Vilken tur att Du/Ni inte behöver åka 100-tals mil för att hämta resterande... undrar om någon som inte tidigare hämtat hem hela FUP får denna service?
Som sagt... vilket jobb Ni har lagt ner för att vi andra ska få tillgång till FUP! Tack!
Där har du svaret på ALLT.
Och egentligen behöver man inte kommentera nåt mer än det.
Hur jag än vrider och vänder på detta nu när man sitter med Faktan, så kokar ALLT tillslut ner till Hanna.
När Lena började pilla på Hannas Loggar, så tände Hon stubinen till dynamiten.
Stefan hade ingen anledning att mörda Lena. Det var inga hot i konversationerna just då. Lena ville bjuda hem honom på kvällsfika med hjärt-kakan. Stefan skulle få sig ännu ett nyp. Allt var bra och precis så som Stefan ville ha det och han skulle lätt ha kunnat fortsätta med detta förhållande ett bra tag till, förutom en enda liten detalj.... Hanna.
Hanna hade flyttat ut, och han saknade henne. Hanna låg med en av hans polare och det gillade inte Stefan. Men det fanns en öppning, det fanns en möjlighet att ALLT skulle bli som vanligt igen.
- Se till att Lena försvinner, så blir allt som vanligt igen och jag flyttar tillbaka. Du får en chans Stefan att lösa det här problemet, annars går jag vidare. En chans och det skall vara klart innan vi åker till USA.
FACIT.1
Stefan såg till att Lena försvann. Han såg till att Hannas hat-objet inte var i vägen för hennes loggande och ingen annan knullade nu längre med hennes man. Hanna var nöjd !!
Och vips så blev dom jätte-tajta igen. Helt plötsligt så var dom superkära igen. Jag älskar dig...puss puss... osv...osv... Allt hade blivit precis som det var förr i tiden #TeamDavidsson var åter igen full lag och jäklar vad det loggades.
FACIT.2
Inte konstigt att Hanna blåljuger i förhören. Inte konstigt att hon skyddar Stefan till absurdum. Hanna vet om att OM Stefan åker för själva mordet, så kommer hon själv att åka för anstiftan, skyddande av brottsling och försvårande av utredning. Hanna vet det. Det är därför hon beter sig på detta vis i förhören. Hon skyddar sig själv och nu håller hon tummarna på att det skall funka.
Stefan utförde Hannas vilja.
Så Hanna är den styrande och SD ett redskap precis som LW?
Så betyder det att SD behandlade LW som ett led i hur han behandlades av överhuvudet HD?
Jag har reagerat på HD svar, när SD påstår att hon vill se LW död...för det första är det en konstig fråga, vem frågar något sånt ens? Och hennes svar sen, kort och koncist: Hon får leva!
Vilket märkligt och ruggigt samtal, som om det var vardagsmat att prata så.
Hon borde enligt mig svarat, vad i hela friden säger du? Hur farao tänker du? Var får du det ifrån att jag vill att hon ska dö?
Men hon verkar inte bli förvånad och ifrågasätta, men SD förklarar sig och svarar att hon sagt att HD ville att LW skulle försvinna. Då först svarar hon, ja ut från våra liv. Kan ”ut från våra liv” vara en efterkonstruktion, var SD manipulerad av HD?
Reagerade på det grannen sagt, SD gräver där HD pekar...vad det just ”det” hon ville ha SD till, att utföra styra och manipuler honom för att behaga henne? Är det hon som fått honom att skaffa sig en älskarinna också?
Var det just det LW inte förstod, att HD hela tiden visste?
Gör SD precis allt HD kräver?
Är det därför han sitter där han sitter nu?
Jaha här har man varit och snurrar tidigare, men åklagaren har tydligen svårt att tro detta/bevisa det, HD är väl helt friad från misstankar eller hur är det?
Tankar om mord är något normalt i SD:s hjärna?
