2020-03-19, 00:48
Medlem
notknapparens avatar
Letade efter en sak, och hittade det här:

Aktbil 168/3547

Messengerkonversation SD/LW

"Stefan Davidsson
Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd

1 mar 2017 14:42

sid 3574
"Lena Wesström
Du säger jag ska räkna med att du tar dig in i mina konton. Tar dig på orden
1 mar 2017 07:35 "
Citera
2020-03-19, 00:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Varför citerar du bara frågorna och inte svaren? Idiotiskt.

Det är alltså första gången du stöter på ”ensam eller i samförstånd”? Det skulle ju förklara ett och annat. Synd att du är så mån om att skriva, snarare än att lyssna och läsa. Återigen, idiotiskt.
Problemet är väl att gärningsbeskrivningen just där lämnar öppet för att gärningsmannen skulle kunna vara en annan, och då förstår jag inte riktigt hur domstolen skall kunna fälla just den tilltalade. Men jag kan ju ha fattat det fel. Jag har också för mig att åklagaren utvecklade det här i en intervju i NA för några veckor sedan, och jag tolkade henne som att hon menade ungefär att hon ville typ köra med öppna kort just för att inte domstolen skulle få för sig att det är ställt utom rimligt tvivel.
Citera
2020-03-19, 01:23
Medlem
Den blodiga plösen

Den blodiga plösen

Jag vet inte om jag missat, men har inte sett någon här kommentera bilderna på s. 29 i "försvarets övergripande bild". Inte heller drar jag mig till minnes att någon återgett att SD i förhör skulle ha förklarat den blodiga plösen med eget blodvite vid annat tillfälle?

Någon som noterat något kring detta? Finns det någonstans uppgifter om när bilden (SD blodar ner sin sko) ska ha tagits? Antar att det går enkelt att åtminstone datera skadan - den lär väl ha visats upp i loggar?

Kan detta vara något som försvaret kom in sent med och som åklagaren behövde få tid att titta på?

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Aktbilaga 388
Samma som Aktbil 379

Powerpoint - Försvarets övergripande bild

https://docdro.id/rHhqF9h
Senast redigerad av pruppmupp 2020-03-19 kl. 01:25. Anledning: Språk
Citera
2020-03-19, 01:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Den blodiga plösen

Jag vet inte om jag missat, men har inte sett någon här kommentera bilderna på s. 29 i "försvarets övergripande bild". Inte heller drar jag mig till minnes att någon återgett att SD i förhör skulle ha förklarat den blodiga plösen med eget blodvite vid annat tillfälle?

Någon som noterat något kring detta? Finns det någonstans uppgifter om när bilden (SD blodar ner sin sko) ska ha tagits? Antar att det går enkelt att åtminstone datera skadan - den lär väl ha visats upp i loggar?

Kan detta vara något som försvaret kom in sent med och som åklagaren behövde få tid att titta på?

Men var det inte så att man hittat LW:s blod på SD:s sko?
Citera
2020-03-19, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visar ju hur svårt det är med bevisningen. Att kunna koppla honom till brottet hade naturligtvis varit bättre. Vad blev det förresten av vittnesiakttagelserna man gick ut med i media 2018? Tanten som hade sett någon/SD röra på munnen utanför bostaden, och de två kvinnorna som hade befunnit sig i närheten av brottsplatsen vid tidpunkten för mordet?
Jag har inte svaret på din fråga, men jag antar att du menar dem som nämns här:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/
Citera
2020-03-19, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Den blodiga plösen

Det fanns blod/DNA från två personer på plösen. De kanske vill påstå att LW har blodat ned skon själv om hon har lånat dem för en snabb vända utanför dörren. Vilket är ganska befängt.
Så det där är försvaret? Jisses, de måste släppa ut honom omgående, han är oskyldig! NOT! Ser väldigt tunt ut, men jag tror att inte ens hans advokater tror på honom. Kan bli lite svårt då, hur professionell man än försöker vara.
Citera
2020-03-19, 04:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kompletterande bevisuppgifter
Ganska intressant.

