2020-03-20, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Sådan triageringar görs f.ö. redan COVID-19 förutan.
Ja det kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja men vad ska de göra annars? Finns ju bara begränsade resurser.

Tja de kan prioritera svenska medborgare som betalat skatt i många år. Eller bara svenska medborgare i första hand.

Finns väl många sätt att tänka på och prioritera den skattefinansierade vården.

Jag ser hellre att Angelica 60 får vård än Mohammed ålder okänd som är kriminell och saknar papper.
Citera
Medlem
Citat:
Ja men vad ska de göra annars? Finns ju bara begränsade resurser.

Att prioritera svenskar framför blattar är en bra början. Sen kommer ju inte platserna räcka ändå, men om man låter bli att vårda kulturberikare av olika slag så blir det fler platser åt svenskar som behöver vård.

Tyvärr så är ju läkarkåren tillsammans med lärarkåren och journalister de mest pk-marinerade yrkesgrupperna i Sverige.
Citera
2020-03-20, 06:42
Medlem
En släkting till mig frågade om man kunde ta något prov och se om man haft Corona? Någon som vet det? Slänger ut frågan här.
Citera
2020-03-20, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Corona viruset är artificiellt framtaget och mixtrat med från ett virus som uppkom i fladdermöss.

Det kan man se på pShuttle-SN sekvensen, något som enbart används i labb och inte förekommer naturligt, det används när man injicerar ett virus med genmodifikationer.

Som biokemiskt skrattar jag högt och säger skitsnack.
Varför uttalar du dig om sådant du inte förstår dig på?

Här kan vilken kvalificerad människa som helst se hur urbota korkat det du säger är:

https://sciencefeedback.co/wp-content/uploads/2020/02/BLAST_INS1378.png

Jämför man nukleinsyrorna i pShuttle-SN och SARS-CoV-2 så är de olika.
SARS2-CoV-2 innehåller inte pShuttle-SN-sekvensen som du påstår i din okunskap.

Länken ovan visar de 30 sekvenserna som mest liknar SARS-CoV-2
(mer specifikt SARS-CoV-2s sekvens INS1378 där man påstår att matchningen finns).

pShuttle-SN är inte ens med i topp-30 listan!
Den hamnar på låga 67% DNA-match...

Hade viruset modifierats hade pShuttle-SN matchat upp.
Nu ligger fladdermössvirus mycket högre i ”alignment” (och andra Coronavirus).

Sluta sprida dumheter du inte förstår dig på.
Var inte en papegoja, lär dig förstå vetenskapen själv.
Annars var tyst

Bättre att vara tyst och låta folk tro att du är en byfåne än att öppna käften och bevisa att så är fallet...😂
Senast redigerad av Landos 2020-03-20 kl. 06:46.
Citera
2020-03-20, 06:43
Medlem
spridningen slutar när RO går under 1. - svårare är det inte. Hur gör man det?

1 Minska kontakterna mellan smittad som smittar och omvärlden

2 Tillräckligt många är immuna av de personer som en smittad träffar

A Immunitet kan uppnås genom Vaccin

B eller man har varit sjuk

Båda versionerna har sina problem. Det finns inget vaccin. Vi vet inte hur länge man blir immun efter man har varit sjuk. Så det kan bli en återkommande sjukdom tills vi har ett vaccin.

Även om vi får bort spridningen i Sverige genom 1 så kommer sjukdomen finnas kvar tills vi har fått immunitet i mot den.

3 Det sista och troligen den snabbaste sådär lösningen är att vi hittar äldre medicin som fungerar mot sjukdomen så färre personer dör och färre blir kritiskt sjuka.

Alla länder försöker göra 1 med olika strategier. Dåliga strategier kan öka antalet smittade ex Italiens panikstängning av skolor. På flera ställen i världen försöker man med 2A - finna ett vaccin. Det tar tid om man inte kan använda ett äldre vaccin. 2B - Får vi till slut hur vad man än önskar. Problemet är om det inte fungerar speciellt länge eller om viruset muterar till något värre. Ex Spanska sjukan under tiden 3. Vi ska kanske vara glada att sjukdomen startade i Kina. De har troligen (förutfattad mening) mindre moraliska skrupler att utföra tester på människor. De har också möjlighet att göra det.

Vad kan man göra själv?

