2020-03-18, 15:15
Medlem
HOL i förhör s.141.

för att jag är helt övertygad om att hon umgås med fel personer.
Jag vet ju om att hon blivit knivhuggen av en okände person två eller tre år sedan nere i forna
Jugoslavien.
Jag vet inte vilket land men hon var nere på någon resa.
Bara som jag hört skulle hon ha träffat, åkt ner det med en person som var hennes pojkvän
eller någon form av ressällskap. Och i samband med den här resan så var det någon som
knivhögg henne
och hon har visat det här ärret för mina barn.
Citera
2020-03-18, 15:21
Medlem
Hur fan ser Karin ut ens? Går ju inte att hitta bild.

Bara denna dåliga
https://m.imgur.com/j4BVlyv
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-18 kl. 15:26.
Citera
2020-03-18, 15:25
Medlem
johnthedickholmess avatar
Rörig tråd. Orkar någon sammanfatta vad som hänt? Var det finnen, den kände rånaren som hoppat på Henrik, Timmu-någonting? Någon som har FUP?

Inte någon?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2020-03-18 kl. 15:41.
Citera
2020-03-18, 15:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Rörig tråd. Orkar någon sammanfatta vad som hänt? Var det finnen, den kände rånaren som hoppat på Henrik? Någon som har FUP?

Åtal väcktes ju idag, således kom åtalet och FUP idag och lades upp här. Sök på förmiddagens inlägg några sidor bakåt.
Citera
2020-03-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
KL har tydligen varit våldsam mot BO privat.

* Köttyxa i Tv värd (50.000) pga fel kanal enligt BO
* Knivrispning mot BO i biblioteket
* Vinflaska i huvudet på BO

HOL i förhör angående köttyxan i TV. Han har humor:

Det här bör alla
män ha i åtanke om dom inte går med på vad hustrun vill se på tv för tvprogram. Jag ville titta
på tv men hon bara; stäng av och hon var lite påverkad.
Citera
2020-03-18, 16:29
Medlem
Där ser man och åklagaren har alltså inte lyckats koppla Karin som anklagats för anstiftan ett flertal gånger och inte heller denna gång har dom något på henne. Så B står ensam åtalad i fallet och det måste vara ett jävla nederlag för den här minst sagt klantiga åklagaren. Kanske borde se över deras makt lite grann då vissa åklagare tror dom kan häkta personer på ingenting. Tidigare fall av samma åklagare är inte mycket att hurra för heller.

Citat:

Jag frågade målsägande Lilja om han visste vem gärningsmannen var. Han svarade då nej.
Jag frågar målsägande Lilja om han har någon hotbild på sig.
Lilja uppger då att han dels är i en konflikt med sin ex-fru på grund av skilsmässa och att han
tror att hon kan ha lejt en torped. Han uppger att hon har gjort detta tidigare och att det skulle
kunna vara en möjlig hypotes.
Lilja uppger även att brottet skulle kunna kopplas till någon klient som han företräder. Lilja
uppger att han jobbar som advokat. Lilja nämner inget namn på någon klient som han själv
misstänker

Vilket litet as. Han har väl för fan såpass vett att inte säga hon har gjort det utan jag tror hon gjort det.
Senast redigerad av Browser 2020-03-18 kl. 16:37.
Citera
2020-03-18, 16:42
Medlem
Citat:
FL2 Men det var i år?
Mgd Ja. Förutom dom här hoten som jag uttrycker det som jag berättat om nu. Dels om den
här torpeden, och den första som stod på Polhemsgatan och sa att jag borde flytta. Han
pratade på engelska har jag för mig. Han kändes och han sa: "Me and my boss will locking
after you for several weeks". Han var klart utländsk. Men sen i samband med vårdnadsdomen
då var det två andra. Dom upplevde jag som svenskar. Sen har tiden gått och jag har ju pratat
med personskyddsgruppen, Tobbe har ju varit underbar. Han har bara ringt och frågat hur
läget är. Sen händer det inte så mycket. Snabbt och rapsodiskt här, kommer inte exakt ihåg
detaljer. Men i december förra året blev jag uppringd av en person. Det här får man ta
långsamt, men han säger; Ja, Henrik du har ju din bil i ett garage här borta på Baltzar von
Platens gata.En kompis till mig som jag känner har varit inne i det här garaget och sett att
det har legat en lapp på golvet vid din bil eller var det nu var. (Golvet eller på bilen). Han
hotar dig till livet mer eller mindre. Jag vill gärna lämna över den lappen till dig"!
Jag började ställa följdfrågor, vadå en kompis till dig. Du kan du berätta mer. Allt var
ologiskt.

