2020-03-19, 09:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad skönt, då är vi i alla fall två som undrar lite om hur fan det ska gå till om nu Hiding ligger som en gamal gädda i vassen och lurar på ett åtal mot MGK.

Med den motivbild som Hiding & Johansson kör i rättegången, den att MGM mördar BO för att hon var på väg att lämna honom så kan ju knappast åklagarna försöka med anstiftan, blir väl lita väl ologiskt att den bedragna hustrun anstiftar ett mord på sin rival för att hon är på väg att lämna bedragaren, medhjälp åker också, ingen lär väl tro att den bedragna hustrun hjälper till att mörda BO för att BO är på väg att lämna MGM.

Känns som om några försöker bygga en skvader.
Tror Hiding vill peta in R*ger som LW skulle dela säng med på Norgeresan till styrkande av SDs svartsjukemotiv..
Sparade tyvärr inte aktbilagan där Lena inför Norgeresan beskriver sin starka dragning till honom.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 09:48.
Citera
2020-03-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tänker också så, att hon provocerar honom medvetet ...
Även i "vanliga konversationer" som de har, ältar hon i detalj de fler han gjort och vad han bör
rätta till.
Hon försöker ta ett steg framåt och pratar om fred, men hon stoppar honom faktiskt ständigt med
villkoren för fred.
Oavsett hur han är så har han all anledning att känna sig sänkt i hennes sällskap.
Vad heter den där ljudfilen från bilen, skulle gärna lyssna på den?

Aj! Här skrev min dator fel.
Ska stå:

Även i "vanliga konversationer" som de har, ältar hon i detalj de FEL han gjort...
...
HAN försöker ta ett steg framåt och pratar om fred, men hon stoppar honom faktiskt ständigt med villkoren för fred.
Citera
2020-03-19, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad skönt, då är vi i alla fall två som undrar lite om hur fan det ska gå till om nu Hiding ligger som en gamal gädda i vassen och lurar på ett åtal mot MGK.

Med den motivbild som Hiding & Johansson kör i rättegången, den att MGM mördar BO för att hon var på väg att lämna honom så kan ju knappast åklagarna försöka med anstiftan, blir väl lita väl ologiskt att den bedragna hustrun anstiftar ett mord på sin rival för att hon är på väg att lämna bedragaren, medhjälp åker också, ingen lär väl tro att den bedragna hustrun hjälper till att mörda BO för att BO är på väg att lämna MGM.

Känns som om några försöker bygga en skvader.

Att Hiding ändrar sin motivbild i detta skedet får vi nog se som mycket osannolikt.
För även om Hanna skulle vara anstiftare eller ha något med planeringen att göra så blir det nog omöjligt att kunna styrka det. I så fall skulle det redan ha fram kommit i utredningen, och Hanna skulle då också ha varit åtalad idag. Så är inte fallet och att det skulle ramla in bevis eller på annat sätt framkomma något om anstiftan det kan vi nog glömma. Även om dom flesta av oss har en Jätte-Stark känsla om att Hanna är delakig. Skit samma.... Anstiftan kan vi nog glömma.

Däremot skyddande av brottsling och försvårande av utredning, och säkert nåt mer irriterande som Hiding kan peta upp i röven på Hanna, det hoppas jag att vi kan få se en lagföring på.
Nu är ju inte den typen av brott i detta fallet nåt som ger tiotals år på kåken, utan straffskalan är ju avsevärt mycket lägre...... Men jag tycker allt att Hanna skall få ett straff. Har hon haft minsta kännedom eller på annat sätt skyddat Stefan så skall hon få nån form av Straff.

Hiding och Johansson har snart bara upploppet kvar i detta åtal.

Det härliga är ju att vi skall göra ALLT en gång till... He he he he, Och där kan det gå precis hur som helst.
Citera
2020-03-19, 09:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Kanske av visst värde.. Lena beskriver att hon redan 2014 i minst 1,5- 2 (2012?) år sparat 40 st "bevis" om hur hur oärlig SD varit mot henne. Det indikerar hon kände sig sviken redan i inledningen av deras relation.

Citat:
Hade en dold mapp i telefonen. I den skrev jag tidigare upp "bevis" mot dig. Tillfällen då du varit oärlig. Har inte tittat i den mappen på 1,5- 2 år kanske. Kom att tänka på den i USA. Där fanns 40 noteringar. Läste bara det första. Tig bort skiten. Gjorde för ont
..

Akbilaga 164 It-protokoll LW del C sid 491 (Ur Lenas Samsung)
Tyvärr går det inte kopiera från denna Aktbilaga..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 10:09.
Citera
2020-03-19, 10:05
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kallades hon för det innan mordet?

Av vilka?

Stackars, stackars barn och föräldrar.
Inte nog med att hon är död utan all skit
som kommer fram om henne nu också.
Som de ska leva vidare med som minne
av henne.

(Vi får vara tacksamma att fotona är
censurerade. Det är något jag inte vill ha
på näthinnan. )

Det kan ju
även vara
så att
fotona
var det
SD som
skickat.

