2020-03-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Nej visst, teoretiskt sett om man lyckas isolera HELA befolkningen i HELA världen. Måste jag förklara för dig att det är en omöjlighet?
Du får förklara för mig varför Kina återgår till det normala igen :-)
Citera
2020-03-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
vet inte vad du syftar på. Jag bedömer dock att AT utgår i grunden för samhällets bästa. Vilket är bra i längden.

Han är en inkompetent dåre!
Citera
2020-03-19, 18:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Professorn och smittskyddsexperten Johan Giesecke, 70, tror att flera tusen svenskar kommer att dö av coronaviruset – och halva befolkningen kan smittas före sommaren.

– Det skulle inte förvåna mig, säger han i en stor tv-intervju för Expressen.

3000 äldre huvudskaligen fram till juni, då ligger det i paritet med om säsongsinfluensan skulle sakna vaccin. Det är ju trist i sig att dessa ska dö, men som sagt ingen i den här tråden har gråtit en tår över de 1600 som dog i de senaste två säsongsinfluensorna.

Det verkar som om de tycker att döda i säsongsinfluensan inte är värda att sörja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja och då är det upp till en myndighet att skaka vett i fårskaran
Ditt alternativ?
Äta mer C- vitamin o zink?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Eftersom fler smittas varje dag ser vi att de inte funkar. Sverige måste testa misstänkta för att stoppa smittan.

Kan man inte distansera sig socialt även om man inte är testad, bor det bara utvecklingsstöeda som inte begriper bättre i det här landet?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Håller ni fortfarande på och tjatar om Anders Tegnell?? Det är som en vinylplatta med hack i.
Ni är besatta av herr Tegnell. He he..

https://www.aftonbladet.se/tv/a/308127/15-ariga-dottern-ombads-lamna-sparvagn--pa-grund-av-coronaskrack

Vilket djävla stolpskott till kvinna som bad flickan gå av bara för att hon såg asiatisk ut! Jag hoppas att någon hostar och nyser ordentligt rakt i ansiktet på henne! Är det ett typiskt GBG-beteende eller är hon ett undantag?

Kärringar i Göteborg är de mest trångsynta och otrevligaste i hela landet så de förvånar inte ett dugg.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
så nu bekräftat.

Lombardiet:

209 nya döda idag
2168 nya smittade idag

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/03/15/news/coronavirus_le_ultime_notizie_in_italia-251329565/
Färre döda, men fler smittade om jag förstod siffrorna i ditt inlägg rätt.

Gillar inte spekulerandet och siffernörderiet som ibland görs för dess egen skull i tråden.
Men hur länge har de som dött varit sjuka och i vilken kondition har de varit? Att sånt kan förklara variablerna i antal döda.
Säg att igår dog många som var i dåligt kondition, och idag dog många som varit sjuka länge. Jag menar, bara för att det dött färre idag innebär det inte en förbättring av läget. Även triagering kan spela in.

Sen kan ju graden på hur sjuka de smittade är/känner sig när de blir testade spela en viss roll för just att bli testad?
Citera
2020-03-19, 18:58
Medlem
Citat:
vet inte vad du syftar på. Jag bedömer dock att AT utgår i grunden för samhällets bästa. Vilket är bra i längden.

Jag syftar på svaren han gav idag. Vad trodde du? Jag utgår också från att han vill samhällets bästa. Det betyder inte att han är rätt man för jobbet.

Du kan ju fråga de som fick narkolepsi efter svininfluensan vad de tycker om Tegnell
Citera
Bannlyst
Dr. Cheng förklarar hur vitamin C kan motverka effekterna av covid19. Detta känns helt spontant logiskt och vettigt i resonemanget för en lekman i.a.f. Käkat berocca länge, den dagliga dosen är 500mg, utöka den kanske inte är så smart, då den innehåller en hel massa annat som kanske inte är så bra att överdosera. Får kolla upp om det finns ren C vitamin på apoteket, vad har man att förlora, eventuell njursten går ju att behandla.

NCP(Novel Coronavirus Pneumonia) and Vitamin C
https://m.youtube.com/watch?v=TC0SO9KDG7U

OMNS Chinese edition editor Dr. Richard Cheng is reporting from China about the first approved study of 12,000 to 24,000 mg/day of vitamin C by IV. The doctor also specifically calls for immediate use of vitamin C for prevention of coronavirus (COVID-19).
https://williambowles.info/2020/03/03/china-treating-coronavirus-covid-19-with-intravenous-vitamin-c/

Rekommenderad daglig dos: Vuxna 75 milligram.

Förgiftning: C-vitamin kan inte överdosera med vanlig mat men se upp med kosttillskott i alltför höga doser över 2 gram (2000 mg). Höga intag från kosttillskott verkar kunna öka risken för njursten
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
I princip är detta möjligt, s.k. antikropps-test. Inte tillgängligt ännu, men man arbetar på ett dylikt på många ställen, också i Sverige har jag för mig.

Tror det gjorts några litet större studier om ett dylikt i Singapore eller Hong Kong, kanske Japan - minns inte riktigt.

Så det är alltså möjligt i teorin, och har vi riktigt god tur har vi ett dylikt (+bättre kunskap om immunitet) till sensommaren.

Tack för ett bra svar.
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Om man tänker på de som kom hem från norra Italien så va det extremt svårt att ha koll på dem. Hur skulle man kolla det? Det va dem som spred smittan i Sverige från början...
Det hade inte varit svårt att beordra alla som kom därifrån till 14 dagars karantän. Ett typiskt exempel på svensk senfärdighet och inkompetens. Man är för feg för att agera när man borde.
Citera
2020-03-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man inte distansera sig socialt även om man inte är testad, bor det bara utvecklingsstöeda som inte begriper bättre i det här landet?
Eftersom smittan sprids varje dag funkar inte det uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in