2020-03-19, 20:48
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Stängningen av länderna och alla tvångsåtgärder är en överreaktion, allt detta har skadat mer än vad viruset i sig gjort, och det börjar fler och fler nu att inse. Investerare återvänder till börsen och nu bär det iväg uppåt.

Investera i vad då? Ekonomin har gått i baklås. Nu vet jag visserligen att börskurser brukar gå upp när företag varslar men det gäller i en i övrigt normalt fungerande ekonomi. Det har vi inte nu.

// CC
Citera
2020-03-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Investera i vad då? Ekonomin har gått i baklås. Nu vet jag visserligen att börskurser brukar gå upp när företag varslar men det gäller i en i övrigt normalt fungerande ekonomi. Det har vi inte nu.

// CC
Investera i framtiden efter corona? Du vet de kommer inte vara så här för evigt..
Citera
2020-03-19, 20:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonxster
Jag imponeras av en del människors oförmåga att se verkligheten. Det haglar vinstvarningar & varsel, branscher och småföretagare riskerar konkurs. Italien har tusentals döda och vi är bara ibörjan av detta. Kronan rasar, vårdapparaten går inom kort på knäna och ÄNDÅ tror folk att det vänder och att nu kan vi tanka på börsen för inom ett par månader är detta över. Min gissning är att dessa kommentarer uteslutande kommer ifrån valpar som ej varit med om en riktig kris.

Bästa inlägget idag, du har helt rätt. Det kommer bli mycket sämre innan det blir bättre. Låt er inte luras.
Citera
2020-03-19, 20:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Jag imponeras av en del människors oförmåga att se verkligheten. Det haglar vinstvarningar & varsel, branscher och småföretagare riskerar konkurs. Italien har tusentals döda och vi är bara ibörjan av detta. Kronan rasar, vårdapparaten går inom kort på knäna och ÄNDÅ tror folk att det vänder och att nu kan vi tanka på börsen för inom ett par månader är detta över. Min gissning är att dessa kommentarer uteslutande kommer ifrån valpar som ej varit med om en riktig kris.

Du som varit med om några kriser, vill du nämna några som vi inte återhämtat oss från inom loppet av ett år eller två, utan fortfarande ligger kraftigt back från?
Citera
2020-03-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du som varit med om några kriser, vill du nämna några som vi inte återhämtat oss från inom loppet av ett år eller två, utan fortfarande ligger kraftigt back från?

90-tals krisen, kunde fram till 97/98 köpa lägenheter för tusenlappar. Skulle säga att det tog 10 år att fullt hämta sig från den.
Citera
2020-03-19, 21:25
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
90-tals krisen, kunde fram till 97/98 köpa lägenheter för tusenlappar. Skulle säga att det tog 10 år att fullt hämta sig från den.

Visa gärna någon graf som indikerar att det tog 10 år.
Citera
2020-03-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Inflation på 1,5% äter ju på kapitalet lite grann när sparräntan är noll
Jättebilliga bostäder , nja .- 20% max . När du lånar en miljon till 1,5% nä då blir det tyvärr ingen krasch
Följ mina råd
Börja försiktigt
Att bli miljonär är inte svårt , det tar bara olika lång tid

Sant en miljon når jag om 2-3 år max utan investeringar om jag får behålla jobbet
Spar ca 15-20 tusen i månaden hyr ut mig själv med eget företag
Citera
2020-03-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Gå hursomhelst inte in med allt på en gång. Köper du lite då och då under en period minskar du risken och får ett slags medelkurs under den tiden.

Jag har börjat handla så smått.

Tack för tipset 😊 verkar vara en vanlig strategi å kanske lite mer "safe" än att gissa vart botten e. Men man vill väl försöka vara i närheten iaf, svårt asså
Citera
2020-03-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Köpte du på toppen av IT.-Bubblan och satt lugnt i båten tog det 15 år innan du var +-0 och du har då fått genomlida finanskrisen också som en liten bonus.

Köpte du på toppen 1968 så tog det 25 år!
köpte du på toppen 1929 tog det 30 år!
Hoppas du har båten full med konserver för säkerhets skull , du kan bli sittande där ett bra tag!!!

https://www.macrotrends.net/2324/sp-500-historical-chart-data
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-19 kl. 22:37.
Citera
2020-03-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Köpte du på toppen av IT.-Bubblan och satt lugnt i båten tog det 15 år innan du var +-0 och du har då fått genomlida finanskrisen också som en liten bonus.

Köpte du på toppen 1968 så tog det 25 år!
köpte du på toppen 1929 tog det 30 år!
Hoppas du har båten full med konserver för säkerhets skull , du kan bli sittande där ett bra tag!!!

https://www.macrotrends.net/2324/sp-500-historical-chart-data

Ingen ide han kommer aldrig att begripa. Det var samma tongångar på glada 80-talet, man kunde till och med låna till räntan på bostadslånet. Man var dum som inte lånade hette det, samma tongångar föreligger denna kris då svenne banan sitter på 3-4 miljoner i huslån. Smällen kommer att bli episk...
Citera
2020-03-20, 00:07
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nej.

Flr femtioelfte gången: Sluta exkludera utdelningar.

Alla som exkluderar utdelningar framstår som kompletta idioter. Vill ni det?
Citera
2020-03-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej.

Flr femtioelfte gången: Sluta exkludera utdelningar.

Alla som exkluderar utdelningar framstår som kompletta idioter. Vill ni det?
Och dom som exkluderar inflationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in