FL1 Personen som ringde var okänd för dig.

Mgd Ja.

FL2 Telefonnummer?

Citat:
FL1 Vi ska prata lite om det som du kallade spår två strax. Men jag tänkte runda av det här
spåret där du har uppehållit dig vid Karin. Tror du att Karin ligger bakom det här?

Mgd Det är en bra fråga. Det är möjligt, eftersom hon tycker att jag är orsaken till att hon har
förlorat allt här i livet. Allt från sitt domararbete till sina barn, till sin lägenhet. Och att jag då
någon form av symbol för motsatsen som hon blir påmind om. T.ex. när om jag förekommer i
media. Var det nu kan vara. Jag har ingen aning. Även om jag inte är jättemedial, men det
förekommer. Ett grovt hat under flera års tid om hon ändå är kapabel att framföra hot, även
om det inte är utrett. Kan jag dra slutsatsen sen tidigare att anlita torpeder. Så är det så att vi
är i skede nu där barnen är så pass gamla, 15 och 17, att dom princip mer klarar sig. Tidigare
har det varit svårare och dessutom har hon inte sett barnen på väldigt länge. Hon har bara
mått sämre och sämre. Det är ju självklart en allvarlig anklagelse. Men så kan det varit att hon
lanserat den här tanken att, för att jag är helt övertygad om att hon umgås med fel personer.
Jag vet ju om att hon blivit knivhuggen av en okände person två eller tre år sedan nere i forna
Jugoslavien. Jag vet inte vilket land men hon var nere på någon resa.
Bara som jag hört skulle hon ha träffat, åkt ner det med en person som var hennes pojkvän
eller någon form av ressällskap. Och i samband med den här resan så var det någon som
knivhögg henne och hon har visat det här ärret för mina barn. Just det faktum att hon rör sig i
sådana kretsar har jag själv känt en obehagskänsla när jag ibland har sett hennes inlagor. Då
står det c/o, och sen någon person nere i Södertälje och var det nu kan vara. Hon är ganska
duktig att få men snurra runt hennes finger. Men jag kan inte säga något konkret.

Citat:
FL1 Spår två Henrik?

Mgd Det är lite speciellt eftersom det rör en klient till mig. Efter Advokatsamfundets regler
får man inte berätta om klienter. Så jag vet inte hur man ska hantera det där. Det är inte kul
om det här kommer upp i ett protokoll som är offentligt. Men jag tror ända att samfundet
skulle ha en viss förståelse eftersom jag ändå dryftar olika spår.

FL1 Vi kan säga så här. En företrädare för samfundet har redan kontaktat oss under dagen.
Exakt vad som har framkommit vet jag inte exakt. Men det som har sagt är att du har
kontaktat dom med anledning av din situation, som jag förstår. Detaljerna vet inte jag. Vi
känner till att det finns någonting som du vart fal velat lyfta till samfundet.

Mgd Jag ringde häromdagen till Marie B**lling. Men det blir nästan spår nummer tre. Men
om vi tar spår nummer två. Så finns det en klient som heter Greger P*lberg. Väl bekant hos
vissa inom polisen. Bakgrundsmässigt så.

FL1 Är han din klient nu?
Mgd Nej
.

Så han hade fler ovänner och uppger alltså fler spår efter han snackat skit om sitt x och det han hörts sägas.

Citat:
FL1 I övrig då. Du har ju varit advokat länge. Finns det någon klient eller någon annan du haft ett mål som det här skulle kunna ha koppling till?

Mgd jag vet inte riktigt jag. Jag jobbar på byrå, i år är det 25 år. Av 10000 klienter är det väl
alltid någon som är mindre nöjd. Simon min biträdande jurist. Simon Källström han har ju
uppmärksammat att det är någon på nätet som uttryckt sig negativt om mig, på Flashback
eller vad det nu kan vara.
Sagt till mig att det återkommer, det är någon som säger negativa saker. Funderar på vem det
kan vara. Är det Karin som skriver i någon förtäckt stil eller.

FL1 När har det varit i närtid eller?

Mgd ja det var bara nu i juli.
FL1 Är det hot?