Tankar om mord är tydligen något som figurerat fram och tillbaka i SD:s hjärna. Kanske därför dödshot kommer ut i tal och skrift när något händer som inte passar honom? I förhör med HD har hon bekräftat tidigare planer på att han skulle hjälpa HD och barnen att dö. För henne var det inget konstigt, för det måste ha varit väldigt jobbigt för SD att hantera hennes psykiska ohälsa? Hennes kyliga resonemang är för mig obegripligt och jag funderar på om hon helt saknar empati för sina oskyldiga döttrar som inte bett om att födas för att bli tankemördade av sina föräldrar.
Vacklade om USA-resan
SD framstår inte riktigt som vanligt i sina GC-loggningar under april -18 och i FUP kan man se av konversationer i meddelanden att han inte alls var i balans. För en utomstående är det svårt att förstå att han spelar in ett strössel-förhör med största dottern och skickar ljudfilen till HD. Som förälder är det också svårt att förstå att han inte vill att dottern ska bo hos honom. Han vacklade dessutom om USA-resan och visste inte om han skulle åka eller inte när han fick reda på att LW skulle till Norge. HD har bestämt sig för att resan ska göras och ansöker om ESTA i tid medan SD drar på saken.
SD var otrogen med HD:s vetskap?
Det ser ut som att HD var medveten om SD:s otrohet när LW fick ta hennes roll i det stora GC-projektet ända fram tills hon piggnade till lagom i tid inför invigningen. LW blev snuvad på all ära för det idoga arbetet hon gjort när paret D tog åt sig alla hyllningar och negligerade LW:s insats? Detta tycker jag framgår i förhör med Region Örebros projektansvarige JBE som i samband med projektet blev personlig vän med paret D. På tal om JBE så borde hon kunna berätta hur det förhöll sig med det stora ekonomiska bidraget som tilldelades Örebrokompaniet som i sin tur delade ut finanserna till GC-projektet (den ekonomiska redovisningen är fortfarande ett stort frågetecken).
HD gav igen i det dolda?
Hur kunde SD tro att HD:s förhållande med S*illen enbart byggde på vänskap? Vad tänker SD nu när han fått se i FUP att HD hade sex med sin goda vän och att hon berättat att hon haft flera såna "vänner" före, under och efter äktenskapet med honom?
GC-krig mellan LW och HD?
Enligt HÅ är det i början april som hon ser loggningar raderas, återinsättas och raderas igen. SD står emellan och får höra båda sidor beklaga sig. Han pressas från alla håll och tidigare tankar om mord som växlat mellan frun och älskarinnan tar ny fart? Han börjar fundera på vad som är mest rationellt ur ekonomisk synvinkel och tänker att det är LW som måste raderas? Först då får han lugn och ro, slipper gnäll om vem som har rätt att logga cacher? Eftersom HD är lika fuskbenägen som honom ser han framför sig hur de kan fuska vidare tillsammans? Han kommer slippa ta av sig vigselringen? L*enas död kommer innebära att han återfår kontrollen över HD?
HD vet och hon känner sig skyldig?
HD:s märkliga beteende vid förhör talar inte alls för att hon skulle vara helt ovetande och oskyldig. Kanske har hon invaggat SD i falska förhoppningar och fått honom att tro att de åter skulle gifta sig när "lagom" tid förflutit efter mordet? Hennes avsikt har inte varit att fortsätta med honom och nu tiger hon för att hon känner sig skyldig, eller...
....HD var med - höll i arm och lilltå?
Det är inte en helt orimlig tanke EGT presenterade i en ironisk hypotes (i sep -18) när hen skrev att HD kanske var med och höll i arm och lilltå? Det kanske krävdes för att lyckas slå ihjäl LW med 17 slag?
