2020-03-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Hepp” funderade jag över första gången jag läste det. Har sen tolkat det som motsatsen till ”Jepp”. Alltså ”Nähäpp”, ”Nähä”.
Min tolkning.

”Sov gott” ger i all sin oskuld mycket obehagliga vibbar. Särskilt som SD är mannen som älskar dubbeltydigheter...

Jag tolkar Hepp som "Hoppsan, se där, vad hände?" alt "Nu avslöjade du dig" eller "Nu är du där igen med samma visa".
Eftersom SD:s "Sov gott" skrevs på slutet och inte använts ofta eller alls, är det verkligen ett tecken.
Att han vågar frångå sina brukliga uttryckssätt den dagen. Inte så smart kanske -
Citera
2020-03-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vet inte , men i vår familj brukar ordet ” hepp” vara en förkortning på ” nehepp”=(nähä) som betyder för oss : ne okej , då e jag med ...en insikt över att personen valde något annat än vad som var överenskommet från början ...

Så använder vi oss också av "Hepp", lite surmulet typ..
"Nähepp, skit i det då.."
Citera
2020-03-19, 15:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

Ja precis...
Citera
2020-03-19, 15:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Är det ett lokalt uttryck?
Citera
2020-03-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att TT kan vara den man hon
berättat om för en vän. Någon som bytte
skidklubb till den LW var med i. Som lärde
henne bättre teknik för skidåkningen. Som
har två söner? Jag kommer inte ihåg vad
hon tyckte om honom. Vad han fick för
omdöme.
Kommer ihåg att hon skrev att hon var förvånad över att han bytte klubb och att hon höll distans till honom.
Finns däremot några andra som hon var dragen till och hade först eller haft ihop det med, J*mmy Holm*vis* är en, där handlade det om några helger.
En R*land visade henne intresse men hon kom fram till att han saknade karisma, hur långt de försökte skrevs inte.
Någon Anders, en Jo*ke, som var vän till JG, kan man tänka att hon hade ihop det med (det var medan det pågick med SD också) eftersom de efter några träffar kom ihop sig och tjattrade på så vis. Det skrevs i den "andemeningen" (haha) i alla fall.
Ska börja anteckna var jag läser saker.
Citera
2020-03-19, 15:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tolkar Hepp som "Hoppsan, se där, vad hände?" alt "Nu avslöjade du dig" eller "Nu är du där igen med samma visa".
Eftersom SD:s "Sov gott" skrevs på slutet och inte använts ofta eller alls, är det verkligen ett tecken.
Att han vågar frångå sina brukliga uttryckssätt den dagen. Inte så smart kanske -

Det är väl såna suggestiva "tecken" 14 000 sidor indicier bygger på . Ganska precis som i tråden m.a.o. Med distans så är det tveksamt om i.a.f HovR låter sig påverkas av tusentals sidor med vittnesbörd om att "han verkade nervös när vi träffades hösten 2018" Det brukar han aldrig vara.

Med den suggestionen tolkas även en mosad broms som mördar "bevis" .
Låt oss ta avstånd från byskvaller som dömde massor med människor på medeltiden.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 15:42.
Citera
2020-03-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hela den här historien är så otroligt otrevlig .
Kan inte förstå varför hon hängde kvar vid honom med alla dessa hot ?
Var fanns det något av omsorg i detta ?
Nada!

Var hon typ ”yrkesskadad ”?
Menar ; att hon var upplärd som präst ; att ALLTID ha en förlåtande attityd ....på gränsen till idioti kan man tycka ...

Som när en med katolsk tro går till prästen och biktar sig och prästen säger Ave Maria tre gånger så är allt förlåtet ...till och med mord ....antar jag ???
Hmm ?

(Spekulation)

Var detta inget som ni andra kunde uppfatta hos LW..?
Tyckte du skrev längre bak i tråden att du "cachade" med henne och C*jo - men det kanske inte var i närtid eller speciellt ofta som du gjorde det..? Tänkte om du fick nån känsla av hur hon var?

Ursäkta om jag blandar ihop dig med nån annan om det inte stämmer. Rätta mig i så fall
Citera
2020-03-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det ett lokalt uttryck?

"Ingen aning", som SD brukar säga

Nä, men jag vet inte. Jag har dock ingen anknytning till Örebro alls, så det kan ju inte vara superlokalt.
Citera
2020-03-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det finns lite mer kluringar kring skorna, som jag nämnt tidigare, men några försöker få alla andra att tro att jag trollar... SD har försagt sig i denna fråga.
Vad sa han om dem? Jag hittar inte det i dina tidigare inlägg.
Citera
2020-03-19, 15:53
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Han använder ordet "hepp" även i "förhöret" med dottern. Vilket jag för övrigt inte förstår varför det blev sånt ramaskri över?? SD har ju jordens tålamod 😂 En annan hade blivit galen på ungen o gett upp för länge sen.
Citera
2020-03-19, 15:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Var detta inget som ni andra kunde uppfatta hos LW..?
Tyckte du skrev längre bak i tråden att du "cachade" med henne och C*jo - men det kanske inte var i närtid eller speciellt ofta som du gjorde det..? Tänkte om du fick nån känsla av hur hon var?

Ursäkta om jag blandar ihop dig med nån annan om det inte stämmer. Rätta mig i så fall

Jo det var jag och min fru som gjorde det ,ofta ihop med cajjo:s fru som är ifrån ett liknande land som LW var ,och cajjos dotter var oftast med på ett hörn ,eftersom hon gillar att cacha med sin mor och far .

Mycket trevlig sport måste jag inflika ,spännande att leta burkar och alltid en eller annan geocachare i faggorna, när man strövar i skog och mark ,eller på stadsvandring som man kunde ta en stunds snack med, om väder och vind eller om någon speciell kul gömma.

När det gällde LW som cachandes profil så var hon glad ,hade självförtroendet på topp ,alltid på gång efter skatter ,i ur och skur ! Väldigt mån om att alla skulle ha en rolig dag .
Såg inga tendenser till att hon lät sig övervinnas eller påhoppas ,utan hon körde raka rör i rättvisans tecken .
Senast redigerad av landbandy 2020-03-19 kl. 15:57.
Citera
2020-03-19, 15:58
Medlem
Jag har för mig att du också tidigare, smått kryptiskt, framfört liknande, att SD försagt sig. Minns inte om det gällde skorna då också.

Du har inte lust att utveckla vad du menar? Om du inte har lust med det, är det av omsorg om SD, eller tvärtom, att du inte vill ge heads-up till försvaret/SD? Eller har du inte lust bara för att du kallats troll?! Eller är det av omsorg om dig själv, dvs. att du kan röja dig själv om du redogör närmare för frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det finns lite mer kluringar kring skorna, som jag nämnt tidigare, men några försöker få alla andra att tro att jag trollar... SD har försagt sig i denna fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in