2020-03-19, 17:27
Medlem
PeterNosters avatar
Ni som vill se videor och lyssna på ljudfiler och inte får det att fungera
så använd VideoLan, VLC men ladda bara FGS enbart från originalplatsen:

https://www.videolan.org/index.sv.html

Nedladdning från MinFil med webläsaren Chrome:

När man klickar på "Ladda ner" så öppnas en ny flik med reklam.
Klicka på föregående flik och klicka "Ladda ner" igen.
Citera
2020-03-19, 17:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför finns det i så fall även en massa
foton av SD?

De gick väl igång på att skicka bilder till varandra - det är inte bara LW som skickat - jag har sett flera på SD som är pixlade på valda ställen så det var väl ngt de båda pysslade med.
Citera
2020-03-19, 17:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inom frikyrkan brukar det råda brist på
”lediga” män. Det brukar finnas mer
kvinnor än män.
Så när LW hamnade i GC-gänget så måste
det ha varit som ett smörgåsbord för
henne.

Mja, det där med "ledig" eller "inte ledig" verkar ju inte haft någon större betydelse för BO, det verkar ju mer ha varit att allt som rör sig är lovligt byte och några begränsningar i jakttid verkar det inte heller ha varit.

Underlig variant av den kristna läran som BO har bekänt sig till anser ju jag i alla fall, inte ens respekt för budorden.
Citera
2020-03-19, 17:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
SD använder uttrycket "hepp" flera gånger i kommunikation med LW (även med dottern T). Jag tolkar det som "Hej du" i varnande ton samt underförstått att det som föregått inte har legat i linje med SD:s inställning.

Jag håller med det känns inte helt som typisk kommunikation dem emellan. Där finns ett Hepp i någon tidigare kommunikation men känslan jag fick var också att det kanske inte var han som skrev.
Citera
2020-03-19, 17:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Inte troligt att varken TR eller HR går på sådana "indicier".
Men visst noterade jag att SD efter hennes död samma kväll skrev "Sov gott" istället för det han brukade
"Nattis".
Hon hade väl tidigare låtit bli att svara om hon somnat. Då gällde ingen kommentar eller "Nattis".

Visst kan man lusläsa 14 000 sidor. Uttryck som (önskan om att) "döda" förekommer regelbundet. Liksom (önskan om) "fred", båda hos SD, i de några hundra jag läst i olika bilagor.
Men det är hopplöst omöjligt att följa varje tanke hos LW eftersom hon medvetet käftar emot honom
så att det knappast kan kallas för tankar, möjligen för ett upplägg.
Att ställa honom till svars.
Hon var ju själv med om otroheten. Hur kan hon kräva att han ska vilja lägga korten på bordet just
när det passar henne att göra så?
Han lever i andra omständigheter än hon -

Ja snurrigt värre är vad det är.
Nu är det det fakto så att Lena blivit mördad. Den som är skyldig ska dömas och straffas. Allt annat är helt oviktigt i fallet. Vad Lena sagt och gjort är irrelevant, ingen hävdar att hen dräpt Lena i självförsvar. Att Lena kan ha provocerat SD gör hans motiv starkare, dvs det stärker misstank en att han mördat henne. Och det spelar heller inte någon roll om hon objektivt sett verkligen har provocerat. Det avgörande är om SD upplevt att han blev provocerad, helt subjektivt. Ju mer provocerad han kännt sig, desto starkare blir hans motiv och därmed misstankarna mot honom.
Vad än Lena gjort eller sagt har ingen rätt att ta hennes liv.
Citera
2020-03-19, 18:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, det där med "ledig" eller "inte ledig" verkar ju inte haft någon större betydelse för BO, det verkar ju mer ha varit att allt som rör sig är lovligt byte och några begränsningar i jakttid verkar det inte heller ha varit.

Underlig variant av den kristna läran som BO har bekänt sig till anser ju jag i alla fall, inte ens respekt för budorden.

