Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Jag brukar avfärda liknande sådana här kommentarer med att det är konspirationsteorier- men jag kan understryka att allt du säger tyvärr stämmer.
(Att du som "sickcunt" röstat på sossarna är förresten oförlåtligt- hoppas du lärt dig din läxa nu)
Det är tyvärr mycket sant. Märkte att jargongen på nyhetsrapporteringen har ändrats radikalt senaste dagarna. För någon dag sen rapporterade samtliga nyhetskanaler antal döda/smittade per timme i princip, nu är det snarare "6 positiva saker med Corona", "Positiva resultat från läkemedelsföretag för vaccin". Samtidigt som rapporteringen av nya fall och dödsfall inte följer den normala utvecklingen.
Jag kan samtidigt förstå varför staten gör på det här viset. Visar man verkligheten kommer ingen bege sig till sitt jobb, folk kommer bunkra upp med mat, läkemedel och andra förnödenheter, folk kommer att sälja av sina värdepapper och det kommer råda kaos i samhället på de flesta fronter. Istället minskar man rapporteringen, hänvisar till studier som säger att 99% av de döda är folk över 75 år. Nu rapporterades det ett fall där offret är 27 år gammalt utan några bakomliggande sjukdomar och då viftar man undan det med "undantagsfall" det är de där 1% som de har lämnat som marginal för att kunna avfärda liknande fall till.