2020-03-20, 04:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Åker till affären o bunkrar upp idag.5000 spänn har jag lagt undan till extra matvaruförråd. Bör klara mig en månad till mig o sambon.
Kärringen jobbar på ica,
Förmodligen kommer hon åka på skiten
Vad ska man göra? Fejka o vara sjuk o bli hemma?
Hon får vara hemma 2 veckor nu utan sjukintyg.
Citera
2020-03-20, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men om man redan misstänker att man är smittad, tex ont i halsen när man sväljer, vad ska man göra då om man bor hos en person som tillhör en riskgrupp?
Jag vill ha svar från regeringen. Jag kräver svar från regeringen.
Som sagt, det vore bra om man nu lättade på förbudet mot uteliggande, för det är kanske det enda alternativet för många i Sverige. Man vill ju inte smitta tex sina äldre föräldrar.
Och det kommer kanske bli många dödsfall ungefär som i Italien, pga att smittade personer bor hos riskgrupper, om inte regeringen gör något snabbt.
Så gör något nu, regeringen!

Ett förslag är att man låter smittade människor bo i köpcentrum och andra stora lokaler, om de inte har någon annanstans att bo pga att de delar bostad med personer som tillhör riskgrupper. Det är knappast någon som handlar i köpcentrum nu ändå.

Tejpa dörren, pissa i blomkrukan och gå inte ut. Alternativt gå till ett coronafältsjukhus och skrik att du mår så fruktansvärt dåligt.

I UK har de det så att smittade sjukvårdspersonal får bo på hotell, men det är iofs gåvor från kändisar. I Kina som är ett uselt land utan teknologi och någon som helst kunskap om sjukvård fick du ett eget rum på sjukhuset som de sedan isolerade ifrån omvärlden genom att foga dörren.

Att du som vanlig svenne i Sverige skulle få något tält uppslaget för att minska smittspridningen för friska finns inte på världskartan. I Sverige som är världens humanitära stormakt får du inte ett skit! Smart va?
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-03-20 kl. 04:54.
Citera
2020-03-20, 04:51
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
har Spanien hög luftfuktighet? Jag vet inte.
Thailand har väl ganska hög luftfuktighet.

Ja spanien har det varmt nu, och de är omringade av hav vilket dunstar av värmen och ger en hög luftfuktighet.

Jag tror inte vi kan räkna med varken våren eller sommaren som räddar oss här. Vi måste göra som Kina eller dö som land.
Citera
2020-03-20, 04:51
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... HAN VAR TJUGOETT ÅR! DU SA ATT BARA DE ÖVER 80 DÖR!!!! Karlslok!

Det har jag inte någonstans skrivit haha, jag har skrivit att snittåldern på det som dör i Italien är 80 år, viss skillnad där men okej

Att man kan dö av en influensa när man redan har leukemi behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå.

Edit: Kan du inte länka de där 2 NBA spelarna som gick bort också... Jag väntar
Senast redigerad av Lotavos 2020-03-20 kl. 04:56.
Citera
2020-03-20, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon får vara hemma 2 veckor nu utan sjukintyg.
Vansinne o jobba egentligen. Jag sjuksskrev mig i tisdags. Ingen corona men lite hosta o slemmig i halsen.
Citera
2020-03-20, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jättebra men det räcker inte. Vi kan tvinga fler producenter till detta, jag tvivlar på att Absoluts produktion kommer mätta efterfrågan när Sverige kommer upp i Italien nivåer på smittspridningen om ett par veckor
Du har rett i at flere burde produsere håndsprit.
Kanskje også noen blant befolkningen ønsker å produsere sin egen sprit til desinfisering hender og overflater. Men det er ulovlig i Norge i alle fall.
Citera
2020-03-20, 04:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Det har jag inte någonstans skrivit haha, jag har skrivit att snittåldern på det som dör i Italien är 80 år, viss skillnad där men okej

Att man kan dö av en influensa när man redan har leukemi behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå haha

Edit: Kan du inte länka de där 2 NBA spelarna som gick bort också... Jag väntar
Hallp du har redan rättat mig, de var LA Lakers, fortfarande NBA, men levande.

Jag antar att du sett videosekvensen på tre små barn som dött av Covid-19 i Kina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja spanien har det varmt nu, och de är omringade av hav vilket dunstar av värmen och ger en hög luftfuktighet.

Jag tror inte vi kan räkna med varken våren eller sommaren som räddar oss här. Vi måste göra som Kina eller dö som land.
Det som kan ha effekt på virus är UV-strålningen som ökar under sommaren. Virus kan inaktiveras av UV-strålning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Exakt, spansk fotbollstränare med leukemi. Du snackar som att det vore ett fotbollsproffs utan några som helst sjukdomar... Om du kunde läsa engelska var det ju inte jättesvårt att snappa upp denna info.

Slösa inte din tid. Selektiv perception kan vara av goda när man scrollar igenom tråden.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett i at flere burde produsere håndsprit.
Kanskje også noen blant befolkningen ønsker å produsere sin egen sprit til desinfisering hender og overflater. Men det er ulovlig i Norge i alle fall.

Att det är olagligt i Norge o Sverige är för att vi agerar som sengångare. myndigheterna måste sparkas på av opinionen via media för att de ska agera.
Citera
2020-03-20, 04:59
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det som kan ha effekt på virus är UV-strålningen som ökar under sommaren. Virus kan inaktiveras av UV-strålning.

Det enda det hjälper emot är om man nyser på en parkbänk.
I princip all smitta sker inomhus direkt mellan människor. Dit kommer ingen UV in.
Citera
2020-03-20, 05:00
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

De har väl mycket sol i Spanien nu?

Och Malysia har 32 grader! Hur kan man ha det utan sol?

Jag tror det är väldigt dumt att förlita oss på naturen som ska rädda oss från något naturen skapat. Om man nu tror att naturen skapat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in