1 Minska dina sociala kontakter

2 Ha bra hygien

3 Förbättra ditt immunförsvar

A Sov bra - Finns forskare som inte tror på det. - Ingen har dött av bra sömn och det är gratis

B Mindre stress .- Finns forskare som inte tror på det - Ingen dör väl av minska stressen och kan göras gratis

C Se till att du inte har Zinkbrist - De flesta i Sverige har inte det

D Sluta röka - Finns studier som visar snabb förbättring på immun försvaret.

E Rör på dig ute - men träffa ingen (aldrig fel)

F Testa huskurer som är billiga och ofarliga. Till ex tror man på C-vitaminer eller vitlök ät mer.

Det man inte ska göra är försöka sig på saker som kan vara farligt, tar mycket tid eller kostar en massa pengar när man inte är säker på fördelarna.

Det är viktigt att metoderna för att få ner RO till under 1 inte skadar samhället eller individen mer än vad man vinner på det.

Vilka länder gör rätt? Det vet vi inte ännu? Till ex Har kineserna kraschat sin ekonomi och fått för lite immunitet till nästa våg? Gör Sverige för lite så sjukvården kraschar? Den som lever får se. Hur som helst det är inte enkelt.
Citera
2020-03-20, 06:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.friatider.se/ud-ber-svenska-turister-stanna-utomlands-flyger-samtidigt-hem-svenskar-fran-arabvarlden
Det är svenska turister i Marocco.
Citera
2020-03-20, 06:44
Medlem
Citat:
Ja det kan jag tänka mig.
Se, därutöver, min edit.
Citera
2020-03-20, 06:45
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Att prioritera svenskar framför blattar är en bra början. Sen kommer ju inte platserna räcka ändå, men om man låter bli att vårda kulturberikare av olika slag så blir det fler platser åt svenskar som behöver vård.

Tyvärr så är ju läkarkåren tillsammans med lärarkåren och journalister de mest pk-marinerade yrkesgrupperna i Sverige.
Om någon kom hem till mig igår med halsont som personen först sa och sedan hade hosta och även kändes något varm, kan jag gå till affären som symptomfri och handla det sista ifall att?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Vem har gett dem rätten att ge sådana ordrar? Ska folk som inte är förskylda bli tvingade att stanna hemma i karantän? Av vilken anledning då?
Så detta viruset sprider sig bara i lokaler som inte är livsviktiga?

Vilket jävla nonsens, varför bär inte Trump+anhang masker och handskar om detta nu är en så jävla dödlig sjukdom. Samtidigt som kinesiska myndighetsutövare spöar upp vanligt folk som vägrar gå runt i dessa töntiga kirurgmasker? Grundad i en djup omtanke för folks hälsa kanske?

Helt uppenbart att detta inte har ett skvatt att göra med att skydda oss från något hot, utan är bara ännu ett steg mot en totalitär polisstat. Sitter bankirerna som skapat denna ekonomiska kris också i karantän? De som använder Coronabluffen som täckmantel för att krasha det ohållbara ekonomiska pyramidspelet. Jag tvivlar på det.

Oavsett min eller din åsikt, att blanda in Trump i Los Angeles styrandes beslut är felaktigt. Guvernörer för stater, men även borgmästare för städer/counties har stor egen decentraliserad beslutsrätt, federala myndigheterna med Trump i spetsen var inte aktiva i detta drastiska beslut - i L A är det Demokraterna som styr 🤫
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tja de kan prioritera svenska medborgare som betalat skatt i många år. Eller bara svenska medborgare i första hand.

Finns väl många sätt att tänka på och prioritera den skattefinansierade vården.

Jag ser hellre att Angelica 60 får vård än Mohammed ålder okänd som är kriminell och saknar papper.

Jag var på KS Huddinge igårkväll/eftermiddag och vid skylten endast bokade Corona så var det bara invandrarmän ålder 20-40 år. Så Angelica 60 år såg jag inte röken av.
Jag gissar att de ringt 11717 och överdrivit sina symtom så 11717 bokat in dom. Angelica 60 ringer inte för hon vill inte vara till besvär.
Citera
2020-03-20, 06:46
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
En släkting till mig frågade om man kunde ta något prov och se om man haft Corona? Någon som vet det? Slänger ut frågan här.
Har för mig att jag såg nånting om att ett sådant test är på väg, när exakt vet jag inte men har för mig att det pratades om "några veckor bort"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in