Försvarets strategi
Jag har bara ögnat snabbt i det material som försvaret lägger fram och tycker det ser väldigt svagt ut p g a att SD har anpassat sina versioner. När han drog till med att LW kan ha lämnat blodspår överallt satte han ordentligt krokben för sig. Antagligen kom det upp impulsivt i huvudet under förhör och sen blev han tvungen att plantera informationen vidare till HD och vänner? Han har anvisat sexplatser där han trott att blod kan ha förekommit och vid undersökningar finns det inget blod på de anvisade platserna. Däremot finns det innanför hans ena skoplös, vid halsringningen (+) på t-shirten och vid tvättmaskinens handtag. Plötsligt framlägger han nya hypoteser vid rättegången och då ställer han till det för HD och hennes tidigare vittnesmål kristalliserar sig som en uppenbar SD-plantering. Vad kommer hon att berätta vidare som försvarets vittne?
SD:s Google Timline är inget bevis
Försvaret hänvisar till var SD har rört sig genom att påvisa hans Google timline. Detta misstänkte jag skulle kunna bli aktuellt eftersom jag sett en övertydlig loggning om just hans tidslinje när SD och HD var på GC-resa genom Tyskland.
SD försöker antagligen bevisa sitt rörelse schema via sin Google timeline. Problemet för honom blir att han inte är ensam om att veta att man själv kan bestämma vad som ska sparas i platshistoriken och att man kan "låtsasbesöka" platser i Google Maps. Det är väldigt enkelt att redigera och/eller radera alla sina uppgifter lite som man önskar för att konstruera ett rörelsemönster som inte har skett i verkligheten.
SD kommer inte bli en fri man. HD och JG bör rannsaka sina samveten och tvätta sina händer genom att tala sanning i rättssalen.
Spoilern innehåller länkar till FUP, Stämningsansökan och Sammanfattning
För nytillkomna som varken vet vem den mördade eller den huvudmisstänkte är, så finns info på sid 23-25
Geocaching upptar en stor del av de inblandades liv och det finns en ofantlig mängd med bilder och text från de personer som figurerat i utredningen på deras GC-konton som ger en fingervisning om personligheterna.
Sid 2 finns länk till offrets GC-sida
Sid 6 länk till den misstänktes sida
Sid 7 länk till den tidigare medmisstänkta sida
Sid 8 länk till kompisen JG:s sida
Reflektioner utifrån det hjälten Krmkr lagt upp idag:
Lena låter så sympatisk. Hennes helt klart oerhört "jobbiga" meddelanden till SD kan jag nu liksom "höra" i ett annat ljus. När man hör henne säga samma saker som hon skriver till SD framstår de plötsligt som mer rimliga och man kan läsa in hennes utsatthet så mycket bättre efter att ha ört hennes röst säga samma saker.
Rekommenderar särskilt samtalet mellan Lena och vänninan, för er som inte börjat lyssna ännu.
Bland så mycket annat berättar Lena om sitt samtal med polisen om när SD våldsamt slitit i henne så honf fått blåmärken, samt stalkat henne genom att smyga och fota genom hennes fönster:
"Jag frågar hur det kommer gå till nu efter detta, kommer jag erbjudas skydd? Eller kommer jag bara bli kvar själv hemma utan skydd och bara få sitta och vänta på att han kommer och gör verklighet av hoten och slår ihjäl mig?"
Svaret på Lenas retoriska fråga i det förtroliga samtalet med vännen vet vi ju nu.
Håller med, det blir så mycket annorlunda när man hör deras röster och tonlägen.
Dom var båda fast i klistret, som två myror i ett Toy.
Och beklagar det helt onödiga semanstiska tjafset igår, med helt onödiga påhopp.
Jag tycker att du är en bra och seriös skribent 👍🏻.
En liten hint till hämdgiriga om att SD (om han döms) är ute snart och kan börja om ett stillsamt liv med sin fru och barn. Kanske med en intressant utbilding i bagaget.
Ser det som osannolikt SD döms till livstid av flera anledningar. Ett är att handlingen i sig inte når upp till livstid. Ett annat att gäringen begicks innan livtid blev normaltraffet för mord 1 jan 2020.
