2020-03-19, 17:08
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Varför låter man inte typ 20 0000 friska unga människor få Corona och bli immuna? De får gärna jobba i nyckelpositioner och gärna i sjukvården. Helst innan puckeln på hur många sjukvården kan ta emot?
Det är en utmärkt idé, men det går inte att fatta beslut om en sådan sak så snabbt som det hade behövts.

Till slut är det ju ändå dithän vi måste komma, alltså att i princip alla unga friska människor har blivit immuna. Då kan de inte längre sprida smittan, och då minskar riskerna för personerna i riskgrupper också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det var du som sa miljoner inte jag. Jag gissar på kanske 10 000 smittade minst.
Alla är förkylda i värden, man testar misstänkta, men inte i Sverige.

Problemet är att du inte kan skilja ut de kanske 10000 som faktiskt är smittade av corona från den stora massan som bara är förkylda utan att testa alla eftersom symptomen är desamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det var inte min poäng. Poängen är att en 8-10 åring ska vara hemma själv och ta hand om vettiga saker i ca 8 timmar. Maten är den minska oron
Börjar ungen leka med spisen lr nått så kan det sluta i megafiasko... Så det går INTE för sig.
Citera
Medlem
Rigbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Stämmer det att det var en 27-åriing som dog i Corona idag? Den måste väl i så fall haft en underliggande sjukdom?

Det har rapporterats att en 27-åring fått intensivvård, inte att personen dött.
Citera
2020-03-19, 17:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Zink och C-vitamin kan jag tillägga. Läkare i Kina behandlar infekterade med C-vitamin intravenöst och uppger goda resultat.

Man kan inte boosta ett immunförsvar däremot är det en massa saker som kan försvaga det. Har du för lite av något så försvagar det immunförsvaret men man kan inte får det starkare.
Citera
2020-03-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Problemet är att du inte kan skilja ut de kanske 10000 som faktiskt är smittade av corona från den stora massan som bara är förkylda utan att testa alla eftersom symptomen är desamma.
Det är ju därför man måste testa för att se om det är Corona.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mejj1
Jag är tacksam att regeringen lyssnar till experterna på FHM som sannolikt är den institution med mest utbildade och pålästa personer i ämnet i landet.
Väl mött. glöm inte att tvätta händerna nu.
Hur många konton gjorde ni aug/sep/okt 2008 egentligen?

Jag ska trycka upp en T-shirt där det står: "Smittar inte i kollektivtrafiken men i kyrkan"

Kommer bli en storsäljare när detta är över.
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
I såna fall är dödligheten väldigt låg.

Ja, den kan vara 05%-0.6% om sjukvården fungerar perfekt, men ändå flera gånger högre än vanlig influensa som ligger på 0.1%. Problemet är att så pass många får lunginflammation som kräver mera avancerad sjukvård med intubation/ventilator och i värsta fall respiratorvård.

Utan adekvat vård sticker dödligheten snabbt i väg. Tyvärr så tror jag inte Sverige kommer att klara en dödlighet på 0.6%. Var vi hamnar till slut vet ingen i dagsläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
På hur länge ska barnen inte träffa farmor? För alltid?
Hur länge ska barnen vara isolerade, för alltid? Då hinner nog farmor dö.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Italien kommer ligga på 650 idag om det fortsætter som det gjort.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Börjar ungen leka med spisen lr nått så kan det sluta i megafiasko... Så det går INTE för sig.

Dottern 10 kollar på några youtubers som gör egen handsprit. Bara sånt gör en orolig
Citera
2020-03-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Minns ni detta?

Om krisen eller kriget kommer?

https://rib.msb.se/filer/pdf/28494.pdf

Vem skrattar nu?

Skrattar?
Nej den är väl vettig på sitt sätt.
Dock ej användbar alls hittills gällande Corona. Möjligen om du är över 70 och inte har någon som helst hjälp med matinköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in