Visst ja, man kan ju skriva längre rader för radbrytningen sköter FB alldeles själv! ;-)
Var har du/ni hittat att bilderna är på LW (tagna av LW?)
Lika troligt att det är SD som har den böjningen, eller båda två...
Citera
2020-03-19, 10:10
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag ställde samma fråga igår, verkligen skumt med inspelningen. Jag får oxå känslan av att hon provocerade fram det för att få "bevis" att kunna använda sig av.
På slutet av inspelningen säger hon nästan skadeglatt; "Hej Då, ses imorgon". Och därefter "slut" eller "stopp" och så avslutar hon inspelningen. Dagen efter (eller var det senare samma kväll?) gör hon en polisanmälan vill jag minnas.
Eller hur? Inspelningen fortsätter ju dock typ en halvtimme efter, då man hör henne natta sonen, sitta och snyfta och sitta o knappa på dator/mobil. Hur kunde hon missa stänga av? 🤔 Vet inte om det var samma kväll hon ringde polisen. Det är mycket som inte stämmer med LW:s agerande, därmed inte sagt att hon förtjänar sitt öde (om nån nu skulle få för sig att jag tycker det...) Men hon har ju inte ens försökt göra slut?? Det är som en sjuk tävling hon bara MÅSTE VINNA..
Citera
2020-03-19, 10:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att Hiding ändrar sin motivbild i detta skedet får vi nog se som mycket osannolikt.
För även om Hanna skulle vara anstiftare eller ha något med planeringen att göra så blir det nog omöjligt att kunna styrka det. I så fall skulle det redan ha fram kommit i utredningen, och Hanna skulle då också ha varit åtalad idag. Så är inte fallet och att det skulle ramla in bevis eller på annat sätt framkomma något om anstiftan det kan vi nog glömma. Även om dom flesta av oss har en Jätte-Stark känsla om att Hanna är delakig. Skit samma.... Anstiftan kan vi nog glömma.
Anledningen till att åklagaren vill dra in HD i sin berättelse är intressant. Eftersom det tycks saknas ett begripligt motiv för SD att mörda LW så tvingas kanske åklagaren "låna" det mer naturliga motivet från HD. Det här skulle kunna vara den skvader som Reimer pratar om i inlägget du svarade på.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Däremot skyddande av brottsling och försvårande av utredning, och säkert nåt mer irriterande som Hiding kan peta upp i röven på Hanna, det hoppas jag att vi kan få se en lagföring på.
Nu är ju inte den typen av brott i detta fallet nåt som ger tiotals år på kåken, utan straffskalan är ju avsevärt mycket lägre...... Men jag tycker allt att Hanna skall få ett straff. Har hon haft minsta kännedom eller på annat sätt skyddat Stefan så skall hon få nån form av Straff.

Hiding och Johansson har snart bara upploppet kvar i detta åtal.

Det härliga är ju att vi skall göra ALLT en gång till... He he he he, Och där kan det gå precis hur som helst.
Nja, om HD övergick till att hålla mer tyst i förhören så skulle det också kunna antyda att hon började ana att man försökte sätta dit en SD som inte hade något med brottet att göra. Om HD inte själv ser någon anledning att misstänka SD så är det varken straffbart eller moraliskt fel att i det här läget skydda honom. HD hade bl.a. googlat på indiciemål och pratat med sin pappa, och det kanske var efter det här hon sedan blev mer försiktig med vad hon sade i förhören.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-19 kl. 10:32.
Citera
2020-03-19, 10:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Men hur då, jag har kopierat texten direkt från protokollet!
Inte skrivit av.
20 febr -17 LW: Jag menar att ditt liv är en lögn. Och om jag avslöjar den dödar du först mina barn, sen mig.

20 febr -17 SD: Och bara du kan välja framtid nu. Fred, värme oc kärlek är kanske nåbart. mörker och död inom lätt räckvidd.
LW påminner honom: "Jag önskar att du vore död."

Som sagt, det är SD som uttrycker de här otäcka hoten. Finns att läsa på flera ställen i chatthistoriken.
Citera
2020-03-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
20 febr -17 LW: Jag menar att ditt liv är en lögn. Och om jag avslöjar den dödar du först mina barn, sen mig.

20 febr -17 SD: Och bara du kan välja framtid nu. Fred, värme oc kärlek är kanske nåbart. mörker och död inom lätt räckvidd.
LW påminner honom: "Jag önskar att du vore död."

Som sagt, det är SD som uttrycker de här otäcka hoten. Finns att läsa på flera ställen i chatthistoriken.

Stor miss! (Errare humanum est)-
Jag trodde hon gensvarade honom på hans många hot, men (SD) dillade också om fred
och kärlek emellanåt.
Men här var det ännu ett hot från SD alltså.
Hans återkommande tema är att "döda", i andra änden är det "fred".
Senast redigerad av Moschata 2020-03-19 kl. 10:51.
Citera
2020-03-19, 10:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Det kan ju
även vara
så att
fotona
var det
SD som
skickat.

Visst ja, man kan ju skriva längre rader för radbrytningen sköter FB alldeles själv! ;-)
Var har du/ni hittat att bilderna är på LW (tagna av LW?)
Lika troligt att det är SD som har den böjningen, eller båda två...

Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Undersökningsprotokoll Rapport Lena Wesströms Google-konto..................... 2
Bilaga: Bilaga 1 - Google Keep
Bilaga: Bilaga 2 - Google Drive [WhatsApp}
Bilaga: Bilaga 3 - Google Foto

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

Sexbilder/videor tömdes från Lenas Google konton.

Det hade väl känts bättre för dig om porret tagits från SDs konton?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 10:30.
Citera
2020-03-19, 10:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
OK, där det står LW: är det LW som skriver,
när det står SD: är det SD.
Hon påminner honom om vad han tidigare sagt genom att använda citattecken.
Citera
2020-03-19, 10:27
Medlem
Det spelar förmodligen mindre roll exakt vilken motivbild ÅH påstår SD ska ha haft, det vet i slutändan bara han själv, så att utröna exakta rimligheten i någon av dem blir ju bara onödigt och det är inget som krävs för en fällande dom, även fast det är ett indiciemål. Det viktiga är att han hade flera motiv, planerade samt utförde mordet, ensam eller i samförstånd med någon/några. Detta råder det inga tvivel om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in