Man bör kanske ställa sig frågan om SD döms till livstid vad återstår då till en sån best som Dalby-mannen?
Tredubbla livstid som i USA?
Nej livstid är inte "normalstraffet" för mord fr o m 1 januari i år. Det gäller om det finns försvårande omständigheter. Alltså fall som tidigare gav 15-18 år.
Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid. Som skäl för livstids fängelse ska det särskilt beaktas om gärningen föregåtts av noggrann planering, präglats av särskild förslagenhet, syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, inneburit svårt lidande för offret eller annars varit särskilt hänsynslös. Lag (2019:805)
10 år Omständigheterna är förmildrande
12 år Omständigheterna talar i någon mån för ett lägre straff
14 år Utgångspunkt
16 år Omständigheterna talar tydligt för ett högre straff
18 år Omständigheterna är mycket försvårande
Livstid Omständigheterna är synnerligen försvårande
Hur jag än vrider och vänder på detta nu när man sitter med Faktan, så kokar ALLT tillslut ner till Hanna.
Stefan hade ingen anledning att mörda Lena. Det var inga hot i konversationerna just då. Lena ville bjuda hem honom på kvällsfika med hjärt-kakan. Stefan skulle få sig ännu ett nyp. Allt var bra och precis så som Stefan ville ha det och han skulle lätt ha kunnat fortsätta med detta förhållande ett bra tag till, förutom en enda liten detalj.... Hanna.
Hanna hade flyttat ut, och han saknade henne. Hanna låg med en av hans polare och det gillade inte Stefan. Men det fanns en öppning, det fanns en möjlighet att ALLT skulle bli som vanligt igen.
- Se till att Lena försvinner, så blir allt som vanligt igen och jag flyttar tillbaka. Du får en chans Stefan att lösa det här problemet, annars går jag vidare. En chans och det skall vara klart innan vi åker till USA.
FACIT.1
Stefan såg till att Lena försvann. Han såg till att Hannas hat-objet inte var i vägen för hennes loggande och ingen annan knullade nu längre med hennes man. Hanna var nöjd !!
Och vips så blev dom jätte-tajta igen. Helt plötsligt så var dom superkära igen. Jag älskar dig...puss puss... osv...osv... Allt hade blivit precis som det var förr i tiden #TeamDavidsson var åter igen full lag och jäklar vad det loggades.
FACIT.2
Inte konstigt att Hanna blåljuger i förhören. Inte konstigt att hon skyddar Stefan till absurdum. Hanna vet om att OM Stefan åker för själva mordet, så kommer hon själv att åka för anstiftan, skyddande av brottsling och försvårande av utredning. Hanna vet det. Det är därför hon beter sig på detta vis i förhören. Hon skyddar sig själv och nu håller hon tummarna på att det skall funka.
Så kan det mycket väl vara, men jag har ändå svårt att tro att Hanna uttryckligen uppmanade Stefan att verkligen _mörda_ Lena? Jag tror mer att det handlade om att Stefan saknade Hanna efter att hon flyttat och började känna av svartsjuka. H U R i hela fridens namn nu en man som bedragit sin hustru under så många år är kapabel till det. Och att han hade förhoppningen på att få tillbaka Hanna.
Jag har ändå svårt att få ihop motivbilden på slutet. Jag har inte orkat läsa hela FUP. Finns det någon kommunikation som pekar på att Stefan tiden innan mordet (våren-18) uttryckt att han inte ville fortsätta med Lena? Och hur såg det ut med hotbilden mot Lena efter att deras relation avslöjats och HD flyttat ut?
....osv...osv...Var det just det LW inte förstod, att HD hela tiden visste?
Gör SD precis allt HD kräver?
Är det därför han sitter där han sitter nu?
Jaha här har man varit och snurrar tidigare, men åklagaren har tydligen svårt att tro detta/bevisa det, HD är väl helt friad från misstankar eller hur är det?
