Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Ja, han har humor

Det är bäst att lyda när Karin inte gillar programmen. Annars kommer köttyxan fram.
Han hade lite galghumor också vid nån fråga om nåt han skulle göra fredagen då han sköts. Han avslutade svaret med att han inte kunde för han blev lite upptagen med annat den dagen.
Sen för de som tycker att han hänger ut KL. Jag tycker han redogör för det på ett bra sätt och försöker även berätta om bakomliggande orsaker att hon stod väldigt nära föräldrarna som dog osv.
Det är också intressant från ett annat perspektiv att läsa ett förhör mellan HOL och polisen. Det är stor skillnad mot när icke-brottmålsadvokater blir förhörda.
Sen är det intressant att både FS och Billy möter misstankarna med första responsen att det är ”helt sjukt”. Det är som att de pratat ihop sig och om de skulle bli gripna så ska de säga att det är ”helt sjukt” att detta händer. Säkert Billys idé, haha!
Sen är det stor humor när de kvinnliga förhörsledarna kör good cop bad cop med FS. Till slut lackar en ur och frågar för femtioelfte gången vem som lagat den ”jävla bilen?”.
Att FS verkar ha blivit slutdelgiven nåt beror väl på de två 9 mm ammunitionen polisen hittade i hans barns(!) rum.
Inte läst än om det var samma ”380” stämpel på dem som de funna i trapphuset.
Vidare så verkar det ju som HOL bekräftar att KL fått sina pengar innan skjutningen. Han menar att det kan vara så att hon gjort av med dem. På vad kan man undra? HOL verkar försiktig med att överdriva och spekulera i förhör. Så det kan ligga nåt i det.
Jag tror polisen har haft fullt sjå att kartlägga KLs bekantskapskrets. Kanske många individer som inte gärna pratar med polisen? Tyckte man kunde utläsa av HOLs förhör att han var väldigt bekymrad över hennes umgänge.
Sen prickar han in och drar samma slutsatser som många av oss att KL haft svårt med HOLs framgångsrika karriär.
Det hade varit intressant att veta om hennes liv blivit annorlunda om hon deltagit i den där interventionen där även hennes vänner skulle deltaga?
Sist men inte minst efter att ha läst fupen så är jag helt övertygad om att KL inte hade några som helst problem eller hinder att anstifta detta.
Konflikten fanns.
Aggressionen fanns.
Hoten fanns.
Pengarna fanns.
Skumma bekanta fanns.
Allt fanns på plats för att möjliggöra detta.