2020-03-19, 19:08
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Var i Sverige har det skett?

Du Aspis, när jag skriver Italien så hänvisar jag till Italien, ett land som inte hade kontroll på sin samhällssmitta. Känns bekant, no?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Dr. Cheng förklarar hur vitamin C kan motverka effekterna av covid19. Detta känns helt spontant logiskt och vettigt i resonemanget för en lekman i.a.f. Käkat berocca länge, den dagliga dosen är 500mg, utöka den kanske inte är så smart, då den innehåller en hel massa annat som kanske inte är så bra att överdosera. Får kolla upp om det finns ren C vitamin på apoteket, vad har man att förlora, eventuell njursten går ju att behandla.

NCP(Novel Coronavirus Pneumonia) and Vitamin C
https://m.youtube.com/watch?v=TC0SO9KDG7U

OMNS Chinese edition editor Dr. Richard Cheng is reporting from China about the first approved study of 12,000 to 24,000 mg/day of vitamin C by IV. The doctor also specifically calls for immediate use of vitamin C for prevention of coronavirus (COVID-19).
https://williambowles.info/2020/03/03/china-treating-coronavirus-covid-19-with-intravenous-vitamin-c/

Rekommenderad daglig dos: Vuxna 75 milligram.

Förgiftning: C-vitamin kan inte överdosera med vanlig mat men se upp med kosttillskott i alltför höga doser över 2 gram (2000 mg). Höga intag från kosttillskott verkar kunna öka risken för njursten
Jag vet inte, har inte kollat länkar men beställt multivitamin, äter berooca och fiskolja nu men om jag blir sjuk kommer jag omedelbart att avbryta alla intag bortsett från mat och dryck om jag får i mig det.

Skrämmande att Italien gått om Kina i dödsantal. Dödligheten ökar, jag trodde det berodde på fortskridningen men undrar nu om vita etniska grupper från Europa är särskilt dåligt ristade för det här. Nog dags att alla som inte är asiater blir mer oroliga eftersom det kan vara en genetisk variation som gör dem starkare om det inte handlar om att de utsätts för liknande virus i "rätt" miljö oftare. Tror alla grupper av icke asiatiska ska vara mer försiktiga än vad som framgått.

Har visst intresse för hur virus kan påverka grupper olika och exponering av vissa sjukdomar kan göra människor starkare eller svagare. Enbart gissningsvis men vita, svarta, latinos etc bör inte luta sig emot hur exempelvis barn i Kina hanterar viruset. Glöm inte att vi européer slagit ut befolkningar med våra sjukdomar. Det omvända kan likaväl ske även om vi är mer globala och starka med immunförsvar, näring, sjukvård och vaccinationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den strategin skulle biltillverkare anamma. De släpper en bilmodell och dagen innan presenterar de fakta om antalet olyckor som bilen har varit med om. 0st.
Bilen går således inte att krocka med eftersom det inte hänt.

Trodde faktiskt att FHM hade en framförhållning innan detta virus. Men de kikar på vad som hänt på morgonen och det är sant fram till kl 18:00 Sedan kommer det en ny sanning som gäller till kl 18;00 i morgon.

Ju mer man tänker på det desto sjukare inser man hur samhället blivit. Some Scary Shit.

Nu är det inte FHM och lanserar årets virus. De rapporterar så fort de har något att rapportera, förändras omvärldsläget anpassar de efter det. De sitter ju inte med facit och kristallkula på FHM.
Citera
2020-03-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag är en av de som hamstrar.. 1/4 av vår befolkning har gjort detta

Men jag börjar nu seriöst tro att butikerna blåser oss , en iakttagelse är att de lägger fram låga antal av t ex pasta hela tiden så att vi kunder ska tro att detta snart är slut

Denna iakttagelse är både ifrån Willys samt Lidl där Jag vistats dagligen för att öka mina lager... normalt får Lidl in heltal med t ex pasta men hela tiden så har man typ 20 paket pasta kvar

Även Willys gör så här, ena dagen är fiskbullarna helt slut, nästa dag står två ynka lådor framme... ”ta nu innan det är försent ”

Intressant iaktagelse! Det låter troligt. Att sälja mer och gå med vinst ligger ju i deras intresse.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du Aspis, när jag skriver Italien så hänvisar jag till Italien, ett land som inte hade kontroll på sin samhällssmitta. Känns bekant, no?

Du aspis du kommenterade svenska siffror och då håller vi oss till Sverige.
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är jävligt tröttsamt och så genomskinligt.
-Det var visst inte så poppis..se PM
Citera
Medlem
Herrtrosas avatar
Asylsökande påverkas inte av inreseförbudet.

Jag undrar hur Sverige ser ut om 30 dagar och hur många meter vedträ den svenska sjukvården får i arslet.
Citera
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Okej, tack för svaret, ville bara försäkra mig om att min misstanke stämde. Du har såldes inte gjort en egen bedömning utan tar blint emot allt staten matskedar dig. Check!

Självklart gör jag min egna bedömning som vilar på erfarenheter och utbildningar... Jag är jävligt kritiskt av mig ska du veta...
Citera
2020-03-19, 19:10
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Efter att ha sett många bilder från människor som ligger inne på sjukhus med corona så undrar jag varför många ligger på mage?

Det är bara för att det underlättar när man tar tempen i röven.
Nej, men seriöst ska det ha någonting med lungorna och göra. Om lungorna är angripna långt ner, har jag läst någonstans.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Efter att ha sett många bilder från människor som ligger inne på sjukhus med corona så undrar jag varför många ligger på mage?

Fick förklarat att det är för att organen tynger på lungorna, lägger man på mage så andas man lättare typ.
Citera
Medlem
Ny forskning visar att testa misstänkta är viktigt för att stoppa spridning!
Citat:
Vetenskapsmän säger att mycket tester i Italiensk stad stoppade Corona
https://www.msn.com/en-gb/news/coronavirus/scientists-say-mass-tests-in-italian-town-have-halted-covid-19/ar-BB11njwX?li=BBoPRmx
Citera
2020-03-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Jag och mina gelikar? Syftar du på pursvenska stockholmare med slutledningsförmåga och en hälsosam empati för gamla och svaga människor? Om du inte kan förstå vilka konsekvenser denna situation kommer att leda till så förtjänar du nackskott

Konsekvenserna kommer av folks reaktionen på detta. Dina gelikar är dom som tappar rim och reson samt låter känslorna ta över nu när passar som dåligast.
Tycker att Storbritanien och Sverige har handterat det bra så långt och inte låtit masshysterian föranlett idiotiska åtgärder utan inverkan.
Jag tror, som många andra, att detta kommer inte reslutera i något mer än en lite allvarligare influensasäsong. Självklart har det konsekvenser och åtgärder bör gjöras. Men det bör vara innom rimlighetens gränser. Tycker att tanken med å isolera riskgrupperna verkar förnuftig och att resten jobbar på som vanligt. Är du sjuk stanna hemma.... Har skickat gamlingarna i vår släkt ut i skogen till stugan, det finns plats för mer pensinonärer där och är en trevlig plats att spendera sommaren/våren på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in