Aktbilaga 395

https://docdro.id/s7V69kM

"...till styrkande av att anträffat blod på av NFC undersökta sanitetsprodukter inte är hänförligt till Lena Wesström."

Exakt vad menas här? Är det inte LW:s blod på trosskydden?
Citera
2020-03-19, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
148/95
Ur förhör med J S, grundare av och ägare till företaget Exact, där SD tidigare jobbat:

"...Jakob var nyligen på Exact i Umeå och träffade platschefen R*oger J*ohnsson/J*ohansson som berättade att Stefan varit där och hälsat på för uppskattningsvis en månad sedan. Stefan hade med sig barnen och sa att han skulle till Skellefteå efter det. Jakob har reagerat på att Stefan verkar söka kontakt med flera inom företaget efter mordet på Lena. Jakob säger Exact under det fyra senaste månaderna haft väldigt många inbrott på olika ställen i landet. Det har stulits mätinstrument värda för cirka 10 miljoner. Enligt Jakob vet de som har gjort inbrotten exakt vad de ska leta efter och de måste ha kontakter för att sedan kunna sälja dem. Jakob reagerade därav på att Stefan besökt företaget i Umeå..."

Den ekonomiska biten inte att förglömma.
https://www.nwt.se/2018/10/22/kravs-kunskap-for-att-salja-dem-vidare/
https://www.vf.se/2018/10/22/stal-matinstrument-for-miljonbelopp-vid-nattlig-kupp/

Hittade bara låsta artiklar om det men någon kanske betalar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Har lyssnat på ljudfilen nu som LW spelade in i bilen. Varför gjorde hon det? Och är det handgemäng man hör? Provocerade hon honom i syfte att spela in? Ville hon att han skulle bli fysisk så hon kunde spela in "bevis",? Jag försvarar inte SD men vad i helskotta höll hon på med? Varför kunde hon inte GE SIG nån gång? Han låter onekligen tålmodig måste jag säga..Likadant i det inspelade samtalet dem emellan där han till slut tappar tålamodet. Vilket jäkla tjat alltså..
Han ger ju dock inga svar, som ju är väldigt karaktäristiskt för SD: han slirar alltid, fokusförflyttar, skämtar bort eller ger halvsvar. Detta beteende bekräftar bl.a poliserna från den mytomspunna kvällen, gamla kollegor samt hans egna bror, om man nu missat det när man läst SD’s förhör.

Det är ett av de många sätten han fuckar upp folks hjärnor på, får dem att tro att det är de som är korkade, minns fel osv.
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det fanns blod/DNA från två personer på plösen. De kanske vill påstå att LW har blodat ned skon själv om hon har lånat dem för en snabb vända utanför dörren. Vilket är ganska befängt.
Så det där är försvaret? Jisses, de måste släppa ut honom omgående, han är oskyldig! NOT! Ser väldigt tunt ut, men jag tror att inte ens hans advokater tror på honom. Kan bli lite svårt då, hur professionell man än försöker vara.
Glöm inte att han har ett eget bankkort också!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
"...till styrkande av att anträffat blod på av NFC undersökta sanitetsprodukter inte är hänförligt till Lena Wesström."

Exakt vad menas här? Är det inte LW:s blod på trosskydden?
Det var väl blod från en dotter eller flickvän till son?
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-19 kl. 06:25.
Citera
2020-03-19, 06:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Lyssnar nu på Lenas samtal till polisen (ett av dom). Där säger hon bland så mycket annat att hon är rädd att "han" (SD) skall komma och "bränna ner huset". Det här med att SD tagit sig in i hennes bostad och placerat ett ljus i hennes säng blir plötsligt ett så mycket mer tydligt hot.

Man hör också hur rädd Lena är, och hur hon frågar mycket om vilket skydd hon kan få av samhället om hon går vidare och anmäler det han gör mot henne. Hon får ytterst lama svar

Tycker Lena låter så jävla gullig och vettig när man hör henne prata, berätta och stillsamt gråta över allt med SD. Började själv gråta nu när jag lyssnade....

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer med dig! Det gör ont i hjärtat att höra detta.