Mgd Dålig advokat eller vad det nu kan vara. Mer som ett återkommande syn på mig som är
negativ och. Då har han skrivit till Flashback, Simon och sagt. Och då har de tagit bort det.
Framförallt har jag varit ASAP Rockys försvarare i början och då tänkte jag att det hade
någonting med det att göra. Någon som blev påmind om något.

FL1 Stämmer det i tid eller? Samtidigt?

Mgd Hyffsat i alla fall.

Så skriver någon på Flashback om Olsson Lilja i negativ mening och någon där kan vara inblandad?
Senast redigerad av Browser 2020-03-18 kl. 16:48.
Citera
2020-03-18, 16:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Frisk dam det där! Fy fan!
Citera
2020-03-18, 16:59
Medlem
meas19s avatar
Undrar om MGM piper ur sig sanningen om han får livstid?

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Där ser man och åklagaren har alltså inte lyckats koppla Karin som anklagats för anstiftan ett flertal gånger och inte heller denna gång har dom något på henne. Så B står ensam åtalad i fallet och det måste vara ett jävla nederlag för den här minst sagt klantiga åklagaren. Kanske borde se över deras makt lite grann då vissa åklagare tror dom kan häkta personer på ingenting. Tidigare fall av samma åklagare är inte mycket att hurra för heller.

Vilket litet as. Han har väl för fan såpass vett att inte säga hon har gjort det utan jag tror hon gjort det.
Citera
2020-03-18, 17:02
Medlem
Citat:

Citat:
H: Ja precis. Då går hon fram och bara drar in den i den här 50 000 kr tvn, det är en sådan där
gammal tv som kostade 50 000 kr då. Så jag bara sitter där och undrar shit vad var det här.

Extremt viktigt vad TV kostar. Kommer han från någon arbetarfamilj tro där man har för vana att tala om vad allt kostar? Nyrik ?

Citat:
Undrar om MGM piper ur sig sanningen om han får livstid?

Kolla bara beslagsfrågorna angående alla skor i hans hall, så ser du hur en yrkeskriminell svarar på frågor. Inga kommentarer! Nej, man får inte livstid för mordförsök.

Punkterna 1och 2, skor av märket Björn Borg som stod i hallen.
Fhl: - Är de dina?
Billy: - Ingen kommentar.
Fhl: - Gör du något anspråk?
Billy: -Ingen kommentar.
Punkterna 3 och 4, Nike gymnastikskor, svarta med vit sula. Stod i hallen vid
skohyllan.
Fhl :- Gör du något anspråk?
Punkterna 5 och 6, Ett par skor av märket Puma, svarta med vit sula. Stod till vänster i
hallen under skohyllan.
Punkterna 7 och 8, skor av märket Zeus.
Punkterna 11 och 12, svarta skor av märket Vty.
Punkterna 9-10, svarta kängor med grått foder. Stod till vänster i hallen vid skohyllan.
Punkten 13, en svart keps som hängde på en krok i hallen.
Punkten 14, en svart keps med texten "BOARD" på brettet. Den låg i en korg som stod
på hatthyllan i hallen.
Punkten 15, Byxor grå/gröna med svarta partier vid knän och bakdel. De låg över en
stol i sovrummet.
Punkterna 16 och 17, Gymnastikskor, blåa som låg i en plastpåse i en väska som stod
på golvet i vardagsrummet.
Billy och försvararen har inget
Senast redigerad av Browser 2020-03-18 kl. 17:05.
Citera
2020-03-18, 17:04
Medlem
meas19s avatar
Hade en klocka från ett visst märke vid mordförsöket värde 70.000

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Extremt viktigt vad TV kostar. Kommer han från någon arbetarfamilj tro där man har för vana att tala om vad allt kostar? Nyrik ?
Citera
2020-03-18, 17:10
Medlem
Citat:
Hade en klocka från ett visst märke vid mordförsöket värde 70.000

Ja han svarar villigt på vad den kostar och inte bara ja på frågan om den är värdefull.
]H: Ja jag förstår.
FL1: En klocka, och då tänker jag ett armbandsur.
H: Ja.
FL1: Hade du på dig?
H: Sjöö Sandström
FL1: Förlåt?
H: Sjöö Sandström klockan.
FL1: Sjöö Sandström klockan. Värdefull?
H: Ja den kostade ju 70 000 kr i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in