Åsa plockade in henne som misstänkt för mord.
Och i själva "mord-utredningen" så är hon helt avskriven.
JA.
Men självklart finns hon med i bakhuvudet som misstänkt på annat sätt.
Men att påbörja den utredningen NU, när dom redan råddar ett Mordåtal på 14.000 sidor skulle nog vara riktigt svårt att lösa.
Min gissning är att direkt efter Stefans två rättegångar så kommer Åsa plocka in Hanna, misstänkt för anstiftan, skyddande och försvårande av utredning.
Jag hoppas och tror faktiskt att så kommer ske.
Hanna har ett finger med i detta.
FACIT.1
FACIT.2
Lysande jobb du gör min vän, har du kollat ditt konto än?
Du bör ha fått åtminstone en hyfsad peng insatt
Visst är det MGK det handlar om, det är ju vad det gjort hela tiden.
MGM,s enda ömma punkt, BO kunde göra vad fan hon ville mot honom, han brydde sig inte nämnvärt och det visste ju BO om.
Det enda sättet att få MGM stissig var att ge sig på MGK, och djävla vad BO lyckades med sitt uppsåt när hon på allvar började att djävlas med henne, då gick MGM igång på alla cylindrarna.
Jag tror det var när BO började plocka bort MGK,s loggningar som det riktigt brast för MGM, då fick han det ultimatum som skulle resultera i BO,s död, han fick helt enkelt budskapet från MGK att nu räcker det, se till att få stopp på det här annars kan du fetglömma mig.
Och som sagt, jag förstår inte hur Hiding & Johansson tänker med sitt åtal där linjen är att BO var på väg att lämna MGM, därför dödade han henne, de kan inte ha läst eller förstått sin egen FUP för att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, tvärtom hon skulle ha honom fullt ut av någon helt obegriplig anledning.
Hade de gått på den linje som så tydligt framgår av FUP så hade det räckt med en normal FUP på 3000-4000 sidor och vägen till en fällande dom hade varit fan så mycket lättare, det är inte " våld i nära relation" som är motivet, det är det vanliga klassiska triangeldramat som är anledningen till att BO måste dö.
MGK kommer att gå fri från allt ansvar just för att Hiding & Johansson kör den linjen de gör.
Lysande jobb du gör min vän, har du kollat ditt konto än?
Du bör ha fått åtminstone en hyfsad peng insatt
Visst är det MGK det handlar om, det är ju vad det gjort hela tiden.
MGM,s enda ömma punkt, BO kunde göra vad fan hon ville mot honom, han brydde sig inte nämnvärt och det visste ju BO om.
Det enda sättet att få MGM stissig var att ge sig på MGK, och djävla vad BO lyckades med sitt uppsåt när hon på allvar började att djävlas med henne, då gick MGM igång på alla cylindrarna.
Jag tror det var när BO började plocka bort MGK,s loggningar som det riktigt brast för MGM, då fick han det ultimatum som skulle resultera i BO,s död, han fick helt enkelt budskapet från MGK att nu räcker det, se till att få stopp på det här annars kan du fetglömma mig.
Och som sagt, jag förstår inte hur Hiding & Johansson tänker med sitt åtal där linjen är att BO var på väg att lämna MGM, därför dödade han henne, de kan inte ha läst eller förstått sin egen FUP för att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, tvärtom hon skulle ha honom fullt ut av någon helt obegriplig anledning.
Hade de gått på den linje som så tydligt framgår av FUP så hade det räckt med en normal FUP på 3000-4000 sidor och vägen till en fällande dom hade varit fan så mycket lättare, det är inte " våld i nära relation" som är motivet, det är det vanliga klassiska triangeldramat som är anledningen till att BO måste dö.
MGK kommer att gå fri från allt ansvar just för att Hiding & Johansson kör den linjen de gör.
Du vet hur deras slutplädering ser ut? Hur de ska förhöra vittnen m.m?