2020-03-17, 19:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Professorer varnar för Corona-bobs plan

Länk för de som inte vill gynna msm:

https://www.friatider.se/regeringen-maste-byta-strategi-professorer-varnar-tegnells-cyniska-plan

Länk för de som inte litar på fri nätmedia:

https://www.gp.se/debatt/den-svenska-strategin-att-l%C3%A5ta-coronaviruset-spridas-%C3%A4r-cynisk-1.25515058

Räknas det även som "hat"..?
Citera
2020-03-17, 19:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vill bara förtydliga vad jag menar "komma på fötter i augusti". Ber om ursäkt om jag var otydlig.

Jag menar INTE att vi är på fötter ekonomiskt. Ekonomin är relativt sönderslagen, med hög arbetslöshet.

Det jag menar är att kulmen i antalet döda per dag är första veckan i juni, med 1500 döda per dag. Men i slutet av augusti har detta sjunkit till ca 20 döda per dag, vilket lär göra att åtminstone sjukvården har kommit lite bättre på fötter.

Vad gör att du tror på 1500/dag i juni och sedan bara 20/dag i augusti. Varför blir det kulmen i juni. Varför fortsätter det inte? Tror du på sommarfaktorn och vad tror du om sept-dec? Lever någon i Sverige vid den här tiden 2021?

När du säger 30-60000 på 2,5 månad så slår du alltså hela Spanska sjukans 35000 i Sverige.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Lägg av, lite sarkasm och ironi mot den världsfrånvända VitruanskeMannen borde du förstå? Han är en pubertal domedagsprofet, inte mycket till markkontakt där. Det är orimligt med 1500 döda per dag, coronaviruset är inte digerdöden.

Det är inte Digerdöden, vad det handlar om att de som blir svårt sjuka kommer ha svårt att få vård när många blir sjuka samtidigt.

Tråden i sig speglar även frustrationen med våra inkompetenta myndigheter.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://samnytt.se/svenskt-foretag-tillverkar-ventilatorer-har-skickat-allt-de-kan-pa-export/
Viktigare att skicka utrustning utomlands än att satsa på sjuka i vårat land.

Money talks, de går bra nu och skiter fullständigt i vart deras produkt hamnar nu tyvärr.
Citera
2020-03-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tror dock inte grundskolorna stänger. Regeringen kommer vilja ha dem öppna till varje pris...
Men varför?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Danmarks motsvarighet till Folkhälsomyndigheten meddelar att man nu kommer att börja testa fler danskar för corona.

Vi då?

Vi är inte danskar. Vi är ett enda stort experiment för dåren Tegnell.
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag föreslår att Volvo PV nu ställer om till produktion av respiratorer. Det är bara att täta springor och luftinsläpp i XC60 med lite OH-film, silikon, etc.

Sedan behåller man ett luftintag där man kopplar in syrgastuben. Vips har man en mobil respirator!

Som lök på laxen kan SUV:en användas som likkista utan att liket behöver plockas ut och smitta omvärlden. En hädanfärd i stil!

Nå, det är nog många som tror att en fabrik kan ställa om till helt annan produktion utan vidare. Hollywoodskadade.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Okej, så:

- Skolor, universitet och högskolor stänger.

- Lag för att stänga ner grundskolor är på väg.

- Barnomsorg för föräldrar som jobbar med samhällskritiska tjänster.

- Alla som kan ska jobba hemifrån tillsvidare.

Har jag summerat det korrekt?
Nu gäller det att folk håller sin karantän.
Det enda jag tycker fattas är att samlingar över 10-50 personer ska förbjudas.

Sen tror inte jag att Sverige kan göra så mycket mer än att vänta ut det.

Om vi ska gå på strategin att utrota viruset så behöver vi helst också massiva testmöjligheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Om folk börjar bära andningsmask så får vi en bättre utveckling i denna smitta.

Vad menar du? Finns ju inga o få tag på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tak för svar Flashbacksuger4, om du skulle hitta info ang. Rhesus +/- i förhållande til COVID-19,
så är jag mycket intresserad.
Jag är också intresserad, hittade studien igår och det är den första kag har sett. Tidigare var det bara hörsägen ifrån läkare i Kina. Jag tror dock stenhårt på det
Vid malaria ser man att personer med O klarar sig bra, min far hade malaria och även om han blev sjuk behövde han aldrig vård. Han är O-.

Det är väl egentligen inget man kan använda på myndighetsnivå men om två personer sitter hemma och den ena måste ut är det smart om den med O går! Tegnell kommer såklart inte berätta detta för idioten vet helt enkelt inte om det. Senast igår sa någon myndighet att de inte hade "bra kolla nog" för att uttala sig gällande nån Coronafråga.

Det är alltså FAST ETABLERAT att vissa infektioner biter hårdare på vissa blodgrupper men gällande Covid är det inte BEVISAT. Men ja fältstudier är bevis nog för mig.
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-03-17 kl. 19:49.
Citera
2020-03-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Professorer varnar för Corona-bobs plan

Länk för de som inte vill gynna msm:

https://www.friatider.se/regeringen-maste-byta-strategi-professorer-varnar-tegnells-cyniska-plan

Länk för de som inte litar på fri nätmedia:

https://www.gp.se/debatt/den-svenska-strategin-att-l%C3%A5ta-coronaviruset-spridas-%C3%A4r-cynisk-1.25515058
Det är tur att forskare som verkar mer åt det logiska hållet äntligen öppnar käften, bättre sent änn aldrig!!!
Hoppas nu den långsamma och tröga regeringen tar till sig av andra fakta och handlar nu!!!! Detta är sinnesjukt
Citera
2020-03-17, 19:48
Medlem
Madagascars avatar
Spanien är det nya Italien.

Men vilket är nästa land till rakning? Frankrike!? USA!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in