2020-03-19, 21:57
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Det är en studie på sjuka barn. Säger inget om symtomfria barn.

Alla är symptomfria i början, de första 5 dagarna i snitt. Det är oxå dessa som driver smittan mest, är mest smittsamma och svårast att upptäcka. Studier på detta finns, länkat många gånger tidigare i tråden, det är detta som idiotförklarar Tegnell mer än något annat. "stanna hemma om du är sjuk" tyder på att karln är okunning och ger idiotråd.
Citera
2020-03-19, 21:57
Medlem
Damen från ?? AP-fonden gick just bezerk i direktsändning i Aktuellt-studion. Länge sen jag såg någon så förbannad i Svensk TV.

Och jag förstår henne fullt ut. Regeringen stänger ner svensk ekonomi på väldigt lösa grunder och lämnar företagen i sticket. Det åtgärder de föreslår kommer förmodligen att vara tämligen verkningslösa på längre sikt. Vem vill låna ut pengar till företag som inte har någon affär längre? Och vill man ens låna pengar när marknaden är borta?

Välkommen till en ny stundande depression med 20-40% arbetslöshet. Ingen bransch klarar sig undan den här gången.

Ni får i alla fall ännu mer gott om tid att titta på Netflix framåt sommaren/hösten, om ni nu har råd att ha kvar abonnemanget.

Corona tog visst inte bara död på pensionärer utan även nästa generation.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-03-19 kl. 21:59.
Citera
2020-03-19, 21:58
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Folkhälsa eller ekonomi...

Vad väljer du?

Ekonomi, om inte hela den europeiska civilisationen ska gå under är det dags att agera. Annars kan det vara försent!
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ja. Verkligen. Hoppas verkligen någon sparat alla citat och kan göra ett YT-klipp där de läggs ut i kronologisk ordning.

Jag samlade några av hans konstigaste kommentarer från början av detta i ett inlägg tidigare. Du kan söka i mina inlägg för 2-3 veckor sedan om du orkar.
Citera
Medlem
abo142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Va?

Har lugnt på jobbet och tänkte erbjuda min kunskap och utbildning inom statistik till hjälp.
Men då skiter vi i det då om intresset var på den nivån att jag blir kallad för lögnare.

Varför i hela friden skulle jag ljuga om det? Undrar bara över hur du fick till den idén logisk.

Jag bollar gärna statistiska frågor när det blir aktuellt!
Citera
2020-03-19, 21:59
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Italien har nu gått om Kina i antalet döda, runt 3500 personer hittills! Det cirkulerar rykten om att det grävs massgravar för coronaoffren i Italien men det är ytterst sannolik inte sant! En vanlig månad så dör cirka 45000 personer i Italien så 3500 till går säkert att hantera!

Jag har sett bilder från Italien med långa karavaner av bilar lastade med lik på väg till kremering så det kan nog stämma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hej kompis! Det är ingen som bryr sig om din examen.

Det är ingen som bryr sig om era vanvettiga prognoser heller. Bara ni själva.

Så, återgå till lagerjobbet nu. Jäklar du har ju blivit korttidspermitterad!
Får bli falukorv istället för den riktiga fredagslyxen med flintastek i helgen då.

Mupp.
Citera
Medlem
Citat:

Vad väljer du?

För att folk ska ha en hälsa behöver de ha ekonomi. Så har det alltid varit i alla tider att det är de fattigaste som drabbas hårdast av pandemier. Om deras försörjning försvinner så kan de inte klara av sin hälsa
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tyskland ökade 34% smittade idag men få döda där.

Tyskland testar mycket och rapporterar alla, till skillnad från Sverige och Italien. Gissningsvis kommer Sverige att likna Italiens och Spaniens siffror mer än Tysklands om ett par dagar (om inte redan).
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Damen från ?? AP-fonden gick just bezerk i direktsändning i Aktuellt-studion. Länge sen jag såg någon så förbannad i Svensk TV.

Och jag förstår henne fullt ut. Regeringen stänger ner svensk ekonomi på väldigt lösa grunder och lämnar företagen i sticket. Det åtgärder de föreslår kommer förmodligen verkningslösa på längre sikt.
Vem vill låna ut pengar till företag som inte har någon affär längre?

Välkommen till en ny stundande depression med 20-40% arbetslöshet. Ingen bransch klarar sig undan den här gången.

Ni får i alla fall ännu mer gott om tid att titta på Netflix framåt sommaren/hösten, om ni nu har råd att ha kvar abonnemanget.

Corona tog visst inte bara död på pensionärer utan även nästa generation.

kolla min posthistorik. jag skrev det här för flera veckor sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det är bara idioter som använder Facebook ändå.

Medel IQ på Facebook är uppskattningsvi 85, på Flashback säkerliken över 100 iallafall. Finns dock några som drar ner detta rätt rejält här och var, i denna tråd speciellt.

Har själv under 5 miljarder i negativt IQ, så det är rätt kört att hålla nivån över 100.

Förövrigt anser jag att Corona bör förstöras.
Citera
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:

Vad väljer du?
Det beror ju helt på om det nästan bara är 70-80 åringar plus som stryker med. Det är väl det man inte ens vet än..
Börjar kännas som att det vore bättre att sätta riskgruppera i karantän. Alarmen om ekonomin väcker lika stor skräck som viruset.
Senast redigerad av snurresnigel 2020-03-19 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in