SD var gift.
T T inte - så vitt jag vet.
J H inte - så vitt jag vet.

Vet du några fler gifta (än SD) hon jagat ner? Som inte kunde försvara sej mot jägaren?
Och vad gäller SD så har jag för den delen fått för mej att det var han som jagade ner henne till att börja med, men jag kan så klart ha helt fel.
Citera
2020-03-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nu är det det fakto så att Lena blivit mördad. Den som är skyldig ska dömas och straffas. Allt annat är helt oviktigt i fallet. Vad Lena sagt och gjort är irrelevant, ingen hävdar att hen dräpt Lena i självförsvar. Att Lena kan ha provocerat SD gör hans motiv starkare, dvs det stärker misstank en att han mördat henne. Och det spelar heller inte någon roll om hon objektivt sett verkligen har provocerat. Det avgörande är om SD upplevt att han blev provocerad, helt subjektivt. Ju mer provocerad han kännt sig, desto starkare blir hans motiv och därmed misstankarna mot honom.

Så är det.
Mycket upprepande i tråden för att bekräfta förhållanden som redan är kända men inte så mycket nytt.
Citera
2020-03-19, 18:17
Medlem
Citat:

Jag menar så ... att hennes kränkningar har provocerat honom, vilket KAN stärka misstankegraden,
då den handlar om indicier.
Försvarar ingen, ser bara vad jag läser.
Citera
2020-03-19, 18:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD var gift.
T T inte - så vitt jag vet.
J H inte - så vitt jag vet.

Vet du några fler gifta (än SD) hon jagat ner? Som inte kunde försvara sej mot jägaren?
Och vad gäller SD så har jag för den delen fått för mej att det var han som jagade ner henne till att börja med, men jag kan så klart ha helt fel.

Japp han har själv tillstått i förhör att det var han som närmade sig henne och det finns vittnesmål som säger att han ofta stött på kvinnor i grannskapet. I IT protokollen skriver han till en kvinnlig granne att han ska sluta komma med grova förslag.
Citera
2020-03-19, 18:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Japp han har själv tillstått i förhör att det var han som närmade sig henne och det finns vittnesmål som säger att han ofta stött på kvinnor i grannskapet. I IT protokollen skriver han till en kvinnlig granne att han ska sluta komma med grova förslag.

Ja, och jag har till och med för mej att han fick "tjata" på LW för att få med henne på GC, och att det tog sin tid.
Citera
2020-03-19, 18:25
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:

Fast nu är det som hänt dem emellan, vad som sagts i förhör, hur förhållandet dem emellan var osv osv av största vikt i utredningen, har du missat det? Det näst sista fetade tror jag du har rätt i; bägaren rann till sist över för SD. Jag tycker det är intressant hur nån kan/vågar hålla på så mot någon hon är rädd för? Det sista fetade; SJÄLVKLART hade ingen rätt att ta hennes liv, och det är INGEN som NÅNSIN påstått det i denna tråd. Så trött på att vissa ständigt ska skriva det...
Citera
2020-03-19, 18:37
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[/b]
Fast nu är det som hänt dem emellan, vad som sagts i förhör, hur förhållandet dem emellan var osv osv av största vikt i utredningen, har du missat det? Det näst sista fetade tror jag du har rätt i; bägaren rann till sist över för SD. Jag tycker det är intressant hur nån kan/vågar hålla på så mot någon hon är rädd för? Det sista fetade; SJÄLVKLART hade ingen rätt att ta hennes liv, och det är INGEN som NÅNSIN påstått det i denna tråd. Så trött på att vissa ständigt ska skriva det...
Jag hävdar bestämt att det finns de i denna tråd som anser att mordet var befogat och framkallat av BO ! Det är en galen tråd där det ofta handlat om vem som har eller haft rätt: mördaren eller offret - eller har du missat det?
Ett skäl till galenskapen är sannolikt att många av deltagarna här är inblandade och delaktiga i händelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in