LW låter som både intelligent, gullig, vettig och ödmjuk. SD låter både extremt korkad och extremt hotfull.

Sorgligt att hon skulle falla en för en sådan fullständig nolla och psykopat. Äcklas av att folk skyddar detta monster och samtidigt sitter dygnet runt och skriver vidriga kränkningar mot LW och hennes barn.

#TeamÅsaHiding

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 164, s 35.
Från LW till SD.
Rädd?
Vill lämna?

"Logg Lasse-Maja
Vad I helvete?! Herregud vilken torftig logg på Lasse-Maja! Inte ok. Skriv om! Eller låtsades du bara
tycka den var "skitbra" när vi gick igenom den? Du sa inte ens ifrån då om svårigheten, den har jag
förenklat I efterhand (som du så nedlåtande antyder). Brydde du dig inte mer än så vid genomgång?

Här, om någonstans, är det på sin plats med dina sedvanliga haranger om utflykten, platsen, cachen
utfo1mning, utförande och hantverk, CO:s påläsning och kreativitet, genomförandet vid loggning osv.

Du har extremt stora skäl till extra omsorg om loggen. Din jävel, du till och med utelämnade delen
om mitt deltagande I touren! ! ! INGEN annan utanför det oslagbara teamet som skryter om medalj har
större del I resultatet än jag. Och lägger bild från min cache i NÄSTA logg?! Vad är det för fel på
dig?

Du är tillräckligt begåvad för att skriva med finess så det inte blir ett gullande med henne som
skär i mig, du KAN skriva trevlig och rolig logg utan gull med henne till mig,
det har du bevisat.
Och, naturligtvis, med hemlig referens till mig som gör mig glad. Cachen och jag förtjänar en HELT
annan logg än den ovärdiga jag nu fick. Kom igen, du ändrar, NU. Verkligen. Har du funderingar på
hennes åsikter så förklarar du såklart att en bra cache ska ha en bra logg.

Och det här kan du uppfatta som ett hot, du brukar skärpa till dig då: Nästa gullbild på er två du
lägger I logg far sv
ar. Jag är trött på ditt exponerande av varumärkesbygge. Det passar sig inte när
man trampar på den man säger man älskade. Du skruvade upp till detta. Jävla klantarsel. Ser fram
emot att du rättar till, förklarar hur du tänkte och ber om ursäkt. Därefter har vi trevligt igen. Ser detta
som en plump I ditt protokoll. När du städat upp efter dig sätts detta åt sidan.

Lät bli att skicka detta som mejl, så slipper du låtsas att jag bryter rt, trots extremt höggradig
förorättelse. Så nu fixar du. Bra.
I förebyggande syfte: Jag vet inte hur det funkar med blockning mm på ge. Tänk inte ens tanken att
spärra ytterligare I en enda kanal. Hörs. I bästa ton
"
Läs detta 🔝
Vilken genusvärld lever man i om man beskriver Lena som gullig, vettig och ödmjuk???

TeamSanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 06:50.
Citera
2020-03-19, 07:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

----------
Kan det vara Lenas mängder av porrbilder/filmer som föranledde epitetet Porr-Pastorn?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 07:07.
Citera
2020-03-19, 07:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Läs detta 🔝
Vilken genusvärld lever man i om man beskriver Lena som gullig, vettig och ödmjuk???

TeamSanningen

Jaa, du.

Det kan man verkligen undra.

Det är helt otroligt hur förblindade
människor kan vara.

Jag skulle inte tro att HD håller med om
att LW var gullig, vettig eller ödmjuk.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-19 kl. 07:22.
Citera
2020-03-19, 07:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

----------
Kan det vara Lenas mängder av porrbilder/filmer som föranledde epitetet Porr-Pastorn?

Kallades hon för det innan mordet?

Av vilka?

Stackars, stackars barn och föräldrar.
Inte nog med att hon är död utan all skit
som kommer fram om henne nu också.
Som de ska leva vidare med som minne
av henne.

(Vi får vara tacksamma att fotona är
censurerade. Det är något jag inte vill ha
på näthinnan. )
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-19 kl. 07:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in