2020-03-19, 18:04
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Professorn och smittskyddsexperten Johan Giesecke tror att fler tusen svenskar kommer att dö och att halva befolkningen kommer att ha smittas före sommaren.
Källa Expressen.
Jag får inte ihop det.. Hur kan det gå ihop?
Citera
2020-03-19, 18:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, med tanke på att det är typ 12 döda så får man ju lov att säga att vi knappt startat om 100 000 ska dö...

Det tar i genomsnitt ca 14/16 dygn från insjuknande till död. Hur många konstaterade fall hade vi för två veckor sedan? Det är nämligen dom som avlider nu. Samt hur såg den populationen ut då som då främst insjuknade?

Joo det var i huvudsak skidturister hemkomna från Italien. Det klientelet utgör inte precis ett tvärsnitt ur populationen och där lär dödligheten bli låg.

De som senare smittas kommer i större utsträckning vara representativa för populationen i sin helhet och då kommer också dödligheten att öka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Hur stor är chansen tror ni att Sverige hamnar i lockdown innan första april? Min sambo som vart arbetssökande sedan nyår blev uppringd av sitt gamla jobb igår och de vill att han ska börja jobba första april. Han kommer behöva pendla 2h om dagen på både spårvagn och buss. Han är jätte glad över att börja jobba igen men jag blir så orolig då han tillhör riskgrupper, 1. Opererat bort mjälten. 2. Astma. 3. Röker och har gjort i ca 15 år. Hur tror ni det ser ut i Sverige om 2 veckor? Kommer vi ”köra på” om frisk som idag eller kommer läget ändras tror ni?

Vad är det för jobb?
Citera
Medlem
Trogskalles avatar
Jag orkar inte ens tänka på alla bortförklaringar som våra politiker kommer att komma med efter detta är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Finns mängder av länkar här i tråden använd dem.. du är för lat för att söka själv erkänn

ja eller så kan ju den som använder en källa och har koll på vilken ange den, har ingenting med min lathet att göra.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Personligen tror jag att Landstinget och FHM kommer att mörka dödstal. De kommer att skriva andra dödsorsaker. Har man cancer och drabbas av COVID-19, så kommer det att stå cancer som officiell dödsorsak på dödsintyget.
Allt för att myndigheternas felaktiga beslut skall skyddas.

Du menar att de kommer göra en kines. Kommer ej ihåg adressen.
På kinas egen sida som de listade döda så skrev de öppet i början
att de bara listade döda utan underliggande sjukdom......
Det kan delvis förklara de skeva nuffrorna från kina.
Citera
2020-03-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det påstår jag inte heller. Misstänkta corona fall ska testas det gör inte Sverige.

Och vad kännetecknar ett misstänkt Corona-fall när det finns samhällsspridning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Med vilket syfte, ursäkta mig?

Inte för att jag är så övertygad men det stod ju svart på vitt:

"Allt för att myndigheternas felaktiga beslut skall skyddas."
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag får inte ihop det.. Hur kan det gå ihop?

Vad menar du? Vad går inte ihop?
Citera
Medlem
SnilleFixs avatar
Hur ser det ut i Kina, har dom läget under kontroll, har dom stoppat spridningen av viruset?
Finns det några nyhetssidor man kan följa i Kina, någon som vet?
Citera
2020-03-19, 18:07
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men när det kommer till befintligt vaccin så borde väl biverkningar osv redan vara utrett?
Den här gången kommer man nog att vara beredd att ta risker (misstänker jag).
På gott och ont!
Citera
2020-03-19, 18:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Läste någonstans att i ett sjukhus i Italien var en tredjedel av coronapatienterna under 50. Visserligen drabbas flest äldre men även många yngre verkar få eländet så om många i ex. ett samhälle är unga så kan det bli många patienter.

Är också övertygad om att yngre personer som är friska kan få det svårt med COVID-19. Man skal inte tro att unga går fri från att gå bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in