2020-03-19, 17:13
Medlem
Rejält uppåt på börsen nu, paniken har minskat och investerare har nu börjat tänka rationellt igen och inser att det här viruset inte var så farligt ändå. Ur ett rent ekonomiskt perspektiv är det snarare en fördel att en del äldre och tärande människor försvinner. Jag har gått in med hela kapitalet igen, gör det du också om du vill vara med på tåget!
Citera
2020-03-19, 17:40
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Rejält uppåt på börsen nu, paniken har minskat och investerare har nu börjat tänka rationellt igen och inser att det här viruset inte var så farligt ändå. Ur ett rent ekonomiskt perspektiv är det snarare en fördel att en del äldre och tärande människor försvinner. Jag har gått in med hela kapitalet igen, gör det du också om du vill vara med på tåget!
Gick in med allt nu jag också
Citera
2020-03-19, 17:42
Medlem
Varför har börsen återhämtat sig lite? Är det för centralbankernas "räddningspaket" osv?

Jag kan inte så mycket om de här Men har sparat ihop 400000kr på vanligt sparkonto, avakta me att gå in va? Lär väl rasa igen
/mitt första inlägg men läst flashback varje dag i typ 10 år
Citera
2020-03-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL
Varför har börsen återhämtat sig lite? Är det för centralbankernas "räddningspaket" osv?

Jag kan inte så mycket om de här Men har sparat ihop 400000kr på vanligt sparkonto, avakta me att gå in va? Lär väl rasa igen

Gå hursomhelst inte in med allt på en gång. Köper du lite då och då under en period minskar du risken och får ett slags medelkurs under den tiden.

Jag har börjat handla så smått.
Citera
2020-03-19, 18:35
Medlem
Svinriks avatar
The dead cat bounce again.
Titanic har en bit kvar.
Citera
2020-03-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar

Jag som amatör ser till och med att det inte är slut ännu, sluta försök övertyga amatörer som mig att det är över
Citera
2020-03-19, 18:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaminggaming
Jag som amatör ser till och med att det inte är slut ännu, sluta försök övertyga amatörer som mig att det är över

Bra där!

Min rekommendation är att köpa i vågor i nedgången, det är en bra bit ner att gå till.

På så vis minskar risken, kan ta lång tid tills vi är tillbaks här igen.
Citera
2020-03-19, 18:45
Medlem
Cincinnatis avatar
Vad snackar folk om egentligen? Börserna är ju knappt upp någonting idag. En obetydlig parentes till rekyl med tanke på hur omfattande nergångsdagarna varit.

Det finns ingenting som tyder på en vändning i dagsläget.
Citera
2020-03-19, 18:58
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Bra där!

Min rekommendation är att köpa i vågor i nedgången, det är en bra bit ner att gå till.

På så vis minskar risken, kan ta lång tid tills vi är tillbaks här igen.

Om alla gjorde så skulle varenda invånare på hela jordklotet bli JÄTTERIKA.
Fan va dumma folk är ...
Citera
2020-03-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL

Om du läst här inne i 10 år så förstår du vikten av att göra din egen analys
5% här inne förstår hur det fungerar
Du bör vara väldigt försiktig om du ej har erfarenhet och 400 k är mycket pengar
Lättaste sättet att bli fattig är att försöka bli rik fort
Börsen handlar om tålamod , en jävla massa tålamod
Men du verkar sparsam så du uppfyller första grundkriteriet
Citera
2020-03-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Om du läst här inne i 10 år så förstår du vikten av att göra din egen analys
5% här inne förstår hur det fungerar
Du bör vara väldigt försiktig om du ej har erfarenhet och 400 k är mycket pengar
Lättaste sättet att bli fattig är att försöka bli rik fort
Börsen handlar om tålamod , en jävla massa tålamod
Men du verkar sparsam så du uppfyller första grundkriteriet

Menade flashback i allmänhet, ekonomi avdelningen har jag dock blivit mer å mer intresserad av.

Aa jag tror att samhället går mot sämre tider inte bättre just nu så jag avvaktar. Men endå svårt man vill ju inte missa tåget igen. Alldrig varit på börsen sparat ihop mitt kapital på 2-3 år med vanligt kneg å snålhet . Så är en riktig rookie
Citera
2020-03-19, 20:27
Medlem
Jag imponeras av en del människors oförmåga att se verkligheten. Det haglar vinstvarningar & varsel, branscher och småföretagare riskerar konkurs. Italien har tusentals döda och vi är bara ibörjan av detta. Kronan rasar, vårdapparaten går inom kort på knäna och ÄNDÅ tror folk att det vänder och att nu kan vi tanka på börsen för inom ett par månader är detta över. Min gissning är att dessa kommentarer uteslutande kommer ifrån valpar som ej varit med om en riktig kris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in