ökar fortare än Kina nu, och har inhemsk smitta, något som Kina har satt stopp för.

Här följer vi istället negrerna i afrikas taktik, att inte testa tillräckligt. Det gör så siffrorna ser bra ut medans landet går under.

Så om det fortsätter så där, hur ofta framöver kommer Kina att spärra sina städer?
Visst 15-30 fall per dag låter ju lite, men de hade det också förr?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Inget oklart.
De ska inte exponera sig så slipper de viruset. Tvätta händerna grundligt och ta med handsprit när de väl är tvingade att ge sig ut i samhället.
De får göra så i väntan på vaccinet, detta kommer ta minst ett halvår men kanske mer realistiskt minst ett år.

Ni kan nog träffas utomhus om ni vidtar säkerhetsåtgärder med avstånd och handhygien.
Alternativt om du kan isolera dig från omvärlden och varit symptomfri minst 2 veckor så bör det vara ganska lugnt.

Corona Bob???
Hej!

Jez... teH retarded puppies repeating lame instructions...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Getinge bygger 10.000 st om året, de håller på och levererar 500 st till Italien. Så det borde gå att hitta.
Ja, det var nåt sånt jag hörde. Nu sades också att ganska många blir kvar i Sverige men jag tycker det känns bra att Getinge och Sverige kan hjälpa Italien nu när de har det litet tight.
Citera
2020-03-20, 06:53
Medlem
I Stockholm gömmer sig illegala flyktingar, svartjobbare från alla världens hörn, sådana som ska utvisas, 20 skrivna i samma lägenhet samt f-n och hans moster. Det går inte att gömma sig i Muodoslompolo av förklarliga skäl. Alla håller koll på vem du är så det är till storstäderna de söker sig.

Det rör sig säkert om många tiotusentals som ingen myndighet eller någon annan har kontroll över.

Var det därför det hela möjligen började hetta till med den allmänna smittprovtagningen och orsaken till att det snabbt avslutades?

Myndigheterna insåg problematiken när folket skulle inse att den rosslande, febriga och illegala Ibrahim skulle åtnjuta svensk sjukhusvård på lika villkor som hederliga Anna-Greta som arbetat och gjort rätt för sig i hela sitt liv?

Allmän provtagning i Sthlm och allt skulle riskera bli ett nytt REVA-projekt?
Citera
2020-03-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nej inte vad jag vet iallafall men behöver ha mat hemma så jag klarar mig om jag kommer bli sjuk. Tänkte mer på att inte smitta ifall att. Men jag är ensam och måste fixa allt själv

Skynda dig då att fixa allting idag innan du blir sjuk! Om du nu blev smittad av den som var hemma hos dig. Du smittar antagligen inte andra så länge du inte har symtom.
Citera
2020-03-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja, jag bara påpekar det orimliga i att tro på 0.7 % dödlighet och 50 % smittade innan sommaren. Rimligare är att tro på t.e.x 1.5 % dödlighet och 5 % smittade. Eller 4 % dödlighet och 50 % smittade, något i den stilen.

Även om nu 5 % smittade också är väldigt många. Om 3 % av dessa behöver respirator i 4 dygn i snitt så är det 60 000 respiratordygn. Om vi ska klara av så många innan sommaren behöver vi ca 600 lediga respiratorer, och då räknar vi dels att juni är "innan sommaren", och att alla kommer i en jämn ström. Det är bara ett räkneexempel, men det belyser problemet.
Ja det här kan bli riktigt illa om många blir smittade samtidigt!
Citera
2020-03-20, 06:55
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nej inte vad jag vet iallafall men behöver ha mat hemma så jag klarar mig om jag kommer bli sjuk. Tänkte mer på att inte smitta ifall att. Men jag är ensam och måste fixa allt själv
Ok, så du uppvisar symptom?

Du kan. Beställa hem matkassar så länge så slipper du anstränga dig så mycket tills du blir frisk annars är det ok att ge sig ut och handla så länge du iakttar försiktighet.

Rör inget och prata inte med någon, åk inte kollektivt som exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Det där är ingenting mot när viruset exploderar i Europas fattigare länder, med äldre befolkning och en massa rökare och sämre vård. Det kommer bli allmän plundring, inbördeskrig och total slakt

Tror som dig så jag är redo... Sverige är ett nummer fattigt land!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Var det Stockholm då? Jag råkar veta att det saknas i alla fall minst ett inrapporterat dödsfall i Sverige från i tisdags. Antar att de har fullt upp.

Har inte koll faktiskt.. såg bara artikeln och hoppas i mitt stilla sinne att det bara blivit ett litet tillfälligt fel. Hos någon.
Citera
2020-03-20, 06:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, det var nåt sånt jag hörde. Nu sades också att ganska många blir kvar i Sverige men jag tycker det känns bra att Getinge och Sverige kan hjälpa Italien nu när de har det litet tight.
Snarare bristen på personal som är den trånga sektorn.
Citera
2020-03-20, 06:59
Medlem
Sunimods avatar
Vem var killen som bor i Wuhan och berättar om hur det är där?
Finns i några av de 126.000 inläggen här men hittar inte nu längre.
Tränare har jag för mig han är.

Han hade även gjort lite filmer
Citera
2020-03-20, 06:59
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Det där är ingenting mot när viruset exploderar i Europas fattigare länder, med äldre befolkning och en massa rökare och sämre vård. Det kommer bli allmän plundring, inbördeskrig och total slakt
Japp, och/ eller i Afrika (läs förmodligen)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in