Citat:
Ursprungligen postat av
engelen
Då gratulerar jag dig till att ha en mycket förstående arbetsgivare som uppenbart agerar i en bransch där krisen inte slagit så hårt.
Och jag pratar inte om dagisålder, de barnen omfattas inte av skolplikt vilket förenklar situationen enormt eftersom du som förälder endast har omsorgsansvar och inte behöver säkerställa att barnet följer läroplanen. Enligt de regler som nu finns så innebär detta att du som förälder är skyldig att se till att barnet lär sig precis lika mycket hemma som i skolan. Detta tycker du bara löser sig själv då och kräver ingen insats från dig som förälder?
Självklart kräver det en insats av mig som förälder! Vad är det för dagisnivå på denna diskussion, det här är ett globalt nödläge och vi kan inte tro att allt ska vara lätt och roligt. Det blir tufft och jobbigt som fan och därför ska vi priviligierade inte gnälla utan göra vårt bästa. Vi har bekväma hem med internetuppkoppling, våra ungar har all teknisk utrustning som krävs, vi behöver inte plocka hem tjugo böcker och häften per unge som i vissa länder för vi får allt via deras iPads, jag fattar inte hur man överhuvudtaget kan gnälla när vi har de allra bästa förutsättningarna jämfört med många andra!