2020-03-19, 19:06
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Varför säger så många 3-4 veckor? Siffrorna tyder ju på att vi är max 10 dagar efter Italien.

Vilka siffror?

Det är exakt en månad sedan italien hade sin första döda i covid19.
Det är 8 dagar sedan sverige hade sin.
Citera
2020-03-19, 19:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men skärp er, man måste vara bra dum eller bara grälsjuk för att fortfarande babbla om influensa. Sett många militärkolonner med döda som ska till masskremering i ett totalt nedstängt Italien under flunsan ofta? Nähä...

Var i Sverige har det skett?
Citera
2020-03-19, 19:07
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den strategin skulle biltillverkare anamma. De släpper en bilmodell och dagen innan presenterar de fakta om antalet olyckor som bilen har varit med om. 0st.
Bilen går således inte att krocka med eftersom det inte hänt.

Trodde faktiskt att FHM hade en framförhållning innan detta virus. Men de kikar på vad som hänt på morgonen och det är sant fram till kl 18:00 Sedan kommer det en ny sanning som gäller till kl 18;00 i morgon.

Ju mer man tänker på det desto sjukare inser man hur samhället blivit. Some Scary Shit.

Nä du tänker fel. Om man tillverkar en bil så vet man hur stark den kommer vara i teorin, stålets egenskaper och hur krockkuddar osv fungerar...
Man kan i så fall jämföra det med att man ska bygga en bil för första gången på en helt ny väg utan att du vett hinder eller hur andra bilar är byggda.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det farliga med detta är inte dödstalen i sig utan att det under en lång tid är fler som behöver vård än det finns vårdplatser, kanske 10 - 20 gånger fler allvarligt sjuka än sjukplatser.
Det tror jag är en realistisk bedömning. Dödstalen är ännu inte entydigt relaterade till Coronasmittan.
Kan vara att smittan försvårar för redan döende att överleva, men i sig inte är en dödsorsak. Men om det kommer vi antagligen att få kunskap om senare, när analyserna är gjorda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
jag vet hur myndigheter fungerar...

Okej, tack för svaret, ville bara försäkra mig om att min misstanke stämde. Du har såldes inte gjort en egen bedömning utan tar blint emot allt staten matskedar dig. Check!
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ja, hanteringen av Italien-resenärerna är en skandal som heter duga. FHM kommer att få stenhård kritik vilket de ska ha, men tids nog kommer allt att utvärderas.
Det blir en dyrköpt lärdom, men det kommer komma något bra ut av allt det här. Sverige har i 200 år trott att vi är ganska osårbara. Det lär få ett abrupt slut av de tankegångarna
Citera
Medlem
I dag upptäcktes det att en äldre patient på ett av Norrbottens sjukhus är smittad av coronaviruset. Patienten har nu isolerats, skriver Region Norrbotten i ett pressmeddelande.

Patienten vårdades på en sal tillsammans med andra patienter och screenades för covid-19 enligt de senaste riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Efter att ha sett många bilder från människor som ligger inne på sjukhus med corona så undrar jag varför många ligger på mage?

För att dom andas lättare då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Efter att ha sett många bilder från människor som ligger inne på sjukhus med corona så undrar jag varför många ligger på mage?

Tydligen lägger man dem så när de andas med respirator.
Citera
2020-03-19, 19:08
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Detta handlar om människoliv, inte nån eventuell jävla snedspark från Elmander i andra halvlek på Friends Arena.

Pajas.

Precis, men nu gör du helt fel och går på din känsla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det vet du inte förrän du jämfört hur länderna gjort och vad utfallet blev.
Självklart agerade italienerna sent, kineserna började också sent innan åtgärderna som vände antal smittade.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag fick förresten paket från kina idag (aliexpress). Postnord vill ha 134kr i tull och hantering. Var det inte diskussion här igår hurvida pakethantering över huvud taget existerade? Tydligen gör det ....(har inte hämtat än)
Senast redigerad av godhetsaposteln 